تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

با توجه به اینکه بعد از پنج سال آزمون و خطا در برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری در نهایت ششمین دوره برگزاری آزمون با تغییرات عمده ­ای مواجه شده است، بنابراین در این قسمت، تغییرات صورت گرفته در روند آزمون تشریح، و دروس اعلام شده توسط سازمان سنجش جهت شرکت در آزمون دکتری حسابداری سال 95 معرفی می­ گردد.

بر اساس تصمیمات گرفته شده آزمون دروس عمومی و پایه (دو بار در سال) توسط سازمان سنجش برگزار می­ شود و کارنامه داوطلبین در این آزمون در اختیار دانشگاه­ ها قرار می­ گیرد و دانشگاه­ ها ضمن اعلام نصاب تراز خود به داوطلبان، پذیرش را بر اساس آن و رویه خاص هر دانشگاه (مصاحبه شفاهی و کتبی) انجام خواهند داد. علاوه بر این، تجمیع بسیاری از رشته ­ها در گروه­ های مختلف از جمله تغییرات ایجاد شده می­ باشد. پیرو این تغییر، رشته حسابداری و مالی (که خود به تازگی از رشته مدیریت جدا شده هست) باهم گروه حسابداری و مالی را تشکیل می­ دهند که تا حدی منجر به عوض شدن دروس تخصصی مورد آزمون شده است.

دروس مورد آزمون معرفی شده تحت عنوان آزمون استاندارد هم­تراز عبارتنداز: اصول مدیریت مالی، اصول حسابداری، آمار و ریاضی کاربردی. به رغم اینکه سازمان سنجش آموزش کشور هیچ­گونه شفاف­سازی درباره سطح سوالات و منابع مورد استفاده نکرده است، لیکن بر اساس گفته­ هایی از منابع موثق اما غیر رسمی، درس اصول حسابداری شامل اصول حسابداری 1و 2 و 3 و حسابداری میانه 1و 2 و در اصول مدیریت مالی متشکل از مدیریت مالی 1 و 2خواهد بود.

فارغ التحصیلان رشته­ های حسابداری ،تمامی گرایش های مدیریت، تمامی گرایش های اقتصاد ،مدیریت مالی و علوم مالی می توانند در آزمون دکتری حسابداری سال 95 شرکت کنند. لازم به توضیح هست که قبولی داوطلبان در مرحله اول آزمون سازمان سنجش ( که دوبار در سال برگزار می­ شود) به مدت دو سال اعتبار دارد.

 

 

منبع: مجله حسابدار

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics