تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چگونه رقابتی سالم داشته باشیم؟

چگونه رقابتی سالم داشته باشیم؟

1ـ انگیزه واقعی‌تان از رقابت را بدانید

بیشتر مواقع ما با دیگران به‌دلایل نادرستی رقابت می‌کنیم. از روزی که وارد موقعیت‌های مختلف اجتماعی می‌شویم در معرض رفتارهای رقابتی قرار می‌گیریم و برای این‌که دیده شویم دست به رقابت می‌زنیم و گاهی در این کار زیاده‌روی نیز می‌کنیم، اما این دلیل خوبی برای رقابت نیست زیرا احتمال این‌که ما را به وادی رقابت مخرب بکشاند، بسیار زیاد است.

 

حسادت، رقابت نیست

حسادت، رقابت نیست

رقابت، مفید و سازنده است، حسادت مخرب است. در یک رقابت سالم، زمینه بروز هرچه بهتر استعدادها و همچنین به‌کارگیری آن‌ها در راستای هدف، پدید می‌آید.

 

چگونه در تیم خود از حسادت دوری کنیم

چگونه در تیم خود از حسادت دوری کنیم

برای بسیاری از ما پیش آمده که گاهی دچار احساس حسد نسبت به شخص دیگری می‌شویم. حسادت، احساسی است که با تلخی و ناراحتی تجربه می‌شود و در واقع ترکیبی از احساسات متفاوتی مانند حقارت، عصبانیت، کینه و نفرت است.

 

داشتن رقابتی سالم...

داشتن رقابتی سالم...

در دنیای کسب‌وکار امروز پیش‌بینی رقابت بسیار سخت شده است، اما این به منزله زنگ خطر نیست. امروزه اهمیت این موضوع به مراتب بیشتر شده است که به جای تلاش برای پیش‌قدم شدن در رقابت، با پیش‌قدم شدن در نوآوری، می توان این امکان را فراهم آورد تا محصولات و خدمات را به شیوه‌های جدیدی تغییر داد.

 

نبایدها! برای یک مدیر نمونه

نبایدها! برای یک مدیر نمونه

اشتباهات رایج بسیاری وجود دارند که ممکن است مدیران تازه کار مرتکب شوند، مراقب باشید و از آن ها دوری کنید:

انضباط و توبیخ

انضباط و توبیخ

هرچقدرهم که مایل نباشید، زمانی پیش می آید که باید کارمندی را تادیب و توبیخ کنید. تادیب کردن با بازخورد ممکن است متفاوت باشد؛ چون همیشه به طور مستقیم به کار کارمندان مرتبط نیست.

برقراری ارتباط با اعضای داخل و خارج تیم

برقراری ارتباط با اعضای داخل و خارج تیم

مهارت های ارتباطی برای موفقیت در تمامی نقش ها و عنوان ها نقش حیاتی دارند، ‌اما مهارت های به خصوصی وجود دارند که مختص مدیران هستند تا کارمندان. این موضوع تحت دو عنوان مطرح می شود: ارتباط با افراد تیم، و ارتباط با افراد خارج از تیم که در ادامه درباره هر کدام از این موارد صحبت خواهیم کرد.

ترغیب و توسعه تیم

ترغیب و توسعه تیم

اهمیت تفویض اختیار

بالاترین اولویت برای مدیران تفویض اختیار است. مهم نیست که شما چه اندازه آدم با مهارتی هستید، تنهایی همه کارها را انجام دادن در نهایت برای شما محدودیت ایجاد می کند. با کمک تیم خود، مهارت ها و موفقیت های بیشتری به دست خواهید آورد؛ بنابراین خیلی مهم است که کارهای خود را به شکل موثر و مناسب به تیمتان تفویض کنید.

مهارت های اصلی مورد نیاز برای مدیریت تیم

مهارت های اصلی مورد نیاز برای مدیریت تیم

 شغل جدیدی به عنوان یک مدیر انتخاب کرده اید؟ یا وظیفه مدیریت یک تیم جدید به شما محول شده است؟

در هر صورت، اگر تیمتان در حال حاضر وجود داشته باشد و یا شما مسئول ایجاد یک تیم باشید،‌ قدم بعدی که می خواهید بردارید چیست؟

نکاتی برای به نتیجه رساندن جلسات تیمی

نکاتی برای به نتیجه رساندن جلسات تیمی

بعد از اینکه یک تیم کاری شکل گرفت، اولین گام را باید به سوی جلسات تیمی برداشت. نوع ملاقات اعضای تیم حاکی از آن است که ملاقات‌ها اثر گذار باشند یا فقط به یک وقت گذرانی ساده تبدیل نشوند. همه از یک قرار ملاقات تیمی‌ای که متداولاً تکرار شود و باعث شود تا تیم کاری به یک نتیجه برسد و رفتار‌های ضد تولیدی به کنار رود، تحسین می‌کنند. این باعث می‌شود افراد و اعضاء تیم نسبت به این قرار ملاقات و جلسه ها به دید جدی تری نگاه کنند.

مدیریت افراد با شخصیت های مختلف در دیدار های تیمی

مدیریت افراد با شخصیت های مختلف در دیدار های تیمی

زمانی می‌توانید به اهداف خود در دیدارهای تیمی دست بیابید که بتوانید افراد را در قرارهای خود کنترل و مدیریت کنید. همانطور که می‌دانیم رفتارهای متفاوتی از افراد وجود دارد که ممکن است در یک تیم اتفاق بیافتد. و همچنین در مقابل این رفتارهای متفاوت، راه‌های متفاوتی وجود دارد تا با آن برخورد کنیم.

غلبه بر آفات تیمی

غلبه بر آفات تیمی

در مقاله هفته قبل، آفات کار تیمی را بیان کردیم، آفاتی که باعث می‌شود کار یک تیم با روندی فرسایشی رو به سوی شکست برود و هیچ کدام از اهداف به تحقق نرسد. تا زمانی که آفاتی چون بی اعتمادی، بی تعهدی، عدم پذیرش مسئولیت و بی توجهی به اهداف تیم در بین اعضاء وجود دارد، نیل به موفقیت و پیشرفت غیر ممکن است. 

آفات کار تیمی

آفات کار تیمی

توجه بیش از پیش سازمان‌های عصر کنونی بر رقابت و تلاش برای ماندگاری و کسب سهم بیشتر بازار، باعث شده است تا مطالعات پژوهشگران علم مدیریت در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی فعالیت‌ها، به سمت تیم‌های کاری سوق پیدا کند. 

نقش افراد در تیم ها (مدل بلبین)

نقش افراد در تیم ها (مدل بلبین)

اگر قرار باشد برای انجام یک کار بخصوص، یک تیم را سازماندهی نماییم بر اساس چه معیار و یا شاخص هایی می بایست افراد را انتخاب کرد؟ آیا تاکید صرف بر توان علمی به تنهایی کافی است؟ برای افزایش تعهد شغلی چه تمهیداتی می بایست اتخاذ گردد؟ ترکیب و نوع توانمندی افراد یک تیم تابع چه مدلی است؟

 

هفده اصل برای درخشیدن در یک تیم موفق

هفده اصل برای درخشیدن در یک تیم موفق

یک تیم به تعداد کمی از افراد گفته می‌شود که دارای مهارت‌های تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف و رویکردی مشترک‌اند که بر مبنای آن ها به هم پیوند می‌خورند و به یکدیگر تکیه می‌کنند. ما با ارتقای خویش ارزش تیم خود را بالا می بریم.

مهارت های رهبر تیم مجازی

مهارت های رهبر تیم مجازی

شایستگی‌ها و مهارت های رهبر تیم یکی از عوامل اساسی می‌باشد که بدون شک از فاکتورهای حیاتی تعیین‌کننده موفقیت تیم و در نتیجه اثربخشی آن می‌باشد. در این جا هر یک از این مهارت‌های مورد نیاز رهبر تیم تشریح می‌شود.

ویژگی های اعضای تیم مجازی

ویژگی های اعضای تیم مجازی

مدیران تیم های مجازی در انتخاب اعضای تیم محدودیت جغرافیایی ندارند و می‌توانند بهترین افراد را در هر کجای دنیا که باشند، جهت عضویت در تیم انتخاب کنند؛ که این امر انتخاب های بیشتری را جهت کارمندیابی پیش روی مدیر قرار می‌دهد.

عوامل اثرگذار در موفقیت تیم های مجازی

عوامل اثرگذار در موفقیت تیم های مجازی

همانند تیم های غیرمجازی باید تیم های مجازی را به طور صحیح مدیریت کرد، عواملی را که منجر به کارایی و عملکرد بالای این تیم ها می‌شود باید به درستی تشخیص داد و در راه بهبود آن قدم برداشت.

مفهوم تیم مجازی و انواع آن

مفهوم تیم مجازی و انواع آن

تیم های مجازی گروهی از افراد می‌باشند که از نظر جغرافیایی و سازمانی پراکنده هستند و با به‌کارگیری ترکیبی از تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطات مخابراتی برای انجام یک وظیفه یا کار سازمانی تشکیل می گردد.

تیم مجازی در برابر تیم سنتی

تیم مجازی در برابر تیم سنتی

درچند سال اخیر مفهوم تیم و کار تیمی تبدیل به یکی از ابزارهای کلیدی در بهره وری و رضایت کارکنان در محیط کاری شده است.
تیم های مجازی ارتباطات پشتیبانی شده توسط تکنولوژی را بسیار بیشتر از ارتباطات رو در رو جهت انجام وظایفشان به کار می‌گیرند.

 

1 2 صفحه:
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics