تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آنفولانزای مرغی ادامه دارد؟ / ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه مرغ بر اثرآنفولانزای مرغ تلف شدند

آنفولانزای مرغی ادامه دارد؟ / ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه مرغ بر اثرآنفولانزای مرغ تلف شدند

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری خانه ملت،یوسف داودی   بااشاره به اینکه  بخشی از التهابات بازار مرغ به آنفولانزای اخیر باز می گردد،گفت: قیمت  مرغ در روزهای اخیر با افزایش   چشم گیری روبه رو شد؛ اماسوال اینجاست که  چگونه باتخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان نهاده های دام و طیور همچنان قیمت مرغ در اوج سیر می کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده  مردم سراب در مجلس، ادامه داد: دولت از بیت المال یارانه ای را برای نهاده های دامی در نظر گرفته تا از افزایش فراوان قیمت مرغ جلوگیری کند؛ امابخش خصوصی بیشتر به دنبال تامین منافع خود بوده و توجهی به کاهش قدرت خرید مردم ندارد.

 

وی با  بیان اینکه حدود 35 تا 40 میلیون قطعه مرغ  بر اثرآنفولانزای مرغ تلف شده اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت  اعلام کرد که آنفولانزای مرغی درکشور کنترل شده است؛ اما به نظر می رسد این بیماری همچنان وجود داشته باشد. دراستانهایی که اعلام شدآنفولانزا در آن مهار شده است دیگر طیوری برای تست مجدد وجود ندارد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، افزود:  وقتی حجم قابل توجهی از  مرغ ها بر اثر آنفولانزا منهدم شده است، باید برنامه ریزی قابل توجهی برای جبران این کسری انجام می شد؛ اما  درسه ماه اخیر بازار با کمبود جوجه ریزی مواجه شد.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: التهابات ارزی بهانه ای بود تا بهترین بهره برداری از آن برای افزایش قیمت مرغ در بازار انجام شود.  در حالیکه دولت به واردکنندگان یارانه ارزی می دهد، اما بخش خصوصی تمایلی برای کاهش قیمت ها و حمایت تولیدکنندگان ندارد. بسیاری از تولیدکنندگان  تولید و پرورش مرغ را به صرفه نمی دانند.

منبع خبر: خبرگزاری خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics