تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اگر جای رئیس جمهور بودم...

اگر جای رئیس جمهور بودم از همه پتانسیل‌های کشور به ویژه مقوله گردشگری و جاذبه‌های توریستی برای کسب درآمد و ارزآوری استفاده می‌کردم.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، با توجه به مشکلات بوجود آمده برای اقتصاد کشور با چه تدبیری و با چه امیدی می‌توان از پس این مسائل برآمد و آنها را حل کرد.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در واقع اگر جای رئیس جمهور بودید برای حل این مسائل چه می‌کردید؟

اگر جای رئیس جمهور بودم ...

. صادقانه با مردم از مشکلات اقتصادی و واقعیت‌های جامعه صحبت می‌کردم و اگر کاستی، عدم مدیریت، بی‌تدبیری و نیز مشکلی در بخش خاصی از کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد، آن را کتمان نمی‌کردم.

 

. اسامی اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی را منتشر و با همراهی و همکاری دستگاه قضا، در اولین فرصت آنها را به مجازات می‌رساندم تا دیگر کسی جرات دست‌اندازی به سمت سفره مردم را نداشته باشد.

 

. تمام انرژی خود را برای پیدا کردن راه‌حل و از میان بردن مشکلات می‌گذاشتم و قضاورت در خصوص مقصران بوجود آمدن این مشکلات را به مردم می‌سپردم؛ چرا که مردم قضاوت کنندگان فهیم و نکته‌سنجی در این باره هستند.

 

. به دور از هرگونه گرایش حزبی و اختلاف نگاه و سلیقه، با انتشار فراخوان از همه کارشناسان و اهل نظر و صاحبان فکر درخواست می‌کردم تا با شناخت مشکلات و ارائه راهکارها، در تدوین برنامه‌ای علمی و عملی جهت حل مشکلات و اجرای آنها یاری‌گر و یاری‌رسان باشند.

 

. با توجه به اینکه حضور دولت در اقتصاد فسادانگیز است، همانگونه که رهبر انقلاب از اصل 44 قانون اساسی به عنوان جراحی بزرگ و انقلاب سوم در کشور یاد کردند، با اراده‌ای قوی و مستحکم اقدام به فراهم آوردن زیرساخت‌ها، نگارش برنامه‌ای مدون، علمی، عملی و زمان‌بندی با استفاده از نظر اهل فن نموده و در مدت زمانی کوتاه(همانند سایر کشورهای دنیا که سیاست خصوصی‌سازی را در مدت چند سال اجرا کردند و به آن پایان دادند) سایه دولت را از بالای سر اقتصادی کشور کوتاه کرده و میدان اقتصاد را به مردم و بخش خصوصی می‌سپردم.

 

. با توجه به اینکه یکی از ایرادات وارده بر دولت‌های یازدهم و دوازدهم، عدم شناخت کافی از رسانه و بکارگیری از ظرفیت‌های موجود در این زمینه است، توجه ویژه‌ای به مقوله رسانه و امور رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های آن برای معرفی و حل مشکلات در همه جوانب می‌داشتم.

 

. با توجه به اینکه بسیاری از جوانان ما با توانمندی و لیاقت‌های بالا بیکار هستند و استعداد و توان آنها نادیده گرفته می‌شود، در وهله نخست اقدام به صدور فرمانی مبنی بر عدم بکارگیری بازنشستگان در همه سطوح سازمان‌ها و نهادهای دولتی می‌کردم و مهلت زمانی کوتاهی را برای استعفای آنها در نظر می‌گرفتم تا با انرژی، انگیزه، تفکر، توانمندی و دانش جوانان اقدام به حل سریع مشکلات مردم کنم.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

. با توجه به اینکه یکی از ایرادات وارده بر دولت‌های مختلف از جمله دولت‌های تدبیر و امید بکارگیری افراد دو و چند تابعیتی است، با انتشار فراخوانی مهلت زمانی کوتاهی را اعلام می‌کردم تا در این مدت متصدیان امور و مدیران و نیز کارکنان دولت در هر سطح و مقامی، دیگر تابعیت‌های خود را لغو کنند و یا از کار خود استعفا دهد.

 

. با توجه به اینکه شاه بیت اصلی برون‌رفت اقتصاد کشور از رکود و شرایط تورمی کنونی، حمایت از تولید و توان داخلی است که در شعار امسال با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" تجلی می‌یابد، ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند به کشور را ممنوع می‌کردم و مشوق‌هایی را برای صنعت‌گران و سرمایه‌گذارانی که اقدام به تولید و ساخت کالاهایی که در کشور تولید نمی‌شوند در نظر می‌گرفتم. همچنین با توجه به این که یکی از رسالت‌های اصلی سیستم بانکی تامین مالی و ارائه تسهیلات به واحدها و صنایع مختلف است، با تصویب قانون و اجرای قاطع آن، بانک‌ها را ملزم به خروج هر چه سریع‌تر از بنگاهداری و بازار مسکن می‌کردم تا بدین طریق از محل منابع آزاد شده، شرکت‌ها و صنایع با نرخ کمتر و شرایط راحت‌تری منابع لازم را از سیستم بانکی دریافت کرده و در اختیار تولید قرار دهند.

 

. با توجه به انتقادهایی که به وزرای دولت به ویژه تیم اقتصادی آن وارد است از همه وزیران و معاونین آنها برنامه‌ای علمی و عملی خواسته و برای اجرای آنها نیز مهلت زمانی را تعیین می‌کردم تا هر مدیر و تصمیم‌گیرنده‌ای در کشور خود را «مسئول» به معنای واقعی کلمه بداند.

 

. برنامه زمانبندی شده مشخصی را برای بازدید از استان‌ها و سر زدن به مردم و نشستن پای درددل آنها و البته شنیدن راه‌حل مشکلات از زبان آنها تدبیر ‌می‌کردم.

 

. تلاش می‌کردم با برنامه‌ریزی مدونی نگاه سرمایه‌ای از بازارهایی چون مسکن و خودرو(همانند سایر کشورهای دنیا) برداشته شود تا بدین ترتیب از یک سو جلوی تورم و مهار گرانی افسارگسیخته را در این بازارها بگیرم و هم سر و سامانی به آنها دهم.

 

. با توجه به اینکه سرمایه هر کشوری مردم و اعتمادی است که آنها به مدیران کشور دارند، با دقت و وسواس زیادی اقدام به انتشار لیست اموال و دارایی وزیران و معاونین و بستگان درجه یک آنها و همچنین سایر افرادی می‌کردم که پست‌های مهم و مدیریتی را در اختیار دارند.

 

. به‌صورت ماهانه گزارش دقیق و جامعی از روند برنامه‌ها و پیشرفت امور به مردم ارائه داده، از افرادی که در این راه موثر بوده قدردانی و با افرادی که با اهمال و عملکرد خود در این اثر نباشند برخورد می‌کردم.

 

. مبارزه با رانت و فساد و همچنین مفسدان اقتصادی را در راس امور قرار داده و پس از اعلام مهلتی برای بازگرداندن اموال نامشروع آنها و خوداظهاری، اقدام به انتشار نام و مجازات افرادی می‌کردم که در این راه همکاری و همیاری لازم را نداشته‌اند.

 

. با دقت فراوان اقدام به بازبینی وعده‌های انتخاباتی خود کرده و کمر همت برای اجرا و تحقق آنها می‌بستم.

 

. از همین حالا اعلام می‌کردم از همه توان و قوای خود برای خدمت به مردم تا آخرین روز دوره دوم ریاست جمهوری استفاده کرده و اعلام آمادگی می‌کردم که به عنوان یک کارشناس در راستای اهداف کشور دست یاری و همراهی را به سمت رییس جمهور بعدی دراز می‌کنم.

 

. خود را مسئول اصلی عملکرد تمامی وزرا، معاونین آنها و مدیران اجرایی کشور اعلام کرده، مسئولیت تمامی کاستی‌ها را به گردن گرفته و با تکیه بر عزم، شعور، توان و قدرت ملت و مردم شریف ایران در راه مبارزه با مشکلات و حل آنها قدم‌های بیشتری را بر می‌داشتم.

 

. از کلی‌گویی پرهیز کرده و با اتکاء بر نظر کارشناسان و صاحب‌نظران، برای حل هر یک از مشکلات کشور به ویژه مباحث اقتصادی راه‌حل علمی و عملی ارائه داده و آنها را طی یک برنامه زمانبندی مشخص و اعلامی، اجرا می‌کردم.

 

. از همه پتانسیل‌های کشور به ویژه مقوله گردشگری و جاذبه‌های توریستی برای کسب درآمد و ارزآوری استفاده می‌کردم.

 

. در مدت باقی‌مانده از دولت دوازدهم به‌صورت سرزده به همه وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های تابعه آنها سر می‌زدم و پای درد دل، مشکلات و راهکارهای کارکنان و کارگران نشسته و در پی آن، با اعلام برنامه زمانبندی کارشناسی شده، و استفاده از توان تک تک افراد این مجموعه‌ها در حل مشکلات کشور گام بر می‌داشتم.

 

. با توجه به اینکه یکی از مشکلات و معضلات کنونی اقتصاد کشور سرگردانی نقدینگی در کوچه پس‌کوچه‌های اقتصاد است، بنابراین با استفاده از نظر کارشناسی همه طیف‌های سیاسی و نیز اقتصاددانان چاره‌ای برای مهار آن می‌اندیشیدم و سهم ویژه‌ای را برای بازار سرمایه به عنوان یکی از شفاف و ارزان‌ترین راه‌های تامین مالی بنگاه‌ها و صنایع با تکیه بر نقدینگی مردم در این رابطه در نظر می‌گرفتم.

 

 . با توجه به این که رقم بالایی از فرار مالیاتی توسط افرادی در جامعه انجام می‌شود که از ثروت و سرمایه کلان برخوردار هستند، با استفاده از ابرازهای نظارتی دقیق در گام نخست اقدام به شناسایی تمامی این افراد نموده و در گام بعدی بدون هیچ لطف و گذشتی مالیات‌ستاندی را  از این دسته از افراد به‌صورت دقیق و قاطع انجام می‌دادم. ضمن این که در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی معافیت و مشوق‌های مالیاتی را در نظر می‌گفتم.

 

. در راستای اجرای عدالت اجتماعی مهلت اندکی را برای بازگرداندن سرمایه و بدهی، به بدهکاران بزرگ بانک‌ها تعیین کرده و در صورت سرپیچی از این دستور، ضمن انتشار نام این افراد، اموال و دارایی‌های آنها را توقیف و مطابق قانون با آنها برخورد می‌کردم.

 

. با توجه به این که یکی از مشکلات اصلی اقتصاد و همچنین تولیدات داخلی، قاچاق کالا می‌باشد، وسواس و تمرکز خاصی را برای شناسایی گلوگاه‌ها و همچنین برخورد با افرادی که مبادرت به قاچاق کالا به کشور می‌کنند از خود بروز می‌دادم.

 

. و ...

آقای رئیس جمهور

 

راهکارها و نظرات کارشناسی دیگری در رابطه با حل مشکلات به ویژه معضلات اقتصادی کشور وجود دارد که بکارگیری آنها بدون شک در رفع مشکلات و بازگشت امیدواری‌های بیشتر به مردم اثرگذار است.

 

با وجود این، با توجه به فرصت باقی‌مانده از ریاست جمهوری شما و حجم بالای مشکلات، به نظر می‌رسد آن چیز که برای مردم بیش از پیش پر اهمیت جلوه می‌کند، دیدن و احساس عزم و اراده‌ای قوی و دلسوزانه از سوی متولیان امر برای حل مشکلات و از میان برداشتن معضلات اقتصادی است.

 

بر این اساس ما مردم ایران فارغ از هر نوع گرایش و تفکر سیاسی به کشور و نظاممان پایبند بوده و فارغ از این که جای رئیس جمهور باشیم یا نباشیم، دست یاری‌رسان خود را به سمت شما و سایر دولتمردان برای حل و رفع مشکلات کشور دراز می‌کنیم.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics