تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استرس شغلی چیست و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟

استرس شغلی چیست و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟

موسسه‌ی ملی امنیت و سلامت شغلیِ ایالات متحده (NIOSH) در پاسخ به «استرس شغلی چیست» می‌گوید: «استرس شغلی، پاسخ‌های فیزیکی و احساسی مضری هستند که وقتی الزامات کار مطابق توانایی‌ها، منابع یا نیازهای کارگر نیست، به وقوع می‌پیوندند. این امر ممکن است به بیماری و جراحت هم منجر شود

بیست و چهار مهارت مقابله با استرس

بیست و چهار مهارت مقابله با استرس

برای مقابله با استرس ها یا فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که شیوه مدیریت صحیح، آن ها را به ما می آموزد. با رعایت و بکارگیری این روش ها، می توانیم علاوه بر حل یا کم کردن مشکلات به آرامش پایدارتری دست یابیم و استرس خود را کنترل کنیم:

نشانه های استرس

نشانه های استرس

استرس از «فشار» ناشی می شود و خود فشار نیست، اگر چه با اندک اغماضی می توان «استرس» را همان «فشار عصبی» معنی کرد و آن را عکس العملی دانست که انسان در مقابل محرک های ناسازگار از خود بروز می دهد. از نشانه های استرس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع استرس و مراحل آن

انواع استرس و مراحل آن

 استرس در دنیای امروز تقریباً همه گیر شده و از پیر و جوان، زن و مرد، تحصیل کرده و بی سواد همه و همه به گونه و با نوعی از آن دست به گریبانند. در این مقاله با انواع مختلف استرس ومراحل آن آشنا می شویم:
 

مهارت کنترل استرس

مهارت کنترل استرس

انسان در تولّد و مرگ و اصل زندگی اختیاری ندارد، اما در چگونگی و نوع زندگی مختار است و شایسته است برای کسب حیات طیّبه، زیستنی آگاهانه، خردمندانه و سعادتمندانه همراه با سلامت جسم و توجه به آینده ای روشن تلاش نماید.

ضرورت و انواع را ه مقابله با استرس

ضرورت و انواع را ه مقابله با استرس

اگر در موقعیت‌های زندگی خود با مشکلاتی مواجه شوید و نتوانید آن‌ها را کنترل کنید و یا نتوانید راه‌حل مناسبی برای آن پیدا کنید، دچار استرس می‌شوید.

راهبردهای مقابله با استرس

راهبردهای مقابله با استرس

برای مقابله با استرس ها یا فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که شیوه مدیریت صحیح، آنها را به ما می آموزد.

روش‌های کاهش استرس

روش‌های کاهش استرس

وقایع استرس‌زا، مردم را ازنظر هیجانی، شناختی و فیزیولوژیک تحت تأثیر قرار می‌دهند. مردم آثار زیان‌آور استرس زاها را با راهبردهای " کنار آمدن " کاهش می‌دهند.

تعریف  استرس

تعریف استرس

استرس واکنش فیزیولوژیک بدن ماست در مقابل هر تغییر، تهدید و فشار بیرونی یا درونی است که تعادل روانی ما را بر هم می‌زند. استرس می‌تواند سالم یا ناسالم باشد.

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics