تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها بررسی شد

آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها بررسی شد

 

حجم وام‌دهی شبکه بانکی در آستانه کاهش نرخ سود به ۱۸ درصد تا حدود ۷۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده و مشارکت مدنی در صدر عقود بانکی قرار دارد که بیشتر میزان تسیهلات در قالب آن پرداخت شده است.

 

 

بدانید تا از چک هایتان سوء استفاده نشود!

بدانید تا از چک هایتان سوء استفاده نشود!

۱- در هنگام نوشتن متن چک سعی کنید خودتان و با قلم خودتان متن چک را بنویسید حتی اگر طرف مقابل شما مورد اعتماد شما باشد هرگز اجازه ندهید دیگران متن چک را بنویسند.

 

۲- در قسمت «مبلغ چک» هم تومان رابنویسید و هم ریال را، مثلا: دومیلیون تومان برابربا بیست میلیون ریال.

نکات مهم قانونی چک

نکات مهم قانونی چک

 

۱- چک بر ۴ قسم است: چک عادی، تایید شده، تضمین شده و مسافرتی.

 

۲- چک چه به عهده بانک‌ های داخل کشور باشد یا شعب بانک ایرانی در خارج از کشور در حکم سند لازم الاجرا است.

تاریخچه بانک و بانکداری در ایران

تاریخچه بانک و بانکداری در ایران

تاریخچه بانکداری در ایران

گرچه معمولا آغاز بانکداری در ایران را با شروع  فعالیت شعب بانک های خارجی در ایران می دانند، با این حال قبل از مشروطیت و پیش از این که بانک های خارجی در ایران به فعالیت بپردازند، در سال 1258 شمسی، حاج محمد حسین امین الضرب (از صرافان آن زمان) پیشنهاد تاسیس یک بانک ایرانی را ارائه داد.

کمیته بال (بازل) چیست ؟

کمیته بال (بازل) چیست ؟

از مهمترین اقدامات کمیته بال تهیه و انتشار اصول پایه در نظارت بانکی کارآ و موثر و همچنین مقررات مربوط به کفایت سرمایه است.

فعال ترین نهاد بین المللی درگیر نظارت بانکی، کمیته بال (بازل) است. این کمیته مرکب است از نمایندگان ارشد بانک های مرکزی تعدادی از کشورهای عمده صنعتی دنیا از جمله:

چگونگی تعریف نرخ برابری ارز ها در صندوق بین المللی پول

چگونگی تعریف نرخ برابری ارز ها در صندوق بین المللی پول

حق برداشت مخصوص SDR که به آن پول کاغذی یاطلای کاغذی نیز اطلاق می شود، یک دارایی پولی صوری است که در اواخر دهه 1960 توسط صندوق بین الملی پول ایجادشد تا کمبود نقدینگی بین المللی جبران شود.

چک و انواع آن

چک و انواع آن

چک به معنی برگه ی تاریخ دار و دارای ارزش مالی است، که معمولاً برای خرید در حال و پرداخت در آینده استفاده می‌شود. صاحب چک پس از نوشتن مبلغ ارزش آن و تاریخ موردنظر برای وصول، چک را امضا می‌کند. در تاریخ ذکر شده - تاریخ سررسید - فردی که چک را دریافت کرده‌است به بانک مراجعه می‌کند و مقدار وجه مشخص شده را از حساب جاری فرد صادر کننده دریافت می‌کند.

تاریخچه بانک و بانکداری در جهان

تاریخچه بانک و بانکداری در جهان

تاریخچه بانکداری در جهان

در مورد تاریخچه بانک و بانکداری گفته شده که در امپراطوری بابل، معاملات بانکی به شیوة ابتدایی آن رواج داشته و حتی در قانون حمورابی، مقرراتی برای دادن وام و قبول سپرده های تجاری ذکر شده و دستورهایی درباره سرمایه گذاری آمده است،

بانک چگونه بنگاهی است؟

بانک چگونه بنگاهی است؟

گرچه امروزه واژه بانک و اصطلاحی مرسوم است که معنا و مفهوم آن نیز، در دید عرف، روشن است، لیکن ارائه تعریفی روشن و جامع می تواند، برای تبیین ساز و کارهای حاکم بر این نهاد، موثر باشد. زیرا هرچند، معنا و مفهوم بانک تا حدودی، روشن و خالی از ابهام است ولی در تعریف آن، وحدت نظر وجود ندارد.

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics