تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توانایی حل مسئله و ضرورت آن

توانایی حل مسئله و ضرورت آن

حل مسئله ازنظر اندیشمندان در بالاترین سطح از فعالیت‌های شناختی انسان قرار داردونیازمند یک سلسله فعالیت‌های تخصصی و داشتن بسیاری از توانمندی‌های شخصیتی است.

توانایی حل مسئله

توانایی حل مسئله

 ما در زندگی روزمره خود به‌طور مداوم در حال حل مسئله هستیم. برخی از این مسائل ساده هستند، ولی برخی دیگر به فعالیت‌های فکری پیچیده‌ای نیاز دارند.

گروه های حل مسئله

گروه های حل مسئله

روند توسعه جوامع بشری از گذشته های دیرین تا چندین دهه اخیر به کندی پیش می رفت تا این که انسان از روشهای علمی جهت توسعه استفاده نمود. در قرن گذشته کشورهایی که با مسائل برخورد علمی کردند بطور شگفتی نسبت به دیگر کشورها توسعه یافتند و...

مزایای مهارت حل مسئله

مزایای مهارت حل مسئله

 مهارت حل مسأله به افراد کمک می‌کند تا به صورت منطقی و منظم به حل مسائل و مشکلات خود بپردازند. دراین جا به دیگر مزایای مهارت حل مسئله اشاره می شود.

 

پیش‌نیازهای حل مسئله

پیش‌نیازهای حل مسئله

توانایی حل مسئله مهارتی است که پیش‌نیازهایش به شرح زیر است:

به مشکل فکر کنیم یا به راه حل آن؟

به مشکل فکر کنیم یا به راه حل آن؟

شاید خیلی به این موضوع توجه نداشته باشیم، ولی ما در روز تعداد زیادی مسئله حل می‌کنیم. مسائل ریز و درشتی که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی گریبان‌گیر‌مان هستند. ما ناگزیر هستیم برای هر یک از مسائل و مشکلاتی که در فعالیت های مختلف زندگی اعم از تحصیلی، شغلی، اقتصادی و ... پیش می‌آید، راه‌حلی بیابیم.

روش های  حل مسئله

روش های حل مسئله

راه های مختلفی برای حل مسئله وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر است

مهارت حل مسئله

مهارت حل مسئله

مسأله در لغت به معنی حاجت، طلب و خواسته است ولی این واژه که معادل انگلیسی problem می باشد، یک اصطلاح است و در حوزه علوم مدیریت و دیگر حوزه های علمی تعریف خاص خود را دارد.

در حل مشکل به چه مسائلی می‌توان پرداخت؟

در حل مشکل به چه مسائلی می‌توان پرداخت؟

مهارت «حل مشکل» یکی از مهارت‌های اساسی زندگی است که به ما امکان می‌دهد تا با طراحی مناسب و برنامه‌ریزی مشخص مشکلات را رفع کنیم.

راه‌های حل مسائل

راه‌های حل مسائل

زندگی یک فرصت بزرگ و شاید یک مسئله بزرگ است که روزانه مسائل کوچک را برای ما به ارمغان می‌آورد که ما آن‌ها را مشکلات می‌نامیم.

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics