تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش ارزش پول ملی بازار مسکن را ملتهب کرد/ محله سیروس را کلنگ زدند، اما یک کامیون خاک جابجا نشد

عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش ارزش پول ملی، عدم هدایت نقدینگی سرگردان و عدم تعریف بازده سرمایه گذاری در طرح بازآفرینی شهری را عمده دلایل التهاب بازار مسکن عنوان کرد.

 

 

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبر گزاری تسنیم نشست راهکارهای تعادل بخشی به بازار مسکن در شرایط اقتصادی و سیاسی جاری صبح امروز پنج شنبه( 14 تیرماه)  با حضور وزیر راه و شهرسازی،  معاونان وزیر، نمایندگان مجلس و نخبگان و صاحب نظران حوزه مسکن برگزار شد.

 

سید کمال الدین شهریاری در این نشست، گفت: زمانی که قیمت ارز تغییر می‌کند، یک مارپیچی در قیمت‌ها اتفاق می افتد تا بتواند تغییرات را کنترل کرده و به تعادل برساند، بنابراین این تغییرات و تحولات به بازار مسکن نیز رسیده و این اتفاق عجیب و غریبی نیست.

 

نقدینگی در کشور به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی که نقدینگی در کشور به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده  به معنای ثروتمند شدن مردم نیست، افزود: در واقع قدرت خرید این نقدینگی شاید برابر با قدرت خرید ۱۰ سال پیش باشد و این متاسفانه به معنای کاهش ارزش پول ملی است.

 

وی گرایش سرمایه و نقدینگی در این شرایط به بازار مسکن را طبیعی دانست و ادامه داد: در این شرایط همه به این سمت می روند تا ریال خود را به کالا تبدیل کرده تا از کاهش ارزش پول خود جلوگیری کنند، لذا  مسکن هم از این شرایط متاثر است و در شرایط فعلی کار خاصی نمی‌توان انجام داد؛ چراکه قیمت مسکن بر اساس ارزش پول ملی افزایش پیدا نکرده است؛ اما به هر حال فضای روانی ناشی از این افزایش، بازار را ملتهب می‌کند و دست اندرکاران را به این فکر می‌اندازد که چه راه حلی اندیشیده شود.

 

محله سیروس را کلنگ زدند اما یک کامیون خاک جابه جا نشد


نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، مهمترین چالش نوسازی بافت‌های فرسوده را عدم تعریف بازده سرمایه دانست و یادآور شد: آقای وزیر، سال گذشته محله سیروس را کلنگ زدند ولی تا این لحظه یک کامیون خاک از آنجا جابه جا نشده است.

 

وی افزود: علتش این بوده که یک اصل ساده حاکم است که اگر در احیای بافت های فرسوده و بازآفرینی، توجیه اقتصادی و سود حاصل از سرمایه گذاری توسط سرمایه‌گذار به دست نیاید، با بخشنامه و ابلاغیه نمی‌توان بازآفرینی کرد. 

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تجربه خود در ۲٨ سال پیش در ژاپن گفت و تصریح کرد: من ۲۸ سال پیش در ژاپن یک پروژه بازآفرینی دیدم که حاشیه سودی برای آن در نظر گرفته بودند که از سود در ساخت و سازهای جدید هم بیشتر بود، لذا این مسائل باید محاسبه، برآورد و ابلاغ شود تا سرمایه گذار به سرمایه گذاری در این بخش تمایل پیدا کرده و شاهد رونقی در این بخش باشیم.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics