تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ورود بانک ها به بورس تاکتیکی برای ارتقای شفافیت مالی/افزایش سرمایه بانک ها محدود به روش استفاده از منابع صندوق توسعه نشود

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش سرمایه بانک ها تاکید کرد.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبر گزاری خانه ملت ؛ از گذشته بحث افزایش سرمایه بانک های دولتی و غیردولتی مطرح شده؛ اما در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود:چند روش برای افزایش سرمایه بانک مطرح شده که می توان به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی یا استفاده از دارایی بانک ها اشاره کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای افزایش سرمایه بانک ها تنها راه حل نیست

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه حل استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای افزایش سرمایه بانک ها تنها راه حل برای موضوع مذکور نیست.

 

تاجگردون در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: می توان گفت مجموعه دولت به دنبال استفاده از راهکارهای مجلس برای افزایش سرمایه بانک ها نیست وشاید ساده ترین راهکار برای انجام این مهم را استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می دانند.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن موضوع افزایش سرمایه بانک ها، افزود: در شرایط اقتصادی فعلی کشور ممکن است صندوق توسعه ملی از ظرفیت کافی برای افزایش سرمایه بانک ها برخوردار نباشد از طرفی بخشی از منابع بانک ها در بنگاه های اقتصادی قفل شده است.

 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود:بدیهی است حضور بانک های که عملکرد غیرشفاف و زیان ده دارند در بورس موضوعیتی ندارد بنابراین باید به موضوع بورسی شدن بانک ها توجه شود چرا که به ارتقای شفافیت و اطمینان مردم کمک می کند.

منبع خبر: خلر گزاری خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics