تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی

ربع های نقدینگی چیستند؟ اکثر افراد جامعه صرف نظر از شغل و کسب و کاری که دارند اغلب با مشکلات مختلف مالی دست به گریبان هستند. رابرت کیوساکی تمام کسب و کار ها را بر اساس نوع نگرش صاحبان آن ماهیت درامدی فعال و غیر فعال به چهار قسمت تقسیم کرده است.

رابرت کیوساکی، سرمایه گذار و نویسنده پرفروش کتاب پدر پول دار، پدر بی پول، معتقد است روش های کسب درآمد در دنیا به ۴ دسته زیر تقسیم می شود:

 

انواع نظام های درآمدی از دید رابرت کیوساکی
1_کارمند
2_ خویش فرمایان
3_صاحب کسب و کارهای بزرگ
4_سرمایه گذار


ربع اول Employee یا ربع کارمندی:

افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با در آمدی متوسط ولی مستمر میباشند. این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند. این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان، درآمدشان را افزایش دهند.

ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد. امنیت در کار، امنیت در درآمد، امنیت در دوران بازنشستگی.

 

ربع دوم Small business  کسب و کار کوچک:

افراد شاغل در این دسته صاحبان مشاغل خویش فرما و کوچک میباشند. صاحبان فروشگا ها، موسسات کوچک، خرده فروشان و…

این افراد بر اساس آرمان ها و ارزش های خود میگویند: اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهند. در این گروه بیشترین مسئولیت ها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست.

ارزش این افراد حفظ درآمد متوسط در کسب و کار می باشد.

 

ربع سوم Big business یا کسب و کار بزرگ:

افرادی مثل بیل گیتس در این گروه سعی دارند با راه اندازی بنگاه ها، شرکتها، و موسسات بزرگ به درآمدی ایده آل برسند. افراد مدیر در این گروه حداقل ۵۰۰ کارمند را در خدمت شرکت خود دارند و سعی میکنند با استفاده از تعدادی افراد خبره، توانمند و با تجربه کارهای شرکت خود را انجام دهند و به صورت گروهی به درآمدی بالا برسند.

 

شعار افراد این گروه این است: سیستم مناسب، شبکه کار گروهی قوی، استفاده از باهوش ترین و بهترین افراد، دقیقا بر خلاف گروه دوم که میخواهند خودشان همه کارها را انجام دهند.

 

ربع چهارم Investorُs یا گروه سرمایه گذاران:

افراد مربوط به این گروه با شناسایی بازارها، مطالعات دقیق، معاملات، تغیرات بازار، بورس ها و یا سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را کنند. این گروه سعی دارند از پول، پول بسازند.

این گروه بر این باورند: سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.

 

دسته چهارم از پول بیشترین استفاده را میبردند.

دسته سوم از افراد و کار گروهی بیشترین سود را میبردند.

اما دسته اول و دوم در خدمت این دو گروه هستند.

 

⁉️تفاوت اصلی سمت راست و چپ؟

- سمت چپ: تلاش میکنند تا با کار سخت درآمدی مناسب داشته باشند. درآمدی همراه با امنیت. آنها میکوشند تا از طریق کار بیشتر درآمد خود را افزایش دهند.

- سمت راست: آنها منظورشان از درآمد چیز دیگریست. آنها سعی میکنند با کار و تلاش به استقلال مالی برسند. آنها به دنبال آزادی مالی هستند و نمیخواهند تا آخر عمر خود را درگیر شغلی خاص کنند و تا آخر عمر در حال کار کردن باشند.

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/14 10:25:54   |
5     3
روش های کسب درآمد در دنیا به ۴ دسته زیر تقسیم می شود:
1. کارمند 2. خویش فرمایان 3. صاحب کسب و کارهای بزرگ 4. سرمایه گذار

- منظور از کسب درآمد از طریق خویش فرمایی چیست؟
- منظور از کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری چیست؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/14 10:27:05   |
صاحبان حرف و مشاغل آزاد کسانی هستند که دوست دارند برای خودشان کار کنند و به عبارتی کارفرمای ندارند به این افراد خویش فرما می گویند. بنابرای افراد خویش فرما برای خود شغلی ایجاد نموده و از طریق آن کسب درآمد می نمایند برای نمونه می توان از صاحبان کارگاه ها و مغازه ها نام برد
سرمایه گذاری یعنی گذاشتن پول در جایی به امید کسب منفعت هرکسی که این فرایند را انجام می دهد سرمایه گذار نام دارد. برخی از جاهایی که می توان سرمایه گذاری نمود عبارتند از سپرده های بانک، طلا، ارز، بورس، املاک، خودرو
زهرا افتخاری |   1399/02/27 21:10:30   |
فرد خویش فرما فردی است که خودش شغلی را بوجود می اورد و برای کسی کا ر نمیکند و کسی نیز برای او کار نمیکند.اغلب صاحبان بنگاه های اقتصادی کوچک هستند اینگونه افراد تا جایی که می توانند خوشان امور مربوط به شغلشان را انجام می دهند و به دنبال درآمدهای متوسط هستند.و با گسترش کسب و کار خود به پیشرفت هایی میرسند.
سرمایه کذاران افراد صاحب ثروت هستند اینگونه افراد به دنبال انجام حرفه خاصی نیستند ...و در هر زمینه ای که احساس کنند با سودآوری همرا است پول خود را تزریق میکنند .هر چه انتظارشون از سود بالاتر باشد آن فعالیت پریسک تر است.
زهرا غنی زاده |   1399/02/29 19:52:47   |
کسب در آمد از طریق خویش فرمایی یعنی اینکه برای اینکه کارها به بهترین نحو صورت گیرد پس بهتر است که همه کارها را خودشان انجام دهند. و شامل مشاغل کوچک و خرده فروشی است.
کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یعنی اینکه فرد دقیقا بازار را مطالعه کرده و از آن آگاهز و است و از تغییرات نرخ ار شاخص سهام در بازار باخبر است. و می تواند از مقادیر کوچک پول مقادیر کلان بدست بیاورد.
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/02/30 21:39:07   |
منظور از کسب در آمد خویش فرمایی این است که فرد مستقل باشد و کارفرما نداشته باشد و همه درآمد به دست آمده مال خودش باشد و زیر دست کسی نباشد، و منظور از کسب درآمد سرمایه گذاری این است که افراد با سرمایه‌گذاری های کلان و ریسک پذیر به سود کلانی دست یابند
Mona |   1399/02/31 14:44:57   |
باتوجه به۴ربع نقدینگی رابرت کیوساکی افراد به ۴گروه 1_کارمند
2_ خویش فرمایان
3_صاحب کسب و کارهای بزرگ
4_سرمایه گذار
تقسیم میشوند...افراد خویش فرما افرادی هستند که بصورت آزاد و با متکی به خود شغل و حرفه ای رو برمی گزینند و کارفرمای خودشونن..
و افرادی که از طریق سرمایه گذاری کسب درآمد میکنند افرادی هستند که مقدار قابل توجهی پول بمدت طولانی سرمایه گذاری کرده و از سوددهی آن بهره میبرندمثل سرمایه گذاری در بورس سهام
وحیدالدین مقیمی اسفندابادی |   1399/03/01 03:16:42   |
منظور از کسب درامد از طریق خویش فرمایی ، راه اندازی کسب و کاری کوچک یا متوسط با اتکا به توانایی خویش میباشد
منظور از کسب درامد از طریق سرمایه گذاری ، شناسایی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری و به اصطلاح از پول ، پول دراوردن می باشد
Mona |   1399/03/01 23:23:07   |
.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/05 12:49:05   |
منظور از افرادی که از طریق خویش فرمایی به افرادی گفته می شود که خود به تنهایی تمامی مشکلات را بدوش مشیده و بیشترین فعالیت را برای کسب درآمد دارند به نظر من یک کارمند هستند با درآمد بیشتر و در اختیار خود ولی با کار بسیار بیشتر از کارمندان و استرس بیشتر و سرمایه گذاران جهت بدست آوردن درآمد از این طبقه شغلی بیشتر می توانند بهره ببرند البته همه افراد که خود خویش فرما هستند از روز اول اینگونه نبوده اند به نظر اینجانب تمامی شرکتهای بزرگ و
سرمایه گذاران یا از کارمندی و یا از خویش فرمایی شروع مرده و به این نقطه رسیده اند و افرادی که خویش فرما باقی می مانند به دلایل زیر است :
١- امکان ریسک کم و عدم اعتماد به اطرافیان
٢- عدم توانایی شراکت جهت بدست آوردن کسب و کاری بزرگ-بیل گیس و سایر سرمایه گذاران و شرکتهای بزرگ توانایی این ریسک را دارند
٣- عدم توانایی در آموزش کارکنان
٤-عدم توانایی شناخت روانی از کارکنان جهت انجام کار بهینه وماندگار ماندن آنها
٥- عدم اعتماد به توانایی های پرسنل و فقط قبول داشتن خود
٦-و غیره
البته این قسمتی از مسکلات خویش فرمایان بوده که میتواند با توجه به شرایط اطراف این افراد صورت گیرد و یا از طرف خودشان باشد.
البته خویش فرمایی در صورتی که نخواهند بدنبال بزرگ شدن باشند و تنها بدنبال رهایی از کارمندی باشند شاید بتوان گفت بهترین و آرامترین شغل را داشته باشند
Masoud |   1399/03/05 12:57:23   |
کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یکی از جذاب ترین راههای درآمد برلی اینجانب می باشد .زیرا هم قابلیت ریسک پذیری بالایی داشته و هم قابلیت درآمدزایی بالا خواهد بود بهترین درآمد برای این افراد از طریقه مطالعه و شناخت کسب و کارها بدست می آید و شناخت بازارهای متفاوت و شناخت دقیق و تاریخ دقیق سرمایه گذاری چون باعث بدست آوردن بالاترین سود را به همراه خواهد داشت در غیر اینصورت یا سود بسیار کمی بدست می آورند و یا متحمل ضرر می شوند .
اغلب افراد دیگر در دسته های دیگر ماری برای این گروه کار میکنند حتی به نظر اینجانب دسته دوم شرکتهای بزرگ هم برای این افراد کار خواهند کرد.
فرزانه جنتی |   1399/03/07 12:28:51   |
در خویش فرمایی. مسئولیت اصلی کار با کارفرما است و تقریبا همه کاراها رو کارفرما انجام میده و کارایی آن بستگی به توانایی فردی دارد
سرمایه گذاران پولشان را در بورس و بازار ها سرمایه گذاری می‌کنند یا معاملات انجام میدهند و به عبارتی پولشان را چندین برابر میکنند و فقط از مطالعات و کار سخت انجام نمیدهند
علی جلالی زمانی |   1399/03/07 23:04:28   |
خویش فرما به افرادی اطلاق می گردند که خودشان برای خودشان ایجاد اشتعال می نمایند و کارفرما ندارندواز این طریق کسب منفعت می نماید.کسب درامد از طریق سرمایه گذاری عبارت است از سرمایه گذاری پول در بازارهای متفاوت جهت کسب سود.مانند بورس و طلا و...
علی جلالی زمانی |   1399/03/07 23:06:04   |
خویش فرما به افرادی اطلاق می گردند که خودشان برای خودشان ایجاد اشتعال می نمایند واز این طریق کسب منفعت می نماید.تحصیل درامد از طریق سرمایه گذاری عبارت است از سرمایه گذاری پول در بازارهای متفاوت و معمولا با ریسک همراه است.
نجمه السادات زارع |   1399/03/18 12:28:18   |
منظورازکسب درامدخویش فرمایی این است که فرد تمام امور کار بدست خودش میباشد و درامد متوسطی دارد مثل فروشگاه ها مغازه دار ها ومنظور از کسب درامدازطریق سرمایه گذاری این است که فرد تحقیق میکند مثلا در بازار بورس و درانجا سرمایه گذاری کرده و به طورمثال سودسهامی که خریده را طی دوره زمانی طی شده میگیرد بدون اینکه کاری انجام دهد
مرتضی ندافی |   1399/03/20 14:18:03   |
خویش فرمایی ،شخص خودش شغلی را به وجود می اورد و برای خودش کار و کسب درآمد میکند مثل مشاغل آزاد
سرمایه گذاری ، افرادی دارای ثروت هستند که در بازار های مالی متفاوت مثل بورس و.... سرمایه گذاری میکنند و از این طریق کسب درامد میکنند
الناز بهروزی |   1399/03/20 14:20:56   |
خویش فرمایی ،افرادی که خودشان شغلی را به وجود اورده از آن شغل کسب سود و درآمد میکنند
سرمایه گذاری ،اشخاصی دارای سرمایه و ثروت که با پذیرای ریسک بیشتری هم هستند اقدام به سرمایه گذاری در بازار های مالی مختلف ازجمله بورس و ... میکندد
مرجان السادات خداپرست |   1399/03/21 14:07:00   |
خویش فرمایی منظور افرادی که خود صاحب مجموعه هستندو درآمد آنها بستگی به توانایی خود فرد دارد.و محدوده کاری این شغل کوچک است مثل صاحبان فروشگاه پوشاک ،لوازم خانگی و ....این أفراد مستقل بودن را دوست دارند.
سرمایه گذاری می توان گفت وقتی فرد یک سهام را خریدار می کند و پیش بینی می کند که آن دارایی مالی در آینده سود آور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد کرد سرمایه گذاران همیشه بدنبال افزایش ثروت خود هستند و هرکجا ک سود بیشتری باشد سرمایه خود را صرف آن می کنند.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/12 17:11:30   |
ربع دوم خویش فرمایان هستند کسانی که با شاید یه سرمایه کم دست به راه اندازی کسب و کار میکنند در بسیاری از موارد بدون تجزیه و تحلیل این کسب و کار راه اندازی میشود
در مقابل ربع چهارم سرمایه گذاران هستند که با تفکر و تجزیه و تحلیل از سرمایه و آورده خود کسب درآمد میکنند
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/12 17:13:53   |
ربع دوم خویش فرمایان هستند کسانی که با شاید یه سرمایه کم دست به راه اندازی کسب و کار میکنند در بسیاری از موارد بدون تجزیه و تحلیل این کسب و کار راه اندازی میشود
در مقابل ربع چهارم سرمایه گذاران هستند که با تفکر و تجزیه و تحلیل از سرمایه و آورده خود کسب درآمد میکنند
خویش فرمایی ،افرادی که خودشان شغلی را به وجود اورده از آن شغل کسب سود و درآمد میکنند
سرمایه گذاری ،اشخاصی دارای سرمایه و ثروت که با پذیرای ریسک بیشتری هم هستند اقدام به سرمایه گذاری در بازار های مالی مختلف ازجمله بورس و ... میکندد
سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/15 22:02:53   |
هدف سرمایه گذاران معمولا، رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، هست. آن ها معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند. البته سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارای تعابیر مختلفی است. برای مثال، در اقتصاد شرکت ها، شامل ایجاد و تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت‌ها است که در انتظار پیشرفت کسب و کار و سود بیشتر است. هر چقدر سرمایه یک شرکت بیشتر باشد، بهتر می‌توان فعالیت‌ها را توسعه داده و در نتیجه به سود و درآمد بیشتری دست پیدا کند.
علیرضا آزاد |   1399/04/16 01:28:09   |
خویش فرمایان افرادی هستند که می خواهند ریاست از خودشان باشند و کارها را خودشان انجام دهند و مایل به تشکیل تیم و تفویض اختیار به دیگران ندارند.
کسب و کارهای کوچک و مستقل مثل خرده فروشان، مشاوران، پزشکان و… از این دسته هستند. سرمایه گذاری یعنی قرار دادن پول در جایی برای کسب درامد و منفعت شخص.
کسی که این فرایند را انجام دهد سرمایه گذار نام دارد. برخی از مکان های ک میتوان سرماگذاری کرد میتوان به بانک و طلا و بورس...نام برد.
مصطفى عربى |   1399/04/16 12:21:48   |
ایجاد کسب وکارهای کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرایند توسعه جوامع دارند.کسب و کار کوچک به صورت مستقل است و هر شرکتی با کمتر از ۵۰۰ پرسنل در این حیطه قرار می‌گیرد. این اندازه مرسومترین استاندارد تعریف شده‌است. در آمریکا حدود ۵/۲۲ میلیون کسب و کار مستقل از کشاورزی و زراعت وجود دارد که ۹۹ درصد آن کسب و کار کوچک به حساب می‌آیند. توسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است.
سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است؛ بنابراین ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب می‌تواند نقش مهمی را در این فرایند داشته باشد.

بررسی‌ها نشان داده است که کسب وکارهای کوچک و متوسط از طریق چهار کانال کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذارند.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/25 22:10:35   |
منظور از کسب درامد از طریق خویش فرمایی ، راه اندازی کسب و کاری کوچک یا متوسط با اتکا به توانایی خویش میباشد
منظور از کسب درامد از طریق سرمایه گذاری ، شناسایی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری و به اصطلاح از پول ، پول دراوردن می باشد
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 13:38:31   |
منظور از کسب در آمد خویش فرمایی این است که فرد مستقل باشد و کارفرما نداشته باشد و همه درآمد به دست آمده مال خودش باشد و زیر دست کسی نباشد، و منظور از کسب درآمد سرمایه گذاری این است که افراد با سرمایه‌گذاری های کلان و ریسک پذیر به سود کلانی دست یابند
مهدی کاظمی |   1399/04/26 22:10:37   |
کسانی که صاحب کار بالای سر خود ندارند
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/27 18:02:35   |
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.

سرمایه‌ گذاری

عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
مبینادشتی |   1399/04/27 20:25:23   |
منظور از کسب درامد از طریق خویش فرمایی ، راه اندازی کسب و کاری کوچک یا متوسط با اتکا به توانایی خویش می باشد .
سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است؛ بنابراین ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب می‌تواند نقش مهمی را در این فرایند داشته باشد.
مرجان عباسی نسب |   1399/04/27 21:41:05   |
درامد خویش فرمایی: خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. مثل مهندسی، آریشگری. درامد از طریق خویش فرمایی: افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند .
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:18:58   |
صاحبان حرف و مشاغل آزاد کسانی هستند که دوست دارند برای خودشان کار کنند و به عبارتی کارفرمای ندارند به این افراد خویش فرما می گویند. بنابرای افراد خویش فرما برای خود شغلی ایجاد نموده و از طریق آن کسب درآمد می نمایند برای نمونه می توان از صاحبان کارگاه ها و مغازه ها نام برد
سرمایه گذاری یعنی گذاشتن پول در جایی به امید کسب منفعت هرکسی که این فرایند را انجام می دهد سرمایه گذار نام دارد. برخی از جاهایی که می توان سرمایه گذاری نمود عبارتند از سپرده های بانک، طلا، ارز، بورس، املاک، خودرو
فرزانه توحیدفر |   1399/04/28 23:07:07   |
کسب درامد از طریق خویش فرمایی همان داشتن شغلی بصورت ازاد و مستقل است که کارفرما خوده شخص صاحب کار است.
اما سرمایه گذاری بصورتی که شما مبلغی را برای کسب سود و درامد در شغلی بصورت راکد نگه داشته تا در جریان کار قرار بگیرد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/29 18:43:40   |
فردخویش فرما کسی ست که برای کسی کارنمیکند وازکسی فرمان نمیگیرد وبرای خودش کارمیکند(مانندکارازاد)
سرمایه گذاری :افرادی که پولشان رادرجایی(بازاریابورس و...)سرمایه گذاری میکنند به امیدسودومنفعت
محمد رحیمی |   1399/04/30 08:24:35   |
خویش فرما کسانی هستند که خود کسب و کار کوچکی را راه انداخته و خود تمام امور مربوط به کار را مدیریت و انجام می دهد و در تمام امور خود مستقیم نظر می دهدو با درامد متوسط زندگی می کند
سرمایه گذارها افرادی هستند که پول نقد یا سرمایه نقد دارند و در زمانهای مناسب در بازارهای پرسود سر مایه گذاری کوتاه مدتی با سود زیاد می کنند و از ان بازار خارج میشوند تا زمان دیگری و این گروه به دنبال بازارهای پر سود در زمانهای مختلف هستند .
محمد پوراکبری |   1399/04/30 11:34:09   |
یعنی افرادی ک درامد انها از طریق فعالیت و کسب و کاری است ک ( احتمالا ) خودشان با سلیقه و انتخاب خود ان را راه اندازی میکنند و شروع ب کار میکنند ، این افراد برای خودشان کار میکنند و کارشان را خودشان انجام میدهند ، معمولا این دسته از مشاغل شامل کسب و کارها و واحدهای تجاری خیلی بزرگ نمیشود . مهم ترین حسن این دسته آزادی عمل و مستقل بودن میباشد .

سوال بعد ) این درامد مربوط ب افرادی است ک عموما تلاش میکنند با فکر خود پول در اورند و بجای انکه فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشند بیشتر فعالیت فکری و ذهنی دارند ک پول خود را در کدام حوزه و چگونه بکار گیرند .
مبینادشتی |   1399/04/30 12:29:09   |
صاحبان حرف و مشاغل آزاد کسانی هستند که دوست دارند برای خودشان کار کنند و به عبارتی کارفرمای ندارند به این افراد خویش فرما می گویند
سرمایه گذاران پولشان را در بورس و بازار ها سرمایه گذاری می‌کنند یا معاملات انجام میدهند و به عبارتی پولشان را چندین برابر میکنند و فقط از مطالعات و کار سخت انجام نمیدهند
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 12:30:19   |
کسب در آمد از طریق خویش فرمایی یعنی اینکه برای اینکه کارها به بهترین نحو صورت گیرد پس بهتر است که همه کارها را خودشان انجام دهند. و شامل مشاغل کوچک و خرده فروشی است.
کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یعنی اینکه فرد دقیقا بازار را مطالعه کرده و از آن آگاهز و است و از تغییرات نرخ ار شاخص سهام در بازار باخبر است. و می تواند از مقادیر کوچک پول مقادیر کلان بدست بیاورد.
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/01 17:29:19   |
افرادی ک میخواهند رییس خودشان باشند و کارها را خودشان انجام می دهند
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/01 19:27:57   |
افرادی ک میخواهند رییس خودشان باشند و کارها را خودشان انجام دهندو تمایلی ب تشکیل تیم و تفویض اختیار ب دیگران ندارند.
کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یکی از جذابترین راههای درآمد می باشدزیرا هم قابلیت ریسک پذیرایی بالایی دارد و هم قابلیت درآمد زایی
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/01 19:28:41   |
افرادی ک میخواهند رییس خودش باشد و کارها را خودشا انجام دهندو تمایلی ب تشکیل تیم و تفویض اختیار ب دیگران ندارند.
کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یکی از جذابترین راههای درآمد می باشدزیرا هم قابلیت ریسک پذیرایی بالایی دارد و هم قابلیت درآمد زایی
محمد حسین بخت جو |   1399/05/01 23:05:24   |
ربع دوم یا خویش فرماها یه شعار دارن که میگه اگه میخای کاری درست انجام بشه پس خودت انجامش بده و همیشه کارشون رو مستقل انجام میدن و میزان درآمدشون بستگی به توانایی و استعداد و خلاقیتشون داره
ربع چهارم یا سرمایه گذاران بر این باورن که سرمایه گذاری به موقع مساویست با سود بالا و باور نکردنی از پول بیشترین استفاده رو میبرن و دوست دارن از پول پول بسازن و سرمایه گذاری رو به شکل درست انجام میدن
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 14:41:09   |
منظور ازکسب درامد از طریق خویش فرمایی این است که کار فرمای ما خودمان باشیم واز طریق راه اندازی کسب وکار برای خودمان درامد زایی کنیم.
کسب درامد از طریق سرمایه گذاری ممکن است ریسک بالایی داشته باشد اما سوددهی اسانتری دارد.
سینا هویدا |   1399/05/03 13:55:47   |
در خویش فرمایی. مسئولیت اصلی کار با کارفرما است و تقریبا همه کاراها رو کارفرما انجام میده و کارایی آن بستگی به توانایی فردی دارد
سرمایه گذاران پولشان را در بورس و بازار ها سرمایه گذاری می‌کنند یا معاملات انجام میدهند و به عبارتی پولشان را چندین برابر میکنند و از پول، پول بدست می آورند
مهدیه گلشائیان |   1399/05/06 00:08:51   |
منظور ازکسب درامد از طریق خویش فرمایی این است که کار فرمای ما خودمان باشیم واز طریق راه اندازی کسب وکار برای خودمان درامد زایی کنیم.
کسب درامد از طریق سرمایه گذاری ممکن است ریسک بالایی داشته باشد اما سوددهی اسانتری دارد.
مبینا دشتی |   1399/05/07 18:37:46   |
کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یعنی اینکه فرد دقیقا بازار را مطالعه کرده و از آن آگاهز و است و از تغییرات نرخ ار شاخص سهام در بازار باخبر است. و می تواند از مقادیر کوچک پول مقادیر کلان بدست بیاورد.
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 19:39:48   |
در خویش فرمایی. مسئولیت اصلی کار با کارفرما است و تقریبا همه کاراها رو کارفرما انجام میده و کارایی آن بستگی به توانایی فردی دارد
سرمایه گذاران پولشان را در بورس و بازار ها سرمایه گذاری می‌کنند یا معاملات انجام میدهند و به عبارتی پولشان را چندین برابر میکنند و از پول، پول بدست می آورند
محمد کاظم جهانی |   1399/05/09 20:18:18   |
ام در مورد سوال اول می توان گفت خویش فرمایی به گونه ای تکیه به ویژگی فردی در زمینه کسب و کار است و هر چ توانمند تر و با تجربه تر شما زود در به درامد خود میرسید ک بعضا در امدی متوسط دارند...
و در مورد سرمایه گذاری میتوان گفت برای قشری از جامعه منبع اصلی درامد و برای قشری منبع ثانویه ی درامد ولی با درامدی بیشتر از شغل اصلی... در این شغل مهم است ک کجا و کی سرمایه گذاری کنیم . کی صبر کنیم و کی سریع عمل کنیم ...
محمدعلی خلیلی پور |   1399/05/10 14:35:17   |
خویش فرمایی یعنی کار کردن برای خود
به نحوی که کارفرمایی نداشته باشه و خود فرد با اختیار و مدیریت و سرمایه خودش کار کنه مثل مغازه دارها

سرمایه گذاری یعنی خود فرد علاقه یا توانیی انجام یه کار خاص را نداره ولی پولش را تو شرکت یا بانک یا... قرار میده که با اون پول کسب و کار بشه و مقداری از سود و عایدی اون پول را شریک میشه
فاطمه بیانی |   1399/06/05 23:30:58   |
خویش فرما به این معناست که افراد دوست دارند از خودشان دستور بگیرند و برای خودشان کار کنند که به این افراد میگویند خویش فرما
به همین منظور برای خود شغلی ایجاد میکنند و در آمد آنها متوسط است
سرمایه گذاران صاحبان ثروت هستند که با سرمایه گذاری های کلان سعی در بدست آوردن سود های کلان هستند
شکیبا |   1399/02/14 10:33:55   |
2     0
در حالت خویش فرمایی شخص با توجه به نیاز بازار و یا امکانات خودش برای خودش کسب و کاری راه اندازی میکنه. یا تنها با با شراکت دویا چند نفر اون کار رو پیش میبره و کسب درآمد میکنه. تو حالت سرمایه گذاری شخص با سرمایه ای که تو دستش هست، تو یکی از بازارهای سرمایه گذاری برای کسب سود بیشتر سرمایه گذاری میکنه. تو این حالت هست که میگن: پول، پول میاره.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 07:42:59   |
1     0
1. دارندگان کسب و کارهای کوچک و مستقل مثل خرده فروشان، مشاوران، پزشکان و… از این دسته هستند. درآمدی که این دسته از افراد کسب می کنند، برابر با ارزشی است که ایجاد می کنند؛ مثلا اگر یک پزشک، ماهی ۱۰ میلیون تومان ارزش خالص ایجاد کند، کل آن مبلغ برای خودش است. رابرت کیوساکی در مورد این این دسته می گوید :”شعار این افراد، استقلال کاری است و معمولا در آموزش به دیگران محتاطانه عمل می کنند؛ زیرا تمایلی به ایجاد رقیب کاری ندارند.” درآمد این دسته از افراد نیز مانند دسته کارمندی، از نوع فعال است و درآمدشان ارتباط مستقیمی با زمان صرف شده آنان برای شغل مورد نظر دارد.
2. ساختمان شرکتی که قبلاً از آن به‌عنوان محلی برای تولید کالا استفاده می‌شده و سرمایه‌ گذاری که شخص با رفتن به دانشگاه انجام می‌دهد هردو مثال‌هایی برای سرمایه گذری در دنیای اقتصاد هستند. در دنیای مالی خرید اوراق قرضه و مشارکت، سهام یا ملک نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
لطفاً اطمینان پیدا کنید که «سرمایه گذاری» را با «سفته بازی» اشتباه نمی‌گیرید. نتیجه سرمایه‌ گذاری معمولاً تولید ثروت است درحالی‌که سفته بازی اغلب هیچ‌گونه تولید ثروتی ندارد و درنتیجه سفته بازی ثروتی تولید نمی‌شود. گرچه سفته بازان اغلب تصمیمات آگاهانه‌ای می‌گیرند، اما فعالیت سفته بازی را معمولاً نمی‌توان به‌عنوان سرمایه‌ گذاری سنتی طبقه‌بندی کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 12:18:04   |
1     0
خویش فرما به کسی می گویند که با هنر و توانایی و تخصص خود کسب درآمد می کند. کسب درآمد از طریق خویش فرمایی یعنی اینکه این افراد اغلب به شکل سنتی کار می کنند. از روش های نوین کسب درآمد استفاده نمی کنند. معمولاً خودشان به تنهایی کار می کنند و در بعضی موارد تعداد کمی نیرو دارند. به هر اندازه کار کنند درآمد دارند و اگر کار نکنند درآمد نخواهند داشت. آرزوی درآمد بیشتر دارند .ایده ای برای رشد کسب و کار خود ندارند. از رکود بازار ترس دارند.
منظور از کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری که، افراد پول خود را سرمایه گذاری می کنند در نتیجه بدون نیاز به کار خودشان، درآمدهای بالایی کسب می کنند. این افراد برای پول کار نمی کنند. پول برای آن‌ها کار می کند .آنها به دنبال درآمدهای خیلی زیاد هستند. قدرت ریسک بالایی دارند. قدرت برایشان خیلی اهمیت دارد.نیاز به مدیران لایق دارند. معمولاً کارهای خیر زیادی انجام می دهند چون دوست دارند از آن‌ها نام نیک به جا بماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/24 00:31:10   |
0     0
برداشت من از این موضوع ربع اول از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.
ربع دوم از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی
بعد از کارمندی پر طرفدار ترین شغل ها مربوط به این بخش میشود . تمامی مشاغل کوچک جزء این دسته قرار میگیرند مانند فروشگاه های کوچک خرده فروشی که درآمد بهتری نسبت به کارمندی داره ولی به خاطر سرمایه گذاری و شرایط بازار راه اندازی این قبیل کارها ریسک بالایی داره
ربع سوم از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی
افرادی که در این سمت راست از جدول قرار میگیرند به جای استفاده از صد در صد توان و تجربه و زمان خود 100 نفر از ادم های مختلف رو گرد هم جمع میکند و از یک درصد از توان این صد نفر استفاده میکند. مثل شرکت ها و کارگاه ها ی تولیدی و کارخانه ها
و ربع چهارم و قست آخر این جدول
به ربع یا قسمت ثروت مندان معروف است افرادی که در این گروه قرار میگیرند با پول خود سرمایه گذاری کرده و به پول دست پیدا میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسن تدین |   1399/02/27 11:11:50   |
0     0
ربع اول) کارمندی : ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.

ربع دوم)کسب و کار کوچک مثل :صاحبان فروشگاه ها ، موسسات کوچک ، خرده فروشان و …

بعد از کارمندی پر طرفدار ترین شغل ها مربوط به این بخش میشود ، تمامی مشاغل کوچک جزء این دسته قرار میگیرند مانند فروشگاه های کوچک خرده فروشی که درآمد بهتری نسبت به کارمندی داره ولی به خاطر سرمایه گذاری و شرایط بازار راه اندازی این قبیل کارها ریسک بالایی دارد.

ربع سوم )کسب و کار بزرگ مثل : صاحبان بنگاهها ، شرکتها ، و موسسات بزرگ و کارخانجات ها و مدیر و رئیس شرکت ها
افرادی که در این سمت راست از جدول قرار میگیرند به جای استفاده از صد در صد توان و تجربه و زمان خود ۱۰۰ نفر از ادم های مختلف رو گرد هم جمع میکند و از یک درصد از توان این صد نفر استفاده میکند. مثل شرکت ها و کارگاه ها ی تولیدی و کارخانه ها

ربع چهارم )سرمایه گذاران :
به ربع ثروت مندان معروف است افرادی که در این گروه قرار میگیرند با پول خود سرمایه گذاری کرده و به پول دست پیدا می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/02/27 13:41:36   |
0     0
منظور از کسب درامد از طریق خویش فرمایی یعنی مشاغل کوچک مشاغلی که باتوجه به نیاز بازار ایجاد میشه مثل صاحبان فروشگاه و موسسات کوچک در اینجور مشاغل افراد خودکفا و مستقل هستند و عقیده دارند که اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت آن کار را انجام بده که بیشتر مسئولیت کار برعهده صاحبان کار است کیفیت کارشان بستگی به توانایی انها در کار دارد که تلاش میکنند با کار سخت درامدی با امنیت داشته باشند و درامد خودشان را افزایش دهند.
کسب و کار از طریق سرمایه گذاری یعنی افرادی که سعی دارند از پول خودشان بهترین استفاده را ببرندو ان را افزایش دهند افرادی که به دنبال ازادی مالی هستند که با فکرو اطلاعات دقیق پولهای خود در جایی مطمئن سرمایه گذاری میکنند تا از پول خود پول بسازند و تا اخر عمر درحال کار کردن نباشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/02/27 13:44:24   |
1     1
خویش فرما کسی است که با ایجاد کاری برای خود کسب درآمد می کند اما در قالب کسب و کارهای کوچک .
سرمایه گذار کسی است که از طریق منابع مالی خود درآمد کسب می کند یا به عبارت دیگر از پول پول در می آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا |   1399/02/27 16:22:26   |
0     0
کسب درامد ازطریق خویش فرمایی یعنی این که اشخاص ودارندگان کسب کارهای کوچک وخردومستقل مانند خرده فروشان موسسات کوچک و...درامدی این گرو کسب می کند برابراست باارزشی که ایجاد می کند
منظور از درامد ازطریق سرمایه گذاری به این معنی است که شخص بتواند از پول وسرمایه ی خود به نحوه احسن استفاده کند وبا سرمایه گذاری از بی ارزش شدن پول جلوگیری کنده سود منفعتی به دست اورد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/02/27 21:36:49   |
0     0
به نظر من تفاوت چهار گروه شغلی کارمند،خویش فرما،صاحبان کسب و کارهای بزرگ و سرمایه گذاران در میزان صرف زمان و انرژی و استفاده از قدرت خلاقیت در انجام کسب و کار است.گروه ۳ و ۴ باصرف کمترین زمان و انرژی و استفاده بیشتر از فکر و قدرت خلاقیت بیشترین درامد را نسبت به گروه ۱و ۲کسب میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 12:49:26   |
0     0
ربع اول از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی
ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست
و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی
و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/02/28 22:48:57   |
0     0
1 - خویش فرما صاحبان کسب کارهای کوچک هستند. آزادی طلب هستند و نمی خواهند در قید ضوابط کارمندی قرار گیرند. این دسته کار خود را به نحوی برنامه ریزی می کنند که مشتریان از نحوه حضور و فعالیت آن ها اطلاعات کافی داشته باشند.

2 - سرمایه گذاران نیز می خواهند با استفاده از فرصت ها و منابعی که در اختیار دارند، کسب درآمد داشته باشند.
در واقع این جمله که پول، پول می آورد برای این گروه مصداق بالاتری دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارا زارع منشادی |   1399/02/29 14:54:44   |
0     0
ربع کارمندی: امنیت

ربع شغل آزاد: استقلال

ربع صاحبان شرکتهای بزرگ: تولید ثروت

ربع سرمایه گزاران: آزادی اقتصادی پس از کمی فکر کردن کردن به ارزشهایم متوجه شدم که کدام روش برای من مناسب است. اما به نظرم اگر تنها شغل را در نظر بگیریم، مرز بین این روش ها همیشه کاملا مشخص نیست و بیشتر به صورت طیف است تا مرزی کاملا مشخص، چون هر شخص ممکن است در طول زندگی اش بین این گوشه ها جابه جا شود، اما چیزی که می توان کاملا مشخص نمود طرز فکر و نوع ارزش های هر گوشه است که در صورت طیف داشتن، انسان دچار دو دلی می شود و نمی تواند به موفقیت کامل برسد. همان طور که تی کیوساکی می گوید، اگر از وضعیت خود راضی نیستید ربع خود را عوض کنید نه تنها شغل خود را.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارا زارع منشادی |   1399/02/29 14:56:09   |
0     0
ربع کارمندی: امنیت
ربع شغل آزاد: استقلال
ربع صاحبان شرکتهای بزرگ: تولید ثروت
ربع سرمایه گزاران: آزادی اقتصادی پس از کمی فکر کردن کردن به ارزشهایم متوجه شدم که کدام روش برای من مناسب است. اما به نظرم اگر تنها شغل را در نظر بگیریم، مرز بین این روش ها همیشه کاملا مشخص نیست و بیشتر به صورت طیف است تا مرزی کاملا مشخص، چون هر شخص ممکن است در طول زندگی اش بین این گوشه ها جابه جا شود، اما چیزی که می توان کاملا مشخص نمود طرز فکر و نوع ارزش های هر گوشه است که در صورت طیف داشتن، انسان دچار دو دلی می شود و نمی تواند به موفقیت کامل برسد. همان طور که تی کیوساکی می گوید، اگر از وضعیت خود راضی نیستید ربع خود را عوض کنید نه تنها شغل خود را.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارا زارع منشادی |   1399/02/29 14:57:35   |
0     0
پس از کمی فکر کردن کردن به ارزشهایم متوجه شدم که کدام روش برای من مناسب است. اما به نظرم اگر تنها شغل را در نظر بگیریم، مرز بین این روش ها همیشه کاملا مشخص نیست و بیشتر به صورت طیف است تا مرزی کاملا مشخص، چون هر شخص ممکن است در طول زندگی اش بین این گوشه ها جابه جا شود، اما چیزی که می توان کاملا مشخص نمود طرز فکر و نوع ارزش های هر گوشه است که در صورت طیف داشتن، انسان دچار دو دلی می شود و نمی تواند به موفقیت کامل برسد. همان طور که تی کیوساکی می گوید، اگر از وضعیت خود راضی نیستید ربع خود را عوض کنید نه تنها شغل خود را.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:05:24   |
0     0
آن دسته از مشاغلی که فرد کارفرمای خود است و شخصی که تجارت را راه اندازی می کند مسئولیت مدیریت ، مسائل مالی و... را برعهده دارد از جمله مشاغل :خدمات آموزشی ،بازرگانی ،بهداشتی و ... نام برد.
کلیه منابع مالی و پولی و منابع قابل تبدیل به پول، سرمایه خوانده می‌شود سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است
وارن بافت در همین رابطه می¬‌گوید:«هرگز روی یک منبع درآمد اتکا نکنید، سرمایه‌گذاری انجام دهید تا منبع دیگری ایجاد کنید». لذا شاید بتوان به تعبیری سرمایه ¬گذاری را ایجاد منابع مالی جدید دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/02/30 00:55:04   |
0     0
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویش فرماست.
سرمایه‌ گذاری

عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/02/30 22:18:48   |
0     0
در این نوع دسته بندی ها تقریبا جان کلام ادا شده ولی مساله مهم توانایی ها و قدرت ریسک پذیری در افراد و توانایی در خلاقیت می باشد که باعث چنین دسته بندی می شود تمام افراد از کار با دردسر کم استقبال میکنند اما این کار با چه قیمتی صورت می گیرد به قیمت درامد کم و ثابت در اینجا نسبت درامد و ریسک بدرستی نشان داده شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 13:00:25   |
0     0
خویش فرمایان...افرادی هستند که می خواهند رئیس خود باشند واره را خودشان انجام دهند.یعنی با هنر وتوانایی و تخصص خود کسب درآمد کند.
منظور از کس درآمداز طریق سرمایه گذاری ...به منظور گذاشتن پول در کاری با انتظار سود از آن ....یا تعهد پول و سرمایه برای خریدمالی وسایل یا داراییها در کار به منظور منفعت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/02/31 22:06:55   |
0     0
سرمایه گذاران میزان ریسک پذیری، سرمایه، روش‌ها، ترجیحات و چارچوب‌های زمانی متفاوتی دارند. برای نمونه بعضی از سرمایه گذاران سرمایه گذاری های با ریسک بسیار اندک را ترجیح می‌دهند که به سودهای محافظه‌کارانه منجر خواهد شد، مثل گواهی‌های سپرده بانکی و اوراق مشارکت دولتی؛ اما سایر انواع سرمایه گذاری ها بیشتر متمایل به پذیرفتن ریسک اضافی جهت کسب سود بیشتر هستند. این سرمایه گذاران ممکن است در انواع ارزهای مختلف و بازارهای نوظهور سرمایه گذاری کنند.

فرق بین "سرمایه گذار” و "معامله گر” در این است که سرمایه گذاران معمولاً جایگاه خود در بازار را برای سال‌ها و دهه‌ها نگه می‌دارند و ممکن است سهامی را برای چندین سال نگه دارند و نفروشند. این روش معمولاً با عنوان استراتژی "سرمایه گذار بخر و نگه دار” شناخته می‌شود. درحالی‌که معامله گران معمولاً این جایگاه‌ها را برای دوره‌های کوتاه‌تری در اختیار دارند. برای مثال، معامله گران روزانه سهام خود را فقط برای یک روز نگه می‌دارند و برخی معامله گران دیگر به دنبال جایگاه‌هایی هستند که برای چندین روز تا چند هفته حفظ می‌شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا روستایی |   1399/03/01 12:47:27   |
0     0
خویش‌فرمایی نوعی از اشتغال است که در آن فرد برای خود کار کرده و کارفرمای خویش می‌باشد. از مشخصات بارز خوداشتغالی، ریسک‌پذیری می‌باشد زیرا درآمد فرد شاغل ثابت نبوده و به شرایط محیطی و داخلی کارگاه بستگی
دارد.
مفهوم سرمایه گذاری را می توان از جمله مشارکت در یک پروژه یا کسب و کار جستجو کرد یا خرید دارایی هایی نظیر مسکن ؛ طلا ؛ ارز ؛ سهام و…. با هدف کسب سود و افزایش سرمایه به واسطه رشد قیمت آن دارایی در آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/03/01 23:49:55   |
0     0
منظور از خویش فرمایان کسانی هستند که برای خودشون یه کسب و کار کوچیکی دارن و بر این باورند که نباید برای کسی کار کرد و یه درآمد قابل قبولی دارند
اما سرمایه گذار کسی است که با فکر و تحقیق پولی رو در شرکت های بزرگ یا کوچیک سرمایه گذاری میکنند تا به سود خیلی زیاد برسند اما کار پر ریسک و خطرناکی هست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/03 23:18:24   |
0     0
"خویش‌فرمایی"
در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.
"سرمایه‌ گذاری"
عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/03/04 08:13:20   |
0     0
جدول ربع شغل که اولین بار آقای رابرت کیوساکی آن را مطرح کرده است به ما کمک می کند که برای پیدا کردن یک شغل مناسب و یا راه اندازی کسب و کاری پر درآمد ویژگی های مثل پتانسیل درآمدی را بررسی کنیم و با آگاهی کامل به سراغ کارمان برویم.
قبل از شروع و راه اندازی کسب و کار های نو آورانه و بالا بردن درآمد زایی در کسب و کارهای سنتی و ساخت پلن درآمد زایی در ابتدای امر بایستی بررسی کرد که کسب و کارهای مختلف چه جایگاهی دارن و چطور میتونیم اون هارو تحلیل کنیم.رابرت کیوساکی توی یه جدول تمام بیزینس های مختلف رو بررسی کرده و به چهار بخش تقسیم کرده که به چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی معروف است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 11:43:25   |
0     0
این افراد بر اساس آرمان ها و ارزش های خود میگویند: اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهند. در این گروه بیشترین مسئولیت ها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست
ارزش این افراد حفظ درآمد متوسط در کسب و کار می باشد
افراد مربوط به این گروه با شناسایی بازارها، مطالعات دقیق، معاملات، تغیرات بازار، بورس ها و یا سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را کنند. این گروه سعی دارند از پول، پول بسازند
این گروه بر این باورند: سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/03/05 12:56:22   |
0     0
خویش فرما به کسی می گویند که با هنر و توانایی و تخصص خود کسب درآمد می کند. کسب درآمد از طریق خویش فرمایی یعنی اینکه این افراد اغلب به شکل سنتی کار می کنند. از روش های نوین کسب درآمد استفاده نمی کنند. معمولاً خودشان به تنهایی کار می کنند و در بعضی موارد تعداد کمی نیرو دارند. به هر اندازه کار کنند درآمد دارند و اگر کار نکنند درآمد نخواهند داشت. آرزوی درآمد بیشتر دارند .ایده ای برای رشد کسب و کار خود ندارند. از رکود بازار ترس دارند.
منظور از کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری که، افراد پول خود را سرمایه گذاری می کنند در نتیجه بدون نیاز به کار خودشان، درآمدهای بالایی کسب می کنند. این افراد برای پول کار نمی کنند. پول برای آن‌ها کار می کند .آنها به دنبال درآمدهای خیلی زیاد هستند. قدرت ریسک بالایی دارند. قدرت برایشان خیلی اهمیت دارد.نیاز به مدیران لایق دارند. معمولاً کارهای خیر زیادی انجام می دهند چون دوست دارند از آن‌ها نام نیک به جا بماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/05 15:56:30   |
0     0
با سلام و درود
خویش فرمایی عبارت است از کارفرما و کارگر یک شخص هستند و درآمد حاصل از آن درآمد ناشی از خویش فرمایی است. نکته قابل اهمیت اینکه بیمه آن نیز بیمه ای است که خویش فرما برای هر ماه برای خودش رد کرده و وجه آن را به حساب تامین اجتماعی واریز می کند. تفاوت بیمه اجباری با خویش فرما (اختیاری) آن است که خویش فرما بیمه بیکاری ندارد و هر وقت نخواستید می‌توانید آن را قطع کنید و البته ۱۰۰ درصد مبلغ بیمه را نیز باید خودمان پرداخت کنیم. بیمه خویش فرما و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اختیاری بوده و ضرایب و درصد های متفاوتی با طرح اجباری دارد. اگر چه تفاوت چندانی، مبلغ بازنشستگی و مستمری بگیری آن ندارد.
- سرمایه گذاری می‌تواند دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را شامل شود. این واژه می‌تواند شامل سرمایه گذاری در گواهی سپرده، اوراق قرضه، سهام عادی یا صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری باشد. البته می توان از دارایی‌های دیگری، از قبیل گواهی خرید، برگ اختیار خرید و فروش سهام و دارایی‌های مشهود مانند طلا و اشیاء قیمتی برای انجام سرمایه گذاری نیز استفاده نمود. درآمدی که از طریق به دست می آید درآمد ناشی از سرمایه گذاری است.
هدف سرمایه گذاران معمولا، رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، هست. آن ها معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/03/05 17:53:06   |
0     0
شغل ازاد : در این گروه اغلب درآمد از طریق درصد فروش و یا نرخ ساعاتی که صرف یک کار شده حساب می شود. مثلا می گویند:" درصد کمیسیون من شش درصد کل خرید است." یا " ساعتی ده هزار تومان هزینه کار من است." یا " هزینه به اضافه ده درصد."
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/03/07 01:40:35   |
0     0
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.

درآمد ازطریق سرمایه‌ گذاری:

عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.

آنها بهترین موقعیت هارا درنظرگرفته وبرای سودبیشترتلاش میکنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 09:09:48   |
0     0
در جامعه چهار گروه هستند که فعالیت میکنند .گروه اول به دنبال شغل کارمندب با درامد متوسط و امنیت میباشند. گروه دوم گروهی هستند که مسئولیت کارشان هنیشه به عهده ی خودشان است. گروه سوم به دنبال یک کار همگانی ولی با درامدی بالا به همراه متخصصین و افراد توانمند است . گروه چهارم نیز به وسیله ی یک سرمایه گذاری کوچک سود دهی بالایی را به ارمغان می آورند. در عین حال تفاوت تفاوت عکس سمت راست و سمت چپ در این است که در سمت چپ به دنبال کاری سخت و درامد کم و همیشگی هستند ولی سمت راست استقلال مالی با سددی بالا بدون صاحب کار را در نظر دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/07 19:48:30   |
0     0
افراد خویش فرما افرادی هستند که بصورت آزاد و با متکی به خود شغل و حرفه ای رو برمی گزینند اما افرادکه از طریق سرمایه گذاری کسب درآمد میکنند افرادی هستند که مقدار قابل توجهی پول بمدت طولانی سرمایه گذاری کرده اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/03/09 13:32:42   |
0     0
کسب درامد از طریق خویش فرمایی یعنی فرد خودش شغلی
را بوجود می اورد و برای اینکه ان کار به بهترین شکل انجام
شود خودش ان کار را انجام می دهد و برای کسی کار نمی کنو
و به دنبال درامدهای متوسط هستند و شامل مشاغل کوچک
و خرده فروشی است.

کسب درامد از طریق سرمایه گذاری یعنی افراد سعی دارند
از پول خودشان بهترین استفاده را ببرنداز طریق سرمایه گذتری
در بورس و بازارها و از هوش اقتصادی و قدرت ریسک بالایی
برخوردارند در واقع پول برای آن ها کار می کند نه آن ها برای
پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/03/09 21:30:18   |
0     0
انواع نظام های درآمد
کارمند.خویش فرمایان یاصاحب کسب وکار کوچک.سرمایه گذار.صاحب کسب وکار بزرک
کارمندان برای دیگران کار می کنند خواهان امنیت شغلی هستند برای کار.درامد.ودوران بازنشستگی
صاحب کسب وکار های کوچک هیچ کس را قبول ندارند وبرای خود کار می کنم ومی خواهند تمام کارها را خود انجام دهندارزش این افراد حفظ درآمد متوسط می باشد
صاحبان کسب کار بزرگ کار گروهی را می پسندند وبا استفاده از افراد خیره و باهوش به سود بالایی می رسند شعار این افراد سیستم مناسب شبکه گروهی افراد باهوش وخبره
سرمایه گذاران از پولشان حداکثر استفاده را می برند به این صورت که با معاملات دقیق در بورس و تغییرات بازاروشناسایی بازار بهترین تصمیم را می گیرند


خویش
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/03/11 00:18:46   |
0     0
خویش فرما:کسانی که برای خودشان یک کسب و کار کوچکی دارند و اعتقاد دارند که نباید برای کسی کارکنند و خودشان رئیس خودشان هستند و کیفیت کارشان براساس توانایی فردی آن ها است.
سرمایه گذاری:عده ای از افراد از طریق سرمایه گذاری کسب درآمد میکنند.این افراد با استفاده از هوش مالی و اقتصادی که دارند از بازار بهترین استفاده را میکنند. این افراد در بازار های مختلف با پرتفولیو متفاوت سرمایه گذاری میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/03/11 00:22:17   |
0     0
خویش فرما:کسانی که برای خودشان یک کسب و کار کوچکی دارند و اعتقاد دارند که نباید برای کسی کارکنند و خودشان رئیس خودشان هستند و کیفیت کارشان براساس توانایی فردی آن ها است.
سرمایه گذاری:عده ای از افراد از طریق سرمایه گذاری کسب درآمد میکنند.این افراد با استفاده از هوش مالی و اقتصادی که دارند از بازار بهترین استفاده را میکنند. این افراد در بازار های مختلف با پرتفولیو متفاوت سرمایه گذاری میکنند و درآمد کسب میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/03/11 00:23:37   |
0     0
خویش فرما:کسانی که برای خودشان یک کسب و کار کوچکی راه انداختند و اعتقاد دارند که نباید برای کسی کارکنند و خودشان رئیس خودشان هستند و کیفیت کارشان براساس توانایی فردی آن ها است.
سرمایه گذاری:برخی مردم از طریق سرمایه گذاری کسب درآمد میکنند.این افراد با استفاده از هوش مالی و اقتصادی که دارند از بازار بهترین استفاده را میکنند. این افراد در بازار های مختلف با پرتفولیو متفاوت سرمایه گذاری میکنند و درآمد کسب میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/03/12 01:12:23   |
0     0
گزینه خویش فرما به کسانی که از مهارت شخصی خود و یا سرمایه اولیه ای که داشته اند کسب و کاری را راه انداخته به نوعی خدمات یا ارائه کالا به دیگران را دارند البته در سطح فعالیت کوچک و متوسط می باشد. سرمایه گذار هم به افرادی که موقعیت های اقتصادی را تحلیل و سرمایه خود را در بخشهای مختلف اقتصادی جهت کسب درامد و سود بیشتر استفاده میکنند سرمایه گذار گفته می شود . متشکرم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/03/13 20:00:51   |
0     0
خویش فرما شخصی هست که برای خود ایجاد شغل می‌کند واز طریق آن برای خود کسب درآمد می‌کند که بیشتر زحمت ها به عهده خودش وبسته به توانایی فردی خودش هست
سرمایه گذارهم شخصی هست که با پولی که دارد برای این که سرمایه اش افزایش یابد از طریق مطالعات که شرکتی سود ده هست یا زیان ده در بانک یا بورس سرمایه گذاری می‌کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/03/15 01:40:11   |
0     0
خویش فرما:کسانی که خودشان کسب و کار را به وجود می آوردن و بیشترین مسئولیت روی دوش صاحب کسب و کار است
سرمایه گذار:این افراد سعی دارند در سرمایه گذاری در بورس و بازارهای پر درآمد از پول پول بسازند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/19 11:19:28   |
0     0
۱ – اولویت خویش فرمایان، استقلال شغلی است.۲ – پتانسیل درآمدی محدودی دارند.۳ – مدیریت کار و تصمیم گیری با خودشان است.۴ – عامل موفقیت افراد خویش فرما نظم و انضباط شغلی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/21 12:06:25   |
0     0
منظور از کسب درامد خویش فرمایی یعنی فرد با توجه به توانایی ها و تجارب شخصی خود حرفه ای را انتخاب کند و معتقد است که به صورت انفرادی باید به سمت اهداف خود گام بردارد
کسب درامد از طریق سرمایه گذاری
افرادی که معتقد هستند باید با تحلیل و ارزیابی بازار های مختلف را رصد کرد و با استفاده از هوش و ذکاوت و تجربه های پیشین در رسته ای سرمایه گذاری کرد تا بتوان درامد بیشتری بدست اورد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/24 21:08:47   |
0     0
خوداشتغالی یا خویش فرمایی به آن دسته از مشاغل گفته می شود که در آن فرد با یادگیری نرم افزارهای مرتبط به یک شغل، مهارت در جستجو و وبگردی و مهارتهایی از این دست؛ نقش مهمی در ایجاد کار برای خود می کند و کارفرمای خود می باشد تا بتواند از روش های مختلف درآمدزایی کند، برخلاف کارمندان یا کارگران که حقوق و دستمزد خود را از کسب و کار دیگران به دست می آورند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 13:35:40   |
0     0
ربع اول از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی

ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست

و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی

و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.


ربع دوم از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی

بعد از کارمندی پر طرفدار ترین شغل ها مربوط به این بخش میشود .

تمامی مشاغل کوچک جزء این دسته قرار میگیرند مانند فروشگاه های کوچک خرده فروشی که درآمد بهتری

نسبت به کارمندی داره ولی به خاطر سرمایه گذاری و شرایط بازار راه اندازی این قبیل کارها ریسک بالایی داره

ربع سوم از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی

افرادی که در این سمت راست از جدول قرار میگیرند به جای استفاده از صد در صد توان و تجربه و زمان خود

۱۰۰ نفر از ادم های مختلف رو گرد هم جمع میکند و از یک درصد از توان این صد نفر استفاده میکند.

مثل شرکت ها و کارگاه ها ی تولیدی و کارخانه ها

و ربع چهارم و قست آخر این جدول

به ربع یا قسمت ثروت مندان معروف است افرادی که در این گروه قرار میگیرند با پول خود سرمایه گذاری کرده و به پول دست پیدا میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 16:51:25   |
0     0
کسب در آمد از طریق خویش فرمایی یعنی اینکه برای اینکه کارها به بهترین نحو صورت گیرد پس بهتر است که همه کارها را خودشان انجام دهند. و شامل مشاغل کوچک و خرده فروشی است.
کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یعنی اینکه فرد دقیقا بازار را مطالعه کرده و از آن آگاهز و است و از تغییرات نرخ ار شاخص سهام در بازار باخبر است. و می تواند از مقادیر کوچک پول مقادیر کلان بدست بیاورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 10:27:50   |
0     0
1- خویش فرمایان صاحبان شغل های کوچک آزاد هستند که تمایل دارند استقلال کاری خود را حفظ کرده و نمی خوتهند کارفرمایی بر آنان نظارت کند. ارزش این افراد حفظ کسب و کار در حد متوسط می باشد
2- سرمایه گذاران کسانی هستند که از پول خود ، پول تولید می کنند. آنها با بررسی بازار و تغیرات آن و آگاهی از تغییرات شاخص بورس و غیره ، پول خود را در بهترین راه سرمایه گذاری کرده و سرمایه مالی خود را افزایش می دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/02 22:58:25   |
0     0
ارزشهای ربع کارمندی:
" دنبال کاری ثابت و مطمئن با حقوق و مزایای عالی هستم".
برای کسی که در ربع کارمندی است ارزش اصلی امنیت شغلی است.
کسی که در ربع کارمندی قرار گرفته، صرف نظر از این که رئیس یا نظافتچی شرکت باشد، این جمله را می گوید:" دنبال کاری ثابت و مطمئن با حقوق و مزایای عالی هستم." یا " برای اضافه کاری چقدر حقوق می دهند؟" یا " چند روز مرخصی با حقوق داریم؟"
ارزشهای ربع شغل آزاد:
" اگر می خواهی کار را بصورت درست انجام دهی خودت انجام بده."
رای افراد ربع شغل آزاد ارزش اصلی استقلال است. آنها می خواهند در کارهایشان آزادی داشته باشند. وقتی که کسی می گوید:" می خواهم شغلم را رها کنم و برای خودم کار کنم." یعنی تغییر از ربع کارمندی به ربع شغل آزاد.
ارزشهای ربع صاحبان شرکتهای بزرگ:
" دنبال بهترین افراد برای تیم خود هستم."
ارزش اصلی افرادی که صاحبان شرکتهای بزرگ هستند تولید ثروت است.
در حالی که افراد ربع شغل آزاد می خواهند در محدوده خود بهترین باشند،افراد ربع صاحبان شرکتهای بزرگ تلاش می کنند تا تیمی از از بهترین افراد در محدوده های مختلف داشته باشند. هنری فورد افرادی را دور خود جمع کرد که از او باهوشتر بودند.
ارزشهای ربع سرمایه گزاران:
"از سرمایه گزاری چقدر عاید من می شود؟"
افرادی که در ربع سرمایه گزاران هستند آزادی اقتصادی را ارزش اصلی می بینند. سرمایه گزار می خواهد سرمایه او به جای او کار کند.
اگر بخواهید ثروتمند شوید باید حرکت را آغاز کنید. نیازی به تغییر شغل نیست بلکه باید آدرس را عوض کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/04 01:16:53   |
0     0
ارزشهای ربع کارمندی: برای کسی که در ربع کارمندی است ارزش اصلی امنیت شغلی است
ارزشهای ربع شغل آزاد:برای افراد ربع شغل آزاد ارزش اصلی استقلال است. آنها می خواهند در کارهایشان آزادی داشته باشند. وقتی که کسی می گوید:" می خواهم شغلم را رها کنم و برای خودم کار کنم." یعنی تغییر از ربع کارمندی به ربع شغل آزاد.
:ارزشهای ربع صاحبان شرکتهای بزرگ : ارزش اصلی افرادی که صاحبان شرکتهای بزرگ هستند تولید ثروت است.
ارزشهای ربع سرمایه گزاران: افرادی که در ربع سرمایه گزاران هستند آزادی اقتصادی را ارزش اصلی می بینند. سرمایه گزار می خواهد سرمایه او به جای او کار کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/04 01:17:43   |
0     0
ارزشهای ربع کارمندی: برای کسی که در ربع کارمندی است ارزش اصلی امنیت شغلی است
ارزشهای ربع شغل آزاد:برای افراد ربع شغل آزاد ارزش اصلی استقلال است. آنها می خواهند در کارهایشان آزادی داشته باشند. وقتی که کسی می گوید:" می خواهم شغلم را رها کنم و برای خودم کار کنم." یعنی تغییر از ربع کارمندی به ربع شغل آزاد.
ارزشهای ربع صاحبان شرکتهای بزرگ : ارزش اصلی افرادی که صاحبان شرکتهای بزرگ هستند تولید ثروت است.
ارزشهای ربع سرمایه گزاران: افرادی که در ربع سرمایه گزاران هستند آزادی اقتصادی را ارزش اصلی می بینند. سرمایه گزار می خواهد سرمایه او به جای او کار کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/04 01:20:26   |
0     0
کارمندی : ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.
کسب و کار کوچک مثل : صاحبان فروشگاه ها ، موسسات کوچک ، خرده فروشان و …
کسب و کار بزرگ مثل : صاحبان بنگاهها ، شرکتها ، و موسسات بزرگ و کارخانجات ها و مدیر و رئیس شرکت ها
افرادی که در این سمت راست از جدول قرار میگیرند به جای استفاده از صد در صد توان و تجربه و زمان خود ۱۰۰ نفر از ادم های مختلف رو گرد هم جمع میکند و از یک درصد از توان این صد نفر استفاده میکند. مثل شرکت ها و کارگاه ها ی تولیدی و کارخانه ها
به ربع ثروت مندان معروف است افرادی که در این گروه قرار میگیرند با پول خود سرمایه گذاری کرده و به پول دست پیدا می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/04 19:09:51   |
0     0
منظور از کسب درآمد از طریق خویش فرمایی‌ این است که شخص صاحب یک فروشگاه کوچک یا خرده فروشی است و کارفرمایی ندارد و مسعولیت همه چیز به عهده ی خوش می باشد و به دنبال درآمد متوسط است..
منظور از کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری یعنی افراد با مطالعه دقیق در بورس، شرکت های فناوری و‌... سرمایه گذاری میکنند به امید سود های بالا و باور نکردنی و به اصطلاح از پول ، پول در آوردن.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/06 00:38:22   |
0     0
اولویت اصلی برای فرد خویش فرما این است که کارها را خودش انجام دهد و از سپردن کارها به دیگران خودداری میکنند.تمام درآمد خویش فرما مال خودش است وبا توجه به زمان صرف شده برای انجام کار میزان درآمدش فرق می کند.

سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است؛ بنابراین ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب می‌تواند نقش مهمی را در این فرایند داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 10:32:59   |
0     0
با سلام
چکیده مقاله :
راهکار های کسب درآمدی برای همه افراد یکسان نیست :
1_ روش کارمندی، روشی است که اغلب افراد ریسک گریز تمایل دارند با این شیوه درآمد ثابتی داشته باشند.
2_ روش خویش فرمایی شامل مشاغل کوچک اقتصادی مانند مشاغل خدماتی کوچک اصناف متداول است که تعداد محدودی از افراد با این شیوه کسب درآمد میکنن.
3_ روش کارآفرینی، روشی است که با ایجاد مشاغل جدید و نوآوری اقدام کسب کار می نمایند.
4_ روش سرمایه گذاری، روشی است که با استفاده از سرمایه گذاری در بخش های سایر بنگاه های اقتصادی و از طریق خرید سهام شرکت های بزرگ و متوسط اقدام به کسب در آمد می نمایند.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/04/06 22:15:31   |
0     0
درواقع میتوان این دو مفهوم را در عمل یکی دانست از این جهت که اگر شخصی تواندسرمایه گذاری نداشته باشد شاید نتواند خویش فرمایی بوده باشد خویش فرمایی یعنی کسی بتواند از نیروی فکری ،علمی ،سرمایه خود و دیگران یک بنگاه اقتصادی را راه اندازی کند و از قبل آن خود و دیگران منتفع شوند و هدف سرمایه گذاری با ملحوظ نمودن خویش فرمایی یعنی کسی که در خصوص موضوعی سرمایه پولی ،زمانی ،فکری و بعضا فیزیکی گذاشته و از این طریق عایدی کسب مینماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/08 12:13:42   |
0     0
با توجه به چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی :
ربع اول :افراد شاغل به دنبال شغل دائمی هستند
ربع دوم :این افراد براساس آرمانها و ارزشهای خود میگویند اگر میخواهی کاری درست انجام شود خود انجامش بده
ربع سوم : افراد این گروه باهوش ترین و بهترین افراد برخلاف گروه دوم
ربع چهارم: از پول بهترین استفاده را می بردند
سرمایه گذاری تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی این ثروت شامل مجموع در امد فعلی ارزش فعلی

شخصی که تجارت را راه اندازی میکند مسئولیت مدیریت قراردادها مسائل مالی و تجارت را بر عهده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/09 00:12:08   |
0     0
فرد خویش فرما فردی است که خودش شغلی را بوجود می اورد و برای کسی کا ر نمیکند و کسی نیز برای او کار نمیکند.اغلب صاحبان بنگاه های اقتصادی کوچک هستند اینگونه افراد تا جایی که می توانند خوشان امور مربوط به شغلشان را انجام می دهند و به دنبال درآمدهای متوسط هستند.و با گسترش کسب و کار خود به پیشرفت هایی میرسند.
سرمایه‌ گذاری:
عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/09 14:42:12   |
0     0
کسب درامد از طریق خویش فرمایی یعنی فردهمه‌ی کارها را خودش انجام می دهد. به کسی اعتماد نمی‌کند تا کار و سرمایه اش را به دیگری بسپارد. اندیشهه فرد این است که فقط خودش می‌تواند یک کار را به بهترین وجه ممکن انجام دهد. اینگونه افراد با توجه به میزان وقتی که برای کارشان میگذارند درآمد متفاوتی را بدست می آورند.
کسب درامد از طریق سرمایه گذاری یعنی فرد وجوه مالی خود را به یک یا چند نوع دارایی تبدیل می کند و از ان دارایی ها مدتی نگهداری میکند.تا بتواند با فروش انها سود خوبی بدست اورد و سرمایه خود را افزایش دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا میرمحمدی |   1399/04/11 22:57:05   |
0     0
کسب درامید خویش فرمایی یعنی همه مسولیت خودش راانجام میدهد به کسی اعتماد نمی کند در رابطه با سرمایه اش وبراین باور است که تنها خودش میتواند این کار را به نحوهی احسن انجام بدهد
کسب درامد ازطریق سرمایه گذاری یعنی شخص داریی خودرابه یک یاچند نوع داریی تبدیل می کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 09:42:39   |
0     0
ربع کارمندی که بسیاری از افراد جامعه را شامل میگردد به دنبال حقوق ثابت ، بازنشستگی ثابت و .. هستند و حاضر به پذیرفتن هیچ ریسکی نیستند . برای آنها که به اعتقاد من افراد ماشینی هستند باید همه چیز تعریف گردد و حاضر به ایجاد خلاقیت نیستند . اگر چنین نبود آنها در ربع های بعدی قرار میگرفتند . ربع چهارم از همه فکر بازتری دارد و به دنبال بهره کشی از سرمایه خود است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 09:52:50   |
0     0
خویش فرمایی نیز برای خیلی از افراد دارای جذابیت است . کسب و کارهای کوچه که ارباب خودشان هستند و خودشان مستقل تصمیم گیری نموده و اجرا میکنند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/13 14:02:17   |
0     0
- در این گروه بیشتر مسئولیت ها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست به عبارتی در روش کسب درآمد ازطریق خویش فرمایی فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. این گروه تلاش میکنند تا با کار سخت درآمدی مناسب داشته باشند؛ درآمدی همراه با امنیت. آنها میکوشند تا از طریق کار بیشتر درآمد خود را افزایش دهند.
- سرمایه‌گذاری در علم مالی به این معنی است که فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می‌خرد و پیش‌بینی می‌کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد یافت، لذا با فروش به قیمت بالاتر سود خوبی به دست خواهد آورد.افرادی که از طریق سرمایه گذاری به کسب درآمد می پردازند از پول بیشترین استفاده را میبرند و این گروه بر این باورند: سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Sajad Zare |   1399/04/13 22:09:50   |
0     0
با توجه به چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی :
ربع اول :افراد شاغل به دنبال شغل دائمی هستند
ربع دوم :این افراد براساس آرمانها و ارزشهای خود میگویند اگر میخواهی کاری درست انجام شود خود انجامش بده
چکیده مقاله :
راهکار های کسب درآمدی برای همه افراد یکسان نیست :
1_ روش کارمندی، روشی است که اغلب افراد ریسک گریز تمایل دارند با این شیوه درآمد ثابتی داشته باشند.
2_ روش خویش فرمایی شامل مشاغل کوچک اقتصادی مانند مشاغل خدماتی کوچک اصناف متداول است که تعداد محدودی از افراد با این شیوه کسب درآمد میکنن.
3_ روش کارآفرینی، روشی است که با ایجاد مشاغل جدید و نوآوری اقدام کسب کار می نمایند.
4_ روش سرمایه گذاری، روشی است که با استفاده از سرمایه گذاری در بخش های سایر بنگاه های اقتصادی و از طریق خرید سهام شرکت های بزرگ و متوسط اقدام به کسب در آمد می نمایند.
بهنام رقاقی
ربع سوم : افراد این گروه باهوش ترین و بهترین افراد برخلاف گروه دوم
ربع چهارم: از پول بهترین استفاده را می بردند
سرمایه گذاری تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی این ثروت شامل مجموع در امد فعلی ارزش فعلی

شخصی که تجارت را راه اندازی میکند مسئولیت مدیریت قراردادها مسائل مالی و تجارت را بر عهده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد |   1399/04/13 23:52:15   |
0     0
افرادی که شغل کارمندی را انتخاب میکنن افردا کم ریسک
هستن و امنیت شغلی بریشان از اهمیت زیادی برخوردار
است
افراری که شغل ازاد انتخاب میکنن افرادی هستن که
تخصص خاصی دارن و نمیتوانن هروز یک تایم کاری داشته باشند

سرمایه گذاری این گونه افراد افرادی اند که با وجودداشتن
ثروت داری خودت را تقسیم کرده و ریسک های مختلف
میکنن که ‌ از ریسک کمتر و سود بیشتر برخوردار باشند

دسته چهارم این افراد هم درامد عالی میخواهند
وهم از بیکاری بیزارند و دوستدارن خود تولید ثروت کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوافضل |   1399/04/14 09:23:22   |
0     0
ربع اول از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی

ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست

و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی

و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسیدخوداشتغالی یا خویش فرمایی به آن دسته از مشاغل گفته می شود که در آن فرد با یادگیری نرم افزارهای مرتبط به یک شغل، مهارت در جستجو و وبگردی و مهارتهایی از این دست؛ نقش مهمی در ایجاد کار برای خود می کند و کارفرمای خود می باشد تا بتواند از روش های مختلف درآمدزایی کند، برخلاف کارمندان یا کارگران که حقوق و دستمزد خود را از کسب و کار دیگران به دست می آورند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/14 09:26:01   |
0     0
منظور از خویش فرمایان کسانی هستند که برای خودشون یه کسب و کار کوچیکی دارن و بر این باورند که نباید برای کسی کار کرد و یه درآمد قابل قبولی دارند

سرمایه گذاری ،اشخاصی دارای سرمایه و ثروت که با پذیرای ریسک بیشتری هم هستند اقدام به سرمایه گذاری در بازار های مالی مختلف ازجمله بورس و ... میکندد
سرمایه گذاران کسانی هستند که از پول خود ، پول تولید می کنند. آنها با بررسی بازار و تغیرات آن و آگاهی از تغییرات شاخص بورس و غیره ، پول خود را در بهترین راه سرمایه گذاری کرده و سرمایه مالی خود را افزایش می دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امیرحسین دهقانی |   1399/04/14 10:25:41   |
0     0
خویش فرما افرادی هستند که خود کسب وکار فراهم کرده و کسب درامد و سود میکنند سرمایه گذار به افرادی گفته میشود که پول راکت در اختیار داشته و ریسک کرده و آن را در کاری میگزارد تا بتوانند سرمایه خود را دوچندان کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/15 11:13:26   |
0     0
- در این گروه بیشتر مسئولیت ها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست به عبارتی در روش کسب درآمد ازطریق خویش فرمایی فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. این گروه تلاش میکنند تا با کار سخت درآمدی مناسب داشته باشند؛ درآمدی همراه با امنیت. آنها میکوشند تا از طریق کار بیشتر درآمد خود را افزایش دهند.
- سرمایه‌گذاری در علم مالی به این معنی است که فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می‌خرد و پیش‌بینی می‌کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد یافت، لذا با فروش به قیمت بالاتر سود خوبی به دست خواهد آورد.افرادی که از طریق سرمایه گذاری به کسب درآمد می پردازند از پول بیشترین استفاده را میبرند و این گروه بر این باورند: سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا تیموری |   1399/04/15 15:43:48   |
0     0
طبق نظریه کیو ساکی مشاعل و افراد شاغل به چهار دسته تقسیم میشون دسته اول کارمندان که باتفکر افرایش میزان کار درامد خود را افزایش دهند و امنیت شغلی و امنیت در بازنشتگی برایشان مهم است دسته دوم خویش فرمایان که معتقدند باید برای خودشان کار کنند و همه کار ها را خودشان انجام میدهند دسته سوم صاحب کسب و کار های بزرگ کهاز توانایی دیگران برای کسب کار خود استفاده میکنند و دسته چهارم سرمایه گذاران که با پول در بازار های مناسب سرمایه گذاری میککند دسته اول ودوم برای دسته سه و چخهر کار میکنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/16 22:04:20   |
0     0
انواع نظامهای درآمدی:
1-کارمند:برای دیگران کار می کندولی ارزش ، برای این گروه امنیت درکار،درآمدودوران بازنشستگی میباشد.
2-خویش فرمایان:حامیان فروشگاهی وموسسات کوچک وخرده فروشان و...ارزش این افرادحفظ درآمد متوسط درکسب کار می باشد.
3-صاحب کسب وکار بزرگ :این افراد با راه اندازی بنگاهها،شرکت هاوموسسات بزرگ به درآمدی ایده آل می رسندشعار این افرادسیستم مناسب ،شبکه کارگروهی قوی،استفاده ازبهترین وباهوش ترین افراد
4-سرمایه گذار:افراددراین گروه با شناسایی بازارها،مطالعات دقیق وتغییرات بازارو....سعی دراستفاده بهترین حالت ازپول خود را دارندوشعارشان سرمایه گذاری به موقع ومناسب ،سود بالا وباورنکردنی را به دنبال دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/16 23:07:24   |
0     0
سرمایه‌گذاری در علم مالی به این معنی است که فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می‌خرد و پیش‌بینی می‌کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد یافت، لذا با فروش به قیمت بالاتر سود خوبی به دست خواهد آورد.افرادی که از طریق سرمایه گذاری به کسب درآمد می پردازند از پول بیشترین استفاده را میبرند و این گروه بر این باورند: سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/17 16:12:37   |
0     0
سرمایه‌گذاری در علم مالی به این معنی است که فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می‌خرد و پیش‌بینی می‌کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد یافت، لذا با فروش به قیمت بالاتر سود خوبی به دست خواهد آورد.افرادی که از طریق سرمایه گذاری به کسب درآمد می پردازند از پول بیشترین استفاده را میبرند و این گروه بر این باورند: سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/17 20:28:12   |
0     0
“خوداشتغالی” یا “خویش‌فرمایی” نوعی از اشتغال است که در آن فرد برای خود کار کرده و کارفرمای خویش می‌باشد. از مشخصات بارز خوداشتغالی، ریسک‌پذیری می‌باشد زیرا درآمد فرد شاغل ثابت نبوده و به شرایط محیطی و داخلی کارگاه بستگی دارد.
یک سرمایه‌گذاری، دارایی یا کالایی است که با هدف تولید درآمد یا کسب سود به دست می‌آید. در علم اقتصادی، سرمایه‌گذاری خرید کالاهایی است که در حال حاضر مصرف نمی‌شوند بلکه در آینده برای ایجاد درآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند و آن کالا می تواند سود آور باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:15:07   |
0     0
افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با در آمدی متوسط ولی مستمر میباشند. این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند. این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان، درآمدشان را افزایش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/18 14:48:39   |
0     0
انواع نظام های درآمدی از دید رابرت کیوساکی:1_کارمند2-خویش فرمایان 3_صاحب کسب و کارهای بزرگ 4_سرمایه گذار
در کسب و کار کوچک صاحبان مشاغل خویش فرما و کوچک میباشند.نظر این افراد بر اساس آرمان ها و ارزش های این است که اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهندوبیشترین مسئولیت ها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست.ارزش این افراد حفظ درآمد متوسط در کسب و کار می باشد.
گروه سرمایه گذاران با شناسایی بازارها، مطالعات دقیق، معاملات، تغیرات بازار، بورس ها و یا سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را کنند. این گروه سعی دارند از پول، پول بسازند.این گروه بر این باورند: سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 08:40:30   |
0     0
گفته می شود که در آن فرد با یادگیری نرم افزارهای مرتبط به یک شغل، مهارت در جستجو و وبگردی و مهارتهایی از این دست؛ نقش مهمی در ایجاد کار برای خود می کند و کارفرمای خود می باشد تا بتواند از روش های مختلف درآمدزایی کند، برخلاف کارمندان یا کارگران که حقوق و دستمزد خود را از کسب و کار دیگران به دست می آورند. خویش فرمایان افرادی هستند که می خواهند رئیس خودباشندوتمایلی به تشکیل تیم وتفویض اختیاربه دیگران ندارند.دارندگان کسب وکارهای کوچک مثل خرده فروشان,پزشکان و...ازاین دسته هستند.درامدی که این دسته ازافرادکسب می کنندبرابرباارزشی است که ایجادمیکنند.شعاراین افراداستقلال کاری است ومعمولادراموزش به دیگران محتاطانه عمل می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 08:46:03   |
0     0
سرمایه‌گذاری به این معنی است که فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می‌خرد و پیش‌بینی می‌کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد یافت، لذا با فروش به قیمت بالاتر سود خوبی به دست خواهد آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/19 18:43:41   |
0     0
خویش فرمایان کسانی هستند که از طریق ایجاد کسب و کار های خرد برای خود ابجاد شغل می‌کنند. این افراد میخواهند که برای خودشان کار کنند.کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری را افرادی انجام میدهند که تنها پول خود را برای به کار میگیرند و از پول خود پول در می آورند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/21 10:36:28   |
0     0
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.

عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/21 10:37:01   |
0     0
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/21 10:37:28   |
0     0
عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/22 18:36:16   |
0     0
خویش فرمایی :در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.
سرمایه‌گذاری

عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/25 00:46:19   |
0     0
1- خویش فرمایی
شغلی است یک درجه بالاتر از کارمندی و خود شخص تمام امور را انجام می دهد و بقولی خودشان آقای خودشان هستند و ایده فکری آنان
هر کسی باید برای خودش کار کند و بهترین نحو با توجه به نظارت خود شخص انجام گردد یعنی برای اینکه کاری خوب اراِیه گردد باید توسط خود فرد انجام و اجرایی گردد این افرادا در اصطلاح برای دو گروه بالاتر یعنی کسب و کار بزرگ و سرمایه گذاری کار می کنند
اما
سرمایه گذاری
این افراد با استفاده از فکر و ایده های ذاتی که دارند و یکسری تجربیات و اطلاعات که اکتسابی هست بنبال کسبدرآمد و سرمایه گذاری هستند
سرمایه گذاران در بورس یک مثال بارز این گروه است
بیشتر با فکر خود کار می کنند و بیش از 500 نفر کارگر یا کارمند دارد
سرمایه گذاری مناسب برابر با کسب سود و منفعت بالاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 13:00:49   |
0     0
1) افراد شاغل در این دسته صاحبان مشاغل خویش فرما و کوچک میباشند. صاحبان فروشگا ها، موسسات کوچک، خرده فروشان و…
این افراد بر اساس آرمان ها و ارزش های خود میگویند: اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهند. در این گروه بیشترین مسئولیت ها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 13:02:31   |
0     0
۲) افراد مربوط به این گروه با شناسایی بازارها، مطالعات دقیق، معاملات، تغیرات بازار، بورس ها و یا سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را کنند. این گروه سعی دارند از پول، پول بسازند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/25 20:37:18   |
0     0
کسب در آمد از طریق خویش فرمایی یعنی برای اینکه کار به بهترین نحو صورت گیرد پس بهتر است که همه کارها را خود انسان انجام دهند. مانند مشاغل کوچک و خرده فروشی است.
افرادی که از طریق سرمایه گذاری به کسب درآمد می پردازند از پول بیشترین استفاده را میبرند و از پول ، پول بدست می آورند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/25 22:07:49   |
0     0
خویش فرما کسی است که خود شغل به وجود آورده و از طریق آن کسب درآمد می کند و می تواند اشتغال زایی کند
سرمایه گذاری برای زمانی است که احساس کنن کدام حوزه از نظر مالی سود دهی بیشتری داره وارد همون حوزه و صنعت میشه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد مهدی کمالی |   1399/04/27 20:27:45   |
0     0
ربع دوم خویش فرمایان هستند کسانی که با شاید یه سرمایه کم دست به راه اندازی کسب و کار میکنند .
افراد خویش فرما افرادی هستند که بصورت آزاد و با متکی به خود شغل و حرفه ای رو برمی گزینند و کارفرمای خودشونن..
و افرادی که از طریق سرمایه گذاری کسب درآمد میکنند افرادی هستند که مقدار قابل توجهی پول بمدت طولانی سرمایه گذاری کرده و از سوددهی آن بهره میبرندمثل سرمایه گذاری در بورس سهام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 04:28:07   |
0     0
خویش فرما کسی است که به طور مستقل با سرمایه و بودجه شخصی خود اقدام به تاسیس یک کار یا یک حرفه می کند.
سرمایه گذاری برای کسانی است که تا مدت طولانی نیاز به سرمایه خود ندارند و نسبت به فرد خویش فرما ریسک کمتری را متحمل می شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/29 08:52:45   |
0     0
ربع کارمندی همان شغل دائمی می باشد که فرد از کارفرمای خود حقوق ودستمزد کسب می کند ویک امنیت شغلی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 09:38:10   |
0     0
خویش فرما صاحبان کسب کارهای کوچک می باشند. آزادی طلب هستند و نمی خواهند در قید ضوابط کارمندی قرار گیرند. این دسته کار خود را به نحوی برنامه ریزی می کنند که مشتریان از نحوه حضور و فعالیت آن ها اطلاعات کافی کسب کنند.
سرمایه‌گذاری یعنی اینکه فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می‌خرد و پیش‌بینی می‌کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد یافت، لذا با فروش به قیمت بالاتر سود خوبی به دست خواهد آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 11:35:14   |
0     0
خویش فرما افرادی هستند ک صاحب یک شغل هستند و کار فرمای خودشا می باشند مثل مغازه دار ها و دکتر ها.....و تمایلی ب تشکیل تیم با دیگران ندارد و میخواهد رئیس خودش باشد
سرمایه گذاری :دامنه ی وسیعی از فعالیت هارا شامل میشود و دارای درجات مختلف ریسک پذیری است و هدف یک سرمایه گذار رشد و توسعه ی سرمای خود و بهره مندی از منافعه آن در آینده می باشد هرچه سرمایه بیشتر باشد میتوان فعالیت هارا توسعه داد و نتیجه ب سود بیشتری دست پیدا کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/31 00:45:37   |
0     0
سلام
فرد خویش فرما کسی است که دست به ایجاد شغلی میکند که برای رسیدن به منفعت تلاش میکند.اینگونه افرادبه خودمتکی هستند.
سرمایه گذاری طرق مختلف دارد سرمایه گذاری در بورس،سرمایه گذاری در بازار طلا ،ارز،سکه....که به مرورزمان باعث سود یا زیان میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 13:13:27   |
0     0
سرمایه گذاری یعنی گذاشتن پول در جایی به امید کسب منفعت هرکسی که این فرایند را انجام می دهد سرمایه گذار نام دارد. برخی از جاهایی که می توان سرمایه گذاری نمود عبارتند از سپرده های بانک، طلا، ارز، بورس، املاک، خودرو
فرد خویش فرما فردی است که خودش شغلی را بوجود می اورد و برای کسی کا ر نمیکند و کسی نیز برای او کار نمیکند.اغلب صاحبان بنگاه های اقتصادی کوچک هستند اینگونه افراد تا جایی که می توانند خوشان امور مربوط به شغلشان را انجام می دهند و به دنبال درآمدهای متوسط هستند.و با گسترش کسب و کار خود به پیشرفت هایی میرسند.
سرمایه کذاران افراد صاحب ثروت هستند اینگونه افراد به دنبال انجام حرفه خاصی نیستند ...و در هر زمینه ای که احساس کنند با سودآوری همرا است پول خود را تزریق میکنند .هر چه انتظارشون از سود بالاتر باشد آن فعالیت پریسک تر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارادرویشی |   1399/05/01 01:00:04   |
0     0
“خوداشتغالی” یا “خویش‌فرمایی” نوعی از اشتغال است که در آن فرد برای خود کار کرده و کارفرمای خویش می‌باشد. از مشخصات بارز خوداشتغالی، ریسک‌پذیری می‌باشد زیرا درآمد فرد شاغل ثابت نبوده و به شرایط محیطی و داخلی کارگاه بستگی دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 09:19:45   |
0     0
خویش فرمایی یعنی فرد خودش شغل را به وجود آورده و تمام امور مربوط به کار به دست خودش است،درامد متوسطی دارد.
سرمایه گذاری یعنی کسانی که سرمایه و ثروت دارند و اموال خود را در بازار های سرمایه گذاری مانند بورس سرمایه گذاری میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/05 17:56:39   |
1     0
۴ ربع نقدینگی رابرت کیوساکی
کارمند
خویش فرمایان
صاحب کسب و کارهای بزرگ
سرمایه گذار
منظور از کسب درآمد خویش فرمایی این است که فرد مستقل باشد وکارمزنداشته
باشد
سرمایه گذاران افرادی که صاحب ثروت هستند از پول بیشترین استفاده را میبرند
سرمایه گذاری مناسب وبه موقع مساوی است با سود بالا و باور نکردنی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارا محمودآبادی |   1399/05/05 18:26:39   |
0     0
چهارربع نقدینگی رابرت کیوساکی شامل
1_کارمند:افرادی ک دنبال شغل ثابت و مطمئن و درآمد متوسط هستند
2_ خویش فرمایان:افرادی ک دارای مشاغل خویش فرما و کوچک هستند مانند فروشگاه ها
3_صاحب کسب و کارهای بزرگ:افرادی مانند بیل گیتس ک با بنا کردن بنگاه ها و موسسات به درآمد ایدال میرسند
4_سرمایه گذار:افراد مربوط به این گروه با شناسایی بازارها، مطالعات دقیق، معاملات، تغیرات بازار، بورس ها و یا سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را کنند. این گروه سعی دارند از پول، پول بسازند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/06 00:11:40   |
0     0
در روش کسب در امد از طریق خویش فرمایی افراد متکی به خودشان هستند و مستقل می باشند و خودشان کار فرمای خودشان هستند و کیفیت کار بستگی به توانایی فرد دارد
در روش کسب در امد از طریق سرمایه گذاری افراد باید اشنایی دقیق با با بازار ها و بورس و سرمایه گذاری ها داشته باشند تا بیشترین بازده از پول خود را داشته باشند در این روش نیاز به سرمایه اولیه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 10:26:57   |
0     0
خویش فرما به افرادی اطلاق می گردند که خودشان برای خودشان ایجاد اشتعال می نمایند واز این طریق کسب منفعت می نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عرفان نیک نیا |   1399/05/09 01:39:26   |
0     0
سرمایه گذاری یعنی گذاشتن پول در جایی به امید کسب منفعت هرکسی که این فرایند را انجام می دهد سرمایه گذار نام دارد. برخی از جاهایی که می توان سرمایه گذاری نمود عبارتند از سپرده های بانک، طلا، ارز، بورس، املاک، خودرو
فرد خویش فرما کسی است که دست به ایجاد شغلی میکند که برای رسیدن به منفعت تلاش میکند.اینگونه افرادبه خودمتکی هستند.
سرمایه گذاری طرق مختلف دارد سرمایه گذاری در بورس،سرمایه گذاری در بازار طلا ،ارز،سکه....که به مرورزمان باعث سود یا زیان میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 13:00:10   |
0     0
عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این ایا با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 12:26:22   |
0     0
خوداشتغالی” یا “خویش‌فرمایی” نوعی از اشتغال است که در آن فرد برای خود کار کرده و کارفرمای خویش می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics