تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مزیت سرمایه گذاری

برخی افراد به جای سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند پول خود را در حساب‌های بانکی با سود از پیش تعیین شده ذخیره کنند، اما واقعیت این است که سود حاصل از سرمایه‌گذاری بیش‌تر از سود حساب‌های بانکی است و پول شما با نرخ بالاتری رشد می‌کند. راز سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بهره‌ی افزایشی (بهره مرکب) آن نهفته است.

بهره‌ی افزایشی به این معنی است که سود شما هر سال به نسبت سرمایه‌تان افزایش می‌یابد. برای نمونه، اگر شما در آغاز مقدار یک میلیون تومان با نرخ سود ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری کنید، در آخر سال ۱۰۰ هزار تومان به پول شما اضافه خواهد شد و مقدار سرمایه‌ی شما در پایان سال به مقدار یک میلیون و صد هزار تومان خواهد رسید. حال اگر دوباره همین مقدار پول را برای یک سال دیگر با نرخ سود ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری کنید، این بار در پایان سال ۱۱۰ هزار تومان سود دریافت خواهید کرد و سرمایه‌ی نهایی شما در پایان سال دوم یک میلیون و دویست و ده هزار تومان خواهد شد. بنابراین در سال دوم سرمایه‌گذاری بدون اضافه کردن مبلغ اضافه‌ای به سرمایه‌ی اولیه‌تان توانسته‌اید ۱۰ هزار تومان بیش از سال اول سود کنید. این مقدار سود اضافه به مرور زمان به صورت نمایی رشد خواهد کرد به طوری که پس از ده سال یک میلیون تومان اولیه‌ی شما به دو میلیون و پانصد و نود و چهار هزار تومان تبدیل خواهد شد. این فقط در حالی است که شما هیچ سرمایه‌گذاری دیگری نکنید، و به مقدار سرمایه‌ی اولیه پولی اضافه نکنید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برای نمونه اگر همان یک میلیون تومان را با نرخ سود ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری کنید، ولی این بار در پایان هر سال مبلغ یک میلیون تومان دیگر به سرمایه‌ی اولیه‌ی خود اضافه کنید، در پایان ۱۰ سال سرمایه‌ی شما برابر با بیست میلیون و صد و بیست و پنج هزار تومان خواهد شد. با توجه به مثال‌های بررسی شده مهم‌ترین اصل برای سرمایه‌گذاری شروع زودهنگام است. هر چه سریع‌تر به سرمایه‌گذاری اقدام کنید، مقدار بهره‌ی پول شما بیش‌تر خواهد شد و سرمایه‌ی شما بیش‌تر رشد خواهد کرد.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 12:21:32   |
0     0
۱- کسب سود ۲- حمایت و شفافیت قانونی ۳- حفظ سرمایه در مقابل تورم ۴- سهولت نقد شوندگی ۵- عدم وجود محدودیت برای میزان سرمایه‌گذاری۶- مشارکت در اداره شرکت۷- بهره گیری از معافیت مالیاتی۸- تنوع بازه زمانی سرمایه‌گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 17:08:50   |
سرمایه گذاری از کاهش ارزش پول در بلند مدت جلوگیری می کند
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 15:52:47   |
0     0
سرمایه گذاری موجب می شود تا پول خود را بکار بگیریم و از کاهش ارزش ان در آینده جلوگیری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics