تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازارهای مالی اروپا روی گسل دو تحول مهم قاره سبز

همه پرسی در قانون اساسی ایتالیا و انتخابات ریاست جمهوری اتریش، بازارهای مالی کشورهای اروپایی را تحت تاثیر خود قرار داده است

 

به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، در آستانه برگزاری همه پرسی درباره اصلاحات قانون اساسی در ایتالیا و انتخابات ریاست جمهوری اتریش، که می توان از آنها به عنوان دو رویداد مهم در قاره سبز نام برد، اروپاییان شاهد آشفتگی و ناپایداری بر بازارهای بورس اروپایی هستند.

 

در آخرین روز از معاملات اوراق بهادار در بورس لندن موسوم به 'فوتسی'، شاخص کل این بازار 38صدم درصد کاهش داشت. بورس فرانکفورت نیز روز جمعه کاهش پنج دهم درصدی را تجربه کرد.

 

بورس پاریس نیز با یک ممیز دو دهم درصد کاهش، تابلوی معاملات 'کک-40' را یکدست قرمز پوش کرد.

 

در بورس آلمان نیز سهامداران آلمانی آخر هفته خوبی را پشت سر نگذاشتند.

 

رابرت هالور کارشناس امور مالی و فعال بورسی آلمان در این باره می گوید: این روزها اروپا با دو رویداد بسیار مهم روبه رو است. علاوه بر آن با خطر سرایت بحران نیز روبه رو هستیم؛ چرا که اگر بعد از برگزاری همه پرسی، اقتصاد ایتالیا با کوچکترین مشکلی مواجه شود؛ این مشکل مانند ویروسی کشنده بر تمام بدنه کشورهای اروپایی سرایت و آن را فلج می کند.

 

وی گفت: در شرایط کنونی نه تنها آلمان، بلکه سایر کشورهای اروپایی از جمله یونان، پرتغال، اسپانیا و حتی فرانسه مستعد شرایط بحرانی هستند.

 

این کارشناس امور مالی گفت: نرخ بهره استقراض دولتی آلمان بالا رفته و خطر بخش بانکی را تهدید خواهد کرد و از این رو دولت از بانک مرکزی اروپا نیز کمک خواسته می شود.

 

انتشار آمار مثبت از بازار کار در ایالات متحده آمریکا و بالارفتن احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در اجلاس سیزدهم و چهاردهم دسامبر سال جاری دیگر عامل افت ارزش سهام در تالارهای بورس اروپایی بوده است.

منبع خبر: تابناک اقتصادی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics