تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آموزش نرم افزار ویراستاری

آموزش نرم افزار ویراستاری

گزینه ی ویراستاری یا همان غلط‌ یاب املایی ویراستیار از کارایی بالا و سرعت مناسبی برخوردار است.

شماره گذاری صفحات

شماره گذاری صفحات

به طور معمول در پایان نامه می بایست صفحات اولیه و ابتدای فصل ها  بدون شماره و صفحات فهرست با حروف ابجد و مابقی صفحات با اعداد  شماره گذاری شود. 

درباره ویراستار

درباره ویراستار

هر نوشته پس از نگارش باید از جهات گوناگون چون محتوا، زبان، دقت، نظم و آراستگی، علائم نگارشی، غلط های املایی و .... بازبینی شود .به این باز بینی در اصطلاح " ویرایش" یا " ویراستاری " و به کسی که این کار را انجام می دهد " ویراستار " می گویند .

معرفی نرم افزار ویراستیار

معرفی نرم افزار ویراستیار

نرم افزاری است که به سفارش شورای عالی اطلاع رسانی تهیه شده و واقعا کاربردی هست برای ویرایش وبررسی دقیق متون فارسی.زمانی که این برنامه را نصب کنید یک گزینه به ورد اضافه می شود که نام آن ویراستیاراست.

دستورالعمل کار با نرم افزار ویراستیار

دستورالعمل کار با نرم افزار ویراستیار

دستورهای اصلی ویراستیار به دو بخش پیش پردازش و پردازش تقسیم می­ شود. دستورهای پیش پردازش بدون دخالت فرد به صورت خودکار بر کل متن اعمال می‌شود. زیرا این دستورها اصطلاحات صوری متن را انجام می‌دهند. 

نکات کلیدی  ویراستاری

نکات کلیدی ویراستاری

نکاتی که در حین انجام کار عملی با نرم افزار ویراستیار مورد نیاز است را تشریح می کنیم .

قواعد و نکته هایی  در املا و نگارش در ویراستاری

قواعد و نکته هایی در املا و نگارش در ویراستاری

رعایت قواعد و نکته ها در املا و نگارش متون  می تواند به زیبایی متن بیفزاید در این قسمت به چند نکته که در املا و نگارش متون در زندگی روزمره  برخورد می کنیم توضیح داده شده است .

جدول مقایسه کلمات درست و نادرست در ویراستاری

جدول مقایسه کلمات درست و نادرست در ویراستاری

در بسیاری از جاها و مکان ها و همچنین درمتون  رسمی و غیر رسمی نوشته هایی به کار برده می شود  که از نظر املایی و نگارش اشتباه است . در زیر لیستی تهیه شده است که تمام کلمات را از نظر نگارش صحیح و اشتباه آورده است که به آن پرداخته می شود:

 

 

 

 

جدول مقایسه نشانه گذاری  درست و  نادرست در ویراستاری

جدول مقایسه نشانه گذاری درست و نادرست در ویراستاری

در بسیاری ازمتون  رسمی و غیر رسمی  از کلماتی استفاده می شود که دارای نشانه گذاری هایی هستند که  معمولا نادیده گرفته می شوند   .امروزه در جامه ما این نشانه گذاری ها نقش کمرنگی ایفا می کنند 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics