تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دلایل ارتکاب سرقت علمی چیست

دلایل ارتکاب سرقت علمی چیست

دلایل ارتکاب سرقت علمی چیست

هر یک از ما می‌توانیم دلایلی را حدس بزنیم. پژوهش‌های علمی متعددی نیز در این زمینه صورت گرفته است و هریک از عوامل مختلفی یاد کرده‌اند. فشار کاری، ارتقاء مدرک و مدرک‌گرایی، عدم تسلط بر زبان انگلیسی، پیشرفت فناوری، اینترنت و ... از جمله عواملی هستند که در اکثر پژوهش‌ها به آن‌ها اشاره شده است.

رفتارهای سوء پژوهشی

رفتارهای سوء پژوهشی

با وجود فن‌آوری‌های نوین، نشر و گسترش دانش به‌راحتی صورت می‌گیرد و دستاوردهای علمی در اندک زمانی به صورت رایگان یا با صرف هزینه‌ای ناچیز در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.


 

منشور اخلاقی در پژوهش

منشور اخلاقی در پژوهش

رعایت اصول اخلاقی در پژوهش یکی از ارکان و عناصر اساسی برای پژوهش اثربخش می باشد و عدم رعایت اصول اخلاقی در انجام پژوهش خسارات جبران ناپذیری را در سطح خرد و کلان وارد خواهد نمود.

مسئولیت‌های محقق

مسئولیت‌های محقق

محقق مسئولیت و تعهدات متعددی دارد که در انجام پژوهش باید به آن‌ها توجه نماید. ازجمله این مسئولیت‌ها مسئولیت محقق در انتخاب موضوع پژوهش، تعهد و مسئولیت نسبت به ذینفعان و آزمودنی‌ها ، و مسئولیت پژوهش انجام‌شده می‌باشد.

ویژگیهای لازم برای محقق

ویژگیهای لازم برای محقق

ویژگیهای لازم برای محقق به طور مستقیم تابع شرایطی است که نیاز به تحقیق را به وجود آورده و فرایندی که این نیاز را برآورده می سازد. این ویژگیها را می توان به دو گروه تقسیم کرد: ا. ویژگیهای فردی،  2. ویژگیهای ساختاری. 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics