تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نوروز در حکومت علی

نوروز در حکومت علی

انتخاب علی به خلافت و نیز انتخاب علی به وصایت، در غدیر خم هر دو در این هنگام بوده است و چه تصادف شگفتی آن همه خلوص و ایمان و عشقی که ایرانیان در اسلام به علی و حکومت علی داشتند پشتوانه نوروز شد.

 

نوروز، تجدید خاطره ها

نوروز، تجدید خاطره ها

نوروز تجدید خاطره بزرگی است: خاطره خویشاوندی انسان با طبیعت. هر سال آن فرزند فراموشکار که، سرگرم کارهای مصنوعی و ساخته‌های پیچیده خود، مادر خویش را از یاد می‌برد، با یادآوری وسوسه‌آمیز نوروز به دامن وی باز می‌گردد و با او، این بازگشت و تجدید دیدار را جشن می‌گیرد. فرزند در دامن مادر، خود را باز می‌یابد و مادر، در کنار فرزند و چهره‌اش از شادی می‌شکفد اشک شوق می‌بارد فریادهای شادی می‌کشد، جوان می‌شود، حیات دوباره می‌گیرد. با دیدار یوسفش بینا و بیدار می‌شود.

 

نوروز، نخستین روز آفرینش

نوروز، نخستین روز آفرینش

تاریخ از مردی در سیستان خبر می‌دهد که در آن هنگام که عرب سراسر این سرزمین را در زیر شمشیر خلیفه جاهلی آرام کرده بود از قتل عام شهرها و ویرانی خانه‌ها و آوارگی سپاهیان می‌گفت و مردم را می‌گریاند و سپس چنگ خویش را بر می‌گرفت و می‌گفت: " اباتیمار: اندکی شادی باید " نوروز در این سال‌ها و در همه سال‌های همانندش شادی‌یی این چنین بوده است عیاشی و «بی‌خودی» نبوده است.

 

شب سرنوشت

شب سرنوشت

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ۱۝ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ۲۝ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ۳۝ تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ ۴۝ سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ۵۝

ما «آن» را فرود آوردیم درشب قدر. و چه می دانی که شب قدر چیست؟شب قدر از هزار ماه برتر است. فرشتگان و آن روح دراین شب فرود می‌آیند به اذن خداوندشان از هر سو. سلام بر این شب تا آنگاه که چشمه خورشید ناگهان می‌شکافد!

 

جشن شکفتن و شور زدن ها

جشن شکفتن و شور زدن ها

سخن تازه از نوروز گفتن دشوار است. نوروز یک جشن ملی است، جشن ملی را همه می‌شناسند که چیست نوروز هر ساله برپا می‌شود و هر ساله از آن سخن می‌رود. بسیار گفته‌اند و بسیار شنیده‌اید پس به تکرار نیازی نیست؟

 

تقدیر از نگاه دکتر علی شریعتی

تقدیر از نگاه دکتر علی شریعتی

اگر پیاده هم شده سفر کن،در ماندن می پوسی.

ارزش های انسانی از دیدگاه شریعتی

ارزش های انسانی از دیدگاه شریعتی

همواره روحی مهاجر باش به سوی مبدا به سوی آنجا که بتوانی انسان تر باشی ...

و از انچه که هستی و هستند فاصله بگیری، این رسالت دائمی توست.

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics