تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایران، رتبه اول تربیت نیروی انسانی در منطقه

معاون آموزشی وزیر بهداشت در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دستاوردهای حوزه سلامت گفت: ما امروز در منطقه در زمینه تربیت نیروی انسانی رتبه اول هستیم، در صورتی که در گذشته از پزشکان دانش آموخته سایر کشورها برای ارائه خدمات سلامت در کشور ما استفاده می‌شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر باقر لاریجانی با حضور در هفتمین جشن یکپارچه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنانی ضمن تبریک به فارغ التحصیلان این دوره، فارغ التحصیلی را یکی از برهه های مهم زندگی ذکر کرد و گفت: از این مرحله است که تصمیم گیری برای آینده شغلی افراد آغاز می شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دکتر لاریجانی به رسالت حوزه آموزش علوم پزشکی برای تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: این حوزه یکی از حوزه های زیربنایی سلامت است و تحول باید از این حوزه آغاز شود تا نیروهایی که تربیت می شوند بتوانند حوزه های دیگر را ارتقا دهند.

 

معاون آموزشی وزیر بهداشت از تلاش های صورت گرفته در چند دهه اخیر در حوزه آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: دستاوردهای چشمگیری در حوزه آموزش علوم پزشکی حاصل شده و امروز شاهد آن هستیم که با رشد گسترده ای که تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی داشته، تمامی رشته‌ها در کشور ما آموزش داده می شوند.

 

دکتر لاریجانی به اقداماتی که طی 4 سال اخیر در زمینه تحول در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نقشه راه حوزه آموزش در طی این 4 سال بوده و تلاش های خوبی در راستای اجرای این بسته ها صورت گرفته است.

 

وی از موفقیت های کشور در حوزه سلامت سخن گفت و اظهار داشت: 30 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه علوم پزشکی است و ما در منطقه رتبه اول را در تولیدات علمی داریم.

 

معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین از دستاوردهای کشور در ارائه خدمات سلامت سخن گفت و افزود: امروز اعمال جراحی سنگین توسط متخصصین در داخل کشور انجام می شود. به طوری که حدود 7 هزار پیوند مغز استخوان انجام شده و حدود 400 پیوند کبد در سال در کشور انجام می شود.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

دکتر لاریجانی فارغ التحصیلان را خطاب قرار داد و گفت: شما امروز از دانشگاهی فارغ التحصیل می شوید ، که هم در رتبه بندی های ملی و هم بین المللی سرآمد دانشگاههای کشور است و در طی سالیان توانسته است رشد کمی و کیفی خود را حفظ کند.

 

وی به پیشرفت های آموزش علوم پزشکی در حوزه بین الملل اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران ماموریت هایی فراملی دارد و با وجود استعدادهای درخشان در این دانشگاه ظرفیت های زیادی برای رشد وجود دارد.

 

معاون آموزشی وزیر بهداشت به رسالت فارغ التحصیلان حوزه علوم پزشکی در رابطه با سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: از این پس دانشجویان مسولیت خطیری را برعهده دارند و در کنار مدرکی که می‌گیرند باید مهارت‌های خود را نیز دائما به روز کنند تا بتوانند به کشور و مردم خدمت کنند.

 

به گزارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت،دکتر لاریجانی در پایان نقش اجتماعی و اخلاقی جامعه پزشکی را از جلوه های مهم فارغ التحصیلان حوزه علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: دانشجویان باید علاوه بر دانش و مهارت لازم است به این جنبه های وجودی خود بپردازند تا بتوانندبه بهترین شکل ممکن به همنوعان خود خدمت کنند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics