تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سفته‌ها و برات‎های مهرشده به مبالغ جدید معتبر هستند

در اطلاعیه صادره از سوی بانک ملی ایران اعلام شده است: با توجه به کاهش حق تمبر انواع سفته و برات از سه در هزار به نیم در هزار از ابتدای سال 1395، تمامی سفته‌ها و بروات‌ قبلی که با میزان کاربری جدید ممهور شده‌اند، دارای اعتبار در معاملات است.

 

 

به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در راستای اجرای ماده 45 اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 31 تیر ماه 1394مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال جاری حق تمبر انواع سفته‌ و برات از سه در هزار به نیم در هزار کاهش یافته است؛ که با هدف جلوگیری از ابطال و امحای مقادیر زیادی از سفته‌ها و بروات‌ با ارزش اسمی قبل از تاریخ اول فروردین ماه 1395، ممهور نمودن میزان کاربری جدید بر روی اسناد فوق طبق نامه معاونت نظارت‌ مالی و خزانه‌داری کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز و دارای اعتبار است.

 

بر این اساس، پس از اتمام موجودی سفته و بروات‌ قبلی، چاپ این اسناد بهادار با میزان کاربری جدید انجام خواهد شد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1398/05/19 12:59:35   |
0     0
یکی از ویژگی‌های برات (مانند چک و سفته) این است که در این سند تجاری، هر کس در انتقال و دست ‌به ‌دست کردن برات شرکت داشته و به این منظور آن را امضا کرده باشد همچنین ضامن‌ها، با یکدیگر مسئولیت تضامنی دارند.بنابراین هر کسی که برات را امضا کند، ضامن رسیدن دارنده برات به حق خود نیز می‌شود. لذا هر چه براتی بیشتر دست به دست شود و امضاهای آن بیشتر شود، بر اطمینان خاطر دارنده برات برای رسیدن به حق خود اضافه می‌شود. این شکل ضمانت، استثنایی و یک امتیاز برای دارنده برات است؛ چرا که معمولا آنچه در ضمانت اتفاق می‌افتد، این است که ضامن با ضمانت از مدیون، بدهی او را به خود منتقل می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics