تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اخذ مالیات از خانه‌های خالی در دست انداز سازمان ملی زمین و مسکن

درحالی مهرماه ۹۶ وزیر راه طی نامه‌ای راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان را به سازمان ملی زمین و مسکن ابلاغ کرد که این مجموعه طی ۱۰ ماه اخیر اقدامی در این‌باره به‌عنوان پیش‌نیاز اجرای قانون مالیات های مستقیم بخش مسکن انجام نداده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، اواخر مهرماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن دستور راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور را داد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در بخشی از این نامه خطاب به عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آمده است؛ « بر اساس تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی درباره تولید سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره قانون اصلاح قانون مالیات های مستقیم به دلیل ارتباط موضوع، مسئولیت تولید و راه اندازی سامانه مذکور به سازمان ملی زمین و مسکن ابلاغ می شود.... ضرورت دارد با تجهیز همه امکانات آن سازمان نسبت به تولید سامانه مذکور در اسرع وقت اقدام شود.»

 

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از نامه دستور تشکیل کارگروه راهبری سامانه مذکور را  به ریاست معاون مسکن و ساختمان و عضویت مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی داده است.

 

 از دستور وزیر راه و شهرسازی برای راه اندازی سامانه مذکور حدود 10 ماه می گذرد، اما به نظر می رسد تاکنون اقدام چندانی در رابطه با این مسئله به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی اجرای قانون مالیات های مستقیم در بازار مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی صورت نگرفته است.

 

پیگیری ها از سازمان ملی زمین و مسکن به‌‌عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی که بر اساس نامه وزیر موظف به راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور است،‌تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics