تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افت قیمت اسلب صادراتی ایران/ زنگ خطر تحریم‌ها برای فولاد سازان ایرانی به صدا درآمد

بنا به گزارش‌های منتشر شده، ظرف هفته‌های اخیر قیمت اسلب صادراتی ایران در مقایسه با ماه‌های اخیر با کاهش حداقل 10 دلاری مواجه شده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از اقتصاد آنلاین، ظرف هفته‌های اخیر قیمت اسلب صادراتی ایران در مقایسه با ماه‌های اخیر با کاهش حداقل 10 دلاری مواجه شده است.

 

خروج آمریکا از برجام و تهدید به اعمال مجدد تحریم‌ها منجر شده است تا تمایل به رزرو محموله‌های صادراتی اسلب ایران از جانب خریداران همچون گذشته نباشد و در نتیجه قیمت اسلب صادراتی ایران با کاهش مواجه شود.

 

در حالی که در ماه می قیمت اسلب صادراتی ایران در برخی از محموله‌های ارسالی تا بیش از 520 دلار در هر تن نیز افزایش یافته بود، اما پس از خروج دونالد ترامپ از برجام و چشم انداز بازگشت تحریم‌ها، معامله‌گران و مصرف‌کنندگان ترجیح داده‌اند که میزان خرید خود را از شرکت‌های ایرانی کاهش دهند به صورتی که ظرف هفته‌های اخیر قیمت اسلب صادراتی کشور تا 505 دلار در هر تن نیز کاهش یافته است.

از طرف دیگر اسلب صادراتی کشورهای عضو CIS یا اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع که شامل برخی از کشورهای مستقل شده اتحاد جماهیر شوروی سابق می‌باشد با افزایش قیمت مواجه شده است که این امر نتیجه مستقیم کاهش تمایل به واردات اسلب از ایران و جایگزین کردن رقبا می‌باشد.

 

البته افزایش قیمت برای محصولات تمام شده تخت فولادی و همچنین انتظار کاهش عرضه از جانب CIS نیز در این رشد قیمت موثر بوده است.

 

به نظر می‌رسد که بسیاری از فولادسازان در بازه زمانی مرداد تا آبان ماه برنامه تعمیر و نگهداری در واحدهای تولیدی خود را دارند که این امر احتمالا منجر به کاهش 300 تا 350 هزار تنی عرضه از جانب منطقه CIS خواهد شد.

 

بر اساس گزارش‌ها در ادامه ماه جاری احتمالا قیمت اسلب صادراتی CIS تا 535 دلار به ازای هر تن نیز رشد خواهد نمود اما این امر برای اسلب صادراتی ایران صادق نخواهد بود.

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics