تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نرم افزار آماری: از نرم افزار   EQS چه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار EQS چه می دانید!

نرم افزار EQS محصول شرکت Multivariate یکی از کامل‌ترین و مناسب‌ترین نرم افزارهای تحلیل معادلات ساختاری است که بارها امتحان خود را در این زمینه پس داده است.

نرم افزار های  مدل سازی معادلات ساختاری

نرم افزار های مدل سازی معادلات ساختاری

 یکی از اهداف اصلی تکنیک های چند متغیره مانند رگرسیون چند متغیری، تحلیل عاملی، تحلیل واریانس چند متغیری و روش هایی نظیر آن، گسترش توانایی تبیینی محقق و افزایش کارآیی آماری است.

نرم افزار آماری: از نرم افزار   pls چه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار pls چه می دانید!

برای دوستان  در رشته مدیریت که حجم نمونه  تحقیقتون پایینه بهتره که ازاین نرم افزار در ارائه فصل ۴ خود استفاده نمایید چون این نرم افزار به حجم نمونه کم حساسیت نشون میده حتی با نمونه 50 تا 80 نفری جواب میدهد

نرم افزار آماری: از نرم افزار   amos چه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار amos چه می دانید!

آرکوبلAmos را برنامه ای توصیف می کند که برای کاربرد ساده طراحی شده است و خصیصه اصلی آن این است که مدل سازی معادله ساختاری را به شیوه ای ترسیمی ارائه می دهد

نرم افزار آماری: از نرم افزار Axumeچه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار Axumeچه می دانید!

این نرم افزارها محصول شرکت Mathsoft بوده و محیطی شبیه نرم افزار S PLUS دیگر محصول این شرکت دارد.

نرم افزار آماری: از نرم افزار   PHStat چه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار PHStat چه می دانید!

PHSTAT ماژولی است که به صورت Add ins روی نرم افزار Excel نصب می شود و به مباحث آماری و کنترل کیفیت می پردازد.

نرم افزار آماری: از نرم افزار  SigmaPlot  چه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار SigmaPlot چه می دانید!

هر فردی در هر رشته ای که تحصیل می کند و یا به هر شغلی که مشغول است، ممکن است در مرحله ای نیاز داشته باشد اطلاعات خود را در قالب نمودارهایی به دیگران نمایش دهد

نرم افزار آماری: از نرم افزار   S Plus چه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار S Plus چه می دانید!

این نرم افزار محصول سال های ۱۹۸۸ -۱۹۹۹ است که از طرف شرکت Mathsoft تدوین شده است و ساختارش به گونه ای است که با نرم افزارهای Office تبادل اطلاعاتی خوبی انجام می دهد، یعنی یک آیکون در آن نرم افزارها قرار می دهد که می توان در حال استفاده از آن نرم افزارها با S Plus تبادل اطلاعاتی انجام داد.

نرم افزار آماری: از نرم افزار DE و نرم افزار PQ Method چه میدانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار DE و نرم افزار PQ Method چه میدانید!

 نرم افزار DE و نرم افزار PQ Method  در این بخش به معرفی آنان پرداخته شده و لینک دانلود آنها نیز در ادامه قرار گرفته است.

نرم افزار آماری: از نرم افزار  NCSS یا  PASS چه می دانید!

نرم افزار آماری: از نرم افزار NCSS یا PASS چه می دانید!

نرم افزار ncss یا PASS یک نرم افزار آماری می باشد که برای بسیاری از افراد ناشناخته است. این نرم افزار به خاطر توانایی که در محاسبات تعیین حجم نمونه دارد مورد توجه تحلیلگران آماری می باشد

نرم افزارهای آماری: از LISREL چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: از LISREL چه میدانید!

 لیزرل( یا مدلیابی معادلات ساختاری) یک تکنیک تحلیل چند متغیری بسیار کلی و نیرومند از خانواده رگرسیون چند متغیری و به بیان دقیق‌تر بسط «مدل خطی کلی» است. که به پژوهشگر امکان می‌دهد مجموعه ای از معادلات رگرسیون را به گونه هم زمان مورد آزمون قرار دهد.

نرم افزارهای آماری: ازSTATA چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: ازSTATA چه میدانید!

با توجه به اینکه در سالهای اخیر موضوعات تحقیق و نگارش پایان نامه در رشته های حسابداری به موضوعاتی سوق پیداکرده است که در حیطه اقتصاد مالی قرارمیگیرند برای تجزیه و تحلیل آماری درتحقیقات مذکور نرم افزارها مورد استفاده در گذشته توانایی انجام برخی آزمون ها را را ندارند، بنابراین در این قسمت نرم افزار stataمعرفی می شود.

نرم افزارهای آماری: ازSPSS چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: ازSPSS چه میدانید!

آمار و کامپیوتر دو ابزار مهم پژوهش در تحقیقات علوم اجتماعی و رفتاری هستند که با گسترش کاربرد این دو ابزار و پیشرفتهای روزافزون در استفاده از روش های آماری، بسته های کامپیوتری مختلفی به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، طراحی و تدوین شده است. یکی از مهمترین و با سابقه ترین و در عین حال ساده ترین این نرم افزارها، spssمی باشد.

نرم افزارهای آماری: از STATISTICA چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: از STATISTICA چه میدانید!

 Statistica از جمله نرم‌افزارهای تخصصی آماری و کنترل کیفیت بوده که محصول شرکت Statsoft می‌باشد. نرم افزار Statistica  نیز از نرم افزارهای معروف آماری می‌باشد که قابلیت های آن در برخی زمینه ها مانند امکان ارتباط بین عملیات در این نرم افزار با ویژوال بیسیک و در نتیجه انعطاف پذیری بسیار آن و قابلیت های گرافیکی و نمودارهای زیبا و راهنمای کامل جهت کار و استفاده از این نرم افزار، منحصر به فرد میباشد.

نرم افزارهای آماری: ازSAS چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: ازSAS چه میدانید!

 نرم افزار sas یکی از توانمندترین نرم افزارهای قابل استفاده برای تحلیل های آماری است.حضور مجموعه ای از امکانات برنامه نویسی و نرم افزاری در یک محیط واحد، این نرم افزار را از سایر نرم افزارهای آماری متمایز ساخته است. از این رو در این بخش به معرفی نرم افزار sas میپردازیم.

نرم افزارهای آماری: ازR چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: ازR چه میدانید!

 نرم افزار R محیط بسیار مناسبی برای محاسبات آماری و ترسیم نمودارها است. نرم افزار آماری R در سال های اخیر در دنیا شهرت بسزایی یافته و نظر کاربران زیادی را به خود جلب نموده است. زبان R ، یک نوع زبان برنامه نویسی دارای محیط نرم افزاری برای محاسبات آماری و تحلیل داده به کار می رود.

نرم افزارهای آماری: از MINITAB چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: از MINITAB چه میدانید!

نرم افزار آماری مینی تب (MiniTab) یکی از نرم افزارهای کاربردی برای انجام تحلیل ها و رسم نمودارهای آماری است که دانشجویان رشته های مختلف می توانند برای انجام پروژه های خود از آن استفاده نمایند. همچنین این نرم افزار می تواند مورد استفاده ی دانش آموزان مقطع متوسطه (درس آمار و مدل سازی) قرار گیرد

نرم افزارهای آماری: از MICROFIT چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: از MICROFIT چه میدانید!

 Microfit  نرم افزاری است که توسط دکتر هاشم پسران اقتصاددان برجسته ایرانی برنامه نویسی شده و دارای مزیت های خاصی است که این نرم افزار را در کنار Eviews جزء یکی از بسته های خوب اقتصاد سنجی قرار داده است می توانید این نرم افزار را که از سه فایل تشکیل شده در یک پوشه (Folder) ریخته و روی setup.exe کلیک کنید تا نصب شود.

نرم افزارهای آماری: از MATLAB چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: از MATLAB چه میدانید!

متلب( MATLAB ) یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

نرم افزارهای آماری: ازEVIEWS چه میدانید!

نرم افزارهای آماری: ازEVIEWS چه میدانید!

در سالهای اخیر موضوعات تحقیق و نگارش پایان نامه در رشته های مالی به خصوص حسابداری به موضوعاتی سوق پیداکرده است که در حیطه اقتصاد مالی قرارمی گیرند برای تجزیه و تحلیل آماری درتحقیقات مذکور نرم افزارهایی مانند spss کارایی چندانی ندارند در این بخش نرم افزار Eviews معرفی می شود.

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics