تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیا می‌خواهید پولدار شوید؟ بیشتر مردم معتقدند موفقیت مالی و ثروتمند شدن کلاً به شانس بستگی دارد. اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است. زیرا در دنیای امروزی هزاران راه مختلف برای پولدار شدن در پیش روی ما است. 

 

اول باید نگرش خود را تغییر دهید و هر روز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر باشید.

 

اگر می‌خواهید خیلی سریع ثروتمند شوید بهتر است ۱۰ مورد زیر را رعایت کنید:

 

۱) به جزء کار اصلی خود به دنبال چهار منبع درآمد دیگر باشید.
هر روز این جمله را با خود تکرار کنید «می‌توانم درآمد بیشتری داشته باشم». در دنیای امروزی فرصت‌های بی‌نظیری مانند اینترنت در اختیار ما  قرار داده است. راه‌های زیادی برای ایجاد جریان‌های درآمدی چندگانه وجود دارد که به تلاش و زمان کمی نیاز دارند. به عنوان مثال می‌توانید با دوستان خود یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید یا در مورد تخصص خود کتاب بنویسید و در اینترنت به فروش برسانید.


۲) اوقات فراغت خود را به یادگیری اختصاص دهید.
اگر می‌خواهید در شغل کنونی خود پیشرفت کنید، باید همیشه به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشید. از تمام منابع موجود برای افزایش اطلاعات خود در حوزه‌ی کاری‌تان استفاده کنید. مانند اینکه می‌توانید کتاب بخوانید در دوره‌های آموزشی و یا سمینارهای مناسب شرکت کنید.


 ۳) اهداف مالی مشخصی برای خود تعیین کنید.
بزرگی می‌گوید: اگر کاری را انجام بدهید که همیشه انجام داده‌اید، همان نتیجه‌ای را دریافت خواهید کرد که همیشه دریافت کرده‌اید. نگرش همه چیز است، همیشه وقتی پای امور مالی و آینده مالی در میان است بزرگ فکر کنید. اگر هدف مالی شما پرداخت به موقع قبض‌ها و بدهی‌ها است و به آن رسیدید، دیگر وقت آن است که اهداف مالی بزرگ‌تری برای خود تعیین کنید. مثلاً می‌توانیدبرای پس انداز کردن برنامه ریزی کنید.


۴) با پول دوست باشید نه دشمن.
پول هزینه خرید خانه‌ی شما را پرداخت می‌کند و به شما امنیت و آسایش هدیه می‌دهد. پس باید با پول دوست باشید نه دشمن! همین الان قلم و کاغذ بردارید و ۲۰ عدد از دارایی‌های خود را که به واسطه‌ی پول به دست آورده‌اید را یادداشت کنید. اگر نمی‌توانید دید مثبتی به پول و ثروت داشته باشید به خودتان بگویید پول هم می‌تواند فرصت‌های جدیدی در اختیار ما قرار دهد و هم می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. اما در نهایت انتخاب با شماست.


۵-هر هفته یک مشکل را حل کنید.

افراد ثروتمند هیچ گاه گله و شکایت و حتی دیگران را سرزنش نمی نمایند. همیشه بر حل مشکلات خود تمرکز می‌کنند. همین نگرش راه‌حل گرا به پولدارها کمک می‌کند که توانایی حل مسئله خود را تقویت کنند. هر هفته یکی از مشکلات مالی خود را یادداشت کنید و سعی کنید راه‌حل مفید و سازنده‌ای برای آن پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای افزایش درآمد خود یا کاهش هزینه خریدهای روزانه یا هفتگی به دنبال راهکارهای مناسب و عملی باشید.


۶) کارت کتابخانه بگیرید.
ثبت نام در کتابخانه باعث وارد شدن شما به دنیای تازه‌ای از علم و دانش است.حتی مجبور نیستید که هزینه‌ی زیادی هم پرداخت کنید. شما می‌توانید در مکانی مناسب به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از این اطلاعات جدید در مدت کوتاهی درآمد خود را ۲ یا ۳ برابر کنید.


۷) کاری انجام دهید که شما را مجبور کند از منطقه آسایش خود بیرون بیایید.
بیشتر مردم از اینکه تصمیم‌های جدید و حتی دشوار بگیرند، خیلی می‌ترسند. اما پولدارها با جان و دل این کار را انجام می‌دهند. معمولاً تصمیم‌هایی که دشوار و استرس زا هستند، پاداش‌های مالی بزرگی خواهند داشت. مثلاً مطمئنم شما هم مثل من افراد زیادی را می‌شناسید که شغل خود را ترک کرده‌اند و کسب و کاری بزرگ راه‌اندازی کرده‌اند یا کارمندانی هستند که بدون هیچ ترسی از کارفرمای خود درخواست افزایش حقوق می‌کنند و نهایتاً به هدف خود می‌رسند.

 

اگر می‌خواهید وضع زندگی‌تان را بهتر کنید کاری انجام دهید که قبلاً هرگز انجام نداده‌اید. به خاطر بسپارید هر چقدر بیشتر کارهای جدیدی انجام دهید و قدم در مسیرهای ناشناخته بگذارید، احتمال موفقیت مالی شما بیشتر خواهد شد. راحت بودن خیلی لذت‌بخش است؛ اما لذت‌بخش‌تر از آن ثروتمند شدن و بهبود وضعیت مالی و معیشتی انسان است.


۸) هر ماه وضعیت مالی خود را بررسی کنید.
بعضی‌ها معتاد به خرج کردن هستند و این موضوع اصلاً ربطی به پولدار یا فقیر بودن فرد ندارد. قلم و کاغذ بردارید و بخشی را به درآمد خود اختصاص دهید و در بخش دیگر تمام هزینه‌های خود را یادداشت کنید. آیا هزینه‌هایی هستند که بتوانید حذفشان کنید؟ این کار به شما کمک می‌کند تصویری کلی از دخل و خرج خود به دست آورید و از اطلاعات به دست آمده برای بهبود وضعیت مالی خود استفاده کنید.


۹) هداف خود را اولویت‌بندی کنید.
به جای اینکه همزمان هم به فکر پرداخت تمام بدهی‌هایتان باشید و هم به فکر پس‌انداز برای تعطیلات یا خرید اتومبیل جدید، بهتر است اول به این فکر کنید که کدام یک از این اهداف برای شما مهم‌تر است. مهم‌ترین هدف را به عنوان هدف اصلی خود یادداشت کنید، بر روی آن تمرکز کنید و وقتی به این هدف رسیدید به سراغ هدف بعدی بروید.


۱۰) از همین امروز سرمایه‌گذاری عاقلانه را شروع کنید.
اگر در سرمایه‌گذاری بی‌تجربه هستید هرگز بدون اطلاعات لازم سرمایه‌گذاری را شروع نکنید. با یک فرد متخصص مشورت کنید. با شرکت در دوره‌های آموزشی و سمینارهای سرمایه‌گذاری و مطالعه‌ی کتاب‌های سرمایه‌گذاران موفق اطلاعات خود را افزایش دهید. زمانی که باروند صحیح سرمایه‌گذاری آشنا شدید، در کسب و کارهایی که سودآور هستند سرمایه‌گذاری‌های جزئی انجام دهید.

اما چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟

 

منبع

 فردا

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

نوشین دینیاریان |   1395/04/03 23:52:30   |
1     0
خیلی عالی بودای کاش عمل می کردیم.بهقول مولانا:
این نکته رمز اگر بدانی دانی هر چیز که در جستن آنی آنی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics