تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

موریس مونیتز (Maurice Moonitz) فرزند ساموئل دیوید (Samuel David) و اوا ویت‌استین (Eva Wittestein) در اکتبر 1910 در شهر سین‌سیناتی (Cinicinnati) از ایالت اوهایو (Ohio) ایالات‌متحده متولد شد.

 

 دوران دبیرستان را در سین‌سیناتی گذراند و در دانشگاه سین‌سیناتی  تحصیل کرد ولی تحت تاثیر شرایط بد اقتصادی دوران بحران 1929 که بر ایالت کالیفرنیا و ساکرامنتو (Sacramento) حاکم بود از دانشگاه کناره‌گیری کرد و پس از دو سال (31-1929) کار در بانک ساکرامنتو تصمیم به ادامه تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه برکلی (Berkeley) کالیفرنیا گرفت و در سال 1933 موفق به دریافت مدرک لیسانس از آن دانشگاه گردید.

مونیتز، پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه، در سال 1934 به عنوان دفتردار بانک فدرال در برکلی به‌کار پرداخت و در پاییز همان سال مجدداً به‌عنوان دانشجو به دانشگاه برکلی باز‌گشت و تا سال 1937 در آنجا ماند. در 1936 مدرک فوق‌لیسانس خود را دریافت کرد و آزمون‌های ورودی به دکتری را نیز گذراند. زمانی که در سال‌های 42-1937 به صورت تمام وقت  در دانشگاه سانتاکلارا (Santa Clara) کار می‌کرد، به تحصیل خود نیز ادامه داد و در سال 1941 از دانشگاه برکلی مدرک دکتری گرفت. در سال 1942 از سانتاکلارا به دانشگاه استنفورد (Stanford) رفت و در 1944 در آنجا حسابرس موسسه آرتور اندرسون (Arthur Andersen & Co) گردید.

 

برای دریافت فایل با اندیشمندان حسابداری جهان آشنا شویم، به صورت PDF روی آیکن دانلود کلیک کنید.

 

منبع:

مجله حسابرس

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

مهدیه آقاباقری |   1395/04/04 04:33:17   |
0     0
حسابداری تورمی که مورد توجه این استاد بوده است به نظرم دغدغه مشکل برخی از کشور هاست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics