تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خرید آنلاین زندگی را برای مصرف کنندگان بسیار آسان‌تر کرده است. امروزه شما از استراحت گاه خودتان می‌توانید از بازار جهانی به خاطر تجارت الکترونیکی خرید کنید. 

 

اما برخی مصرف کنندگان طعمه‌ی کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌شوند و احتیاجات لازم را قبل از پرداخت پول انجام نمی‌دهند. این مقاله چنین اشتباهات رایجی را که افراد به هنگام خرید آنلاین مرتکب می‌شوند برای شما روشن‌تر کرده است.

 

خرید آنلاین زندگانی ما را در دنیای امروز بسیار آسان‌تر کرده است. شما می‌توانید در مبل راحتی خود در خانه بنشینید و هر چیزی را که می‌خواهید خرید کنید. با کمک اینترنت و تکنولوژی، دنیا یک فروشگاه بزرگ شده است و فاصله‌ی بین فروشنده و خریدار کاهش یافته است. زمان زیادی طول نمی‌کشد که شما به سمت مغازه‌ی آجر و ملات می‌رانید و آنچه را که می‌خواهید آن جا جستجو می‌کنید. به سادگی جستجوی خود را فیلتر کنید، روی یک صندلی راحتی بنشینید، محصولی را که می‌خواهید انتخاب کنید و پول مورد نیاز را بپردازید.

 

محموله به زودی پشت در شما خواهد بود. اما هر چیزی قیمتی دارد خرید آنلاین نیز چنین است. خرید آنلاین در معرض تهدیدات بیشتری است و شما نمی‌توانید محصول مورد نظر را قبل از خرید بررسی کنید. هم چنین افشای اطلاعات کارت‌تان بر روی یک سایت آنلاین با افزایش جرم‌های نرم افزار در این دوران می‌تواند خطرناک باشد. با پرش‌ها و گذر از حدود، نمونه‌های حقه بازی و کلاه برداری افزایش یافته است و مصرف کنندگان زیادی قربانی این موضوعات و مشکلات شده‌اند. در زیر رایج‌ترین اشتباهات خرید آنلاین آورده شده است که ما باید از آنها دوری کنیم.

 

اشتباهاتی که باید به هنگام خرید آنلاین اجتناب کنیم :

 

1. اندازه و توضیحات محصول را به درستی کنترل نمی‌کنند

یک خریدار آنی نباشید و چیزی را آنی و لحظه‌ای و بدون خواندن جزئیات محصول به درستی، نخرید. وقتی که لباس می‌خرید اندازه، رنگ و دیگر توضیحات را با جزئیات کنترل کنید. اگر توضیحات محصول را به دقت نخوانید احتمالات زیادی وجود دارد که چیزی که دریافت می‌کنید با انتظارات شما تطابق نداشته باشد. هم چنین فراموش نکنید که جزئیات را در یک چاپ خوب بخوانید.

 

2. اطلاعات کارت اعتباری خود بر روی یک وب سایت خرده فروشی ذخیره می‌کنند

این یک دعوت باز برای هکرها به آنجا است. تنبل نباشید و برای راحت کردن کار خودتان در آینده وسوسه نشوید. آن ممکن است فقط یک کلیک کردن ساده باشد اما به خاطر داشته باشید اگر کسی اطلاعات حساب شما را هک کند دزیدن پول شما فقط با یک کلیک کردن ساده انجام می‌شود.

 

3. نظرات مصرف کنندگان راجع به محصول را نمی‌خوانند

بزرگ‌ترین مشکلی که در خرید آنلاین وجود دارد این است که شما نمی‌توانید محصول را قبل از خرید بررسی کنید. بنابراین از تجربیات مصرف کنندگان دیگر عبرت بگیرید. تعداد بسیاری پرتال روی اینترنت وجود دارند که به مشتریان اجازه می‌دهند نظرات خود را پست کنند. از خریداران دیگر کمک بخواهید. چه کسی می‌داند شاید این کار شما را از بسیاری مشکلات احتمالی در امان نگه دارد.

 

4. کوپن‌ها و برگ‌های تخفیف را کنترل نمی‌کنند

با کنترل کوپن‌ها و برگ‌های تخفیف موجود مقداری پول برای خود پس انداز کنید. معمولاً شرکت‌ها برخی پست‌های الکترونیک را برای اطلاع دادن به شما در مورد تخفیفات فصلی ویژه ارسال می‌کنند. اما فوراً طعمه‌ی آن ها نشوید و به طور آنی، آن را نخرید. آنچه که دلخواه‌تان است بخرید و از این کوپن‌ها برای تخفیفات استفاده کنید. یک خریدار عاقل و با اطلاع باشید؛ این کار در طولانی مدت به شما کمک می‌کند.

 

5. به یک وب سایت بسیار وفادار می‌مانند

همیشه وفاداری خود را فقط نسبت به یک وب سایت به خصوص نسبت به پول جیب‌تان، نشان ندهید. بازار فروش آنلاین شدیداً رقابتی است. شما شاید هرگز ندانید که ممکن است برخی چیزهای خوب را از دست بدهید در حالی که پرتال‌های دیگر آن را عرضه می‌کنند مگر در صورتی که یک شرکت به خاطر وفاداری شما اغلب جایزه‌ها و اشانتیون‌هایی به شما بدهد.

 

6. قیمت‌ها را مقایسه نمی‌کنند

قبل از اینکه بخواهید به صورت آنلاین محصولی را بخرید تحقیقات خود را انجام دهید. قبل از اینکه هر چیزی را بخرید قیمت‌ها، تخفیفات، پیشنهادات و غیره را مقایسه کنید. انجام تکالیف خودتان باعث می‌شود که شما مطمئن شوید بهترین چیز ممکن را دریافت خواهید کرد.

 

7. قبل از اینکه بخواهند دستور خرید بدهند اطلاعات را باز بینی نمی‌کنند

این را بپذیرید که ما معمولاً تمایل داریم که چنین اشتباهاتی مرتکب شویم مثلاً آدرس غلط بدهیم، اطلاعات مقداری را اشتباه تایپ کنیم و غیره. چنین اشتباهاتی هم برای شرکت و هم برای شما مایه رنجش و آزار است چون شما محصول را با تأخیر دریافت خواهید کرد. هم چنین به هنگام ثبت هر گونه نمایشی ما دوست داریم که تعداد بازدید کنندگان و یا تاریخ نمایش را بررسی کنیم. هوشیار و آگاه باشید مگر اینکه شما بخواهید هر چه پول در جیب خودتان دارید خرج کنید.

 

8. از خود فروشنده سوالاتی نمی‌پرسند تا شک و شبهه‌های‌شان برطرف شود

از پرسیدن سوال از فروشنده خجالت نکشید. شما ممکن است چیزی را بخرید که با انتظارات شما تطابق نداشته باشد و یا عبارت‌ها و شرایط فروش را به صورت بد و یا اشتباه متوجه شده باشید. به یاد داشته باشید، ایمن بودن بهتر از خجل بودن است.

 

9. طعمه‌ی حقه‌ها و حیله‌های زیرکانه فروشندگان آنلاین می‌شوند

فروشندگان اینترنتی واقعاً تیز هستند و از روان شناسی مشتریان حداکثر استفاده را می‌کنند. شما ممکن است فوراً بخواهید که روی خریدهای دیگر، محصولات مشابه، فروش‌ها و غیره کلیک کنید. بیشتر افراد از انجام خرید فراوان، احساس گناه می‌کنند. از حقه‌ها و تاکتیک‌های زیرکانه شرکت‌های اینترنتی آگاه باشید و محصولاتی را که در مکان اول و صفحه‌ی اول نیاز ندارید نخرید.

 

10. نا دانسته چیزی را از بازار سیاه می خرند

محصولات بازار سیاه معمولاً با یک قیمت کمتر از قیمت واقعی بازار موجود هستند. در نتیجه برخی افراد وسوسه می‌شوند که چنین چیزهایی را بخرند. اما این محصولات کیفیت کمتری دارند و یا گارانتی غیر قانونی دارند که ممکن است هیچ گونه اجازه‌ی قانونی نداشته باشند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که فقط از سایت‌های مجاز بخرید و مطمئن شوید که محصولاتی که دستور خرید آنها را داده‌اید از فروشندگان مجاز هستند. نرخ بازار و فروش را کنترل کنید، اگر دیدید که چیزی با قیمت خیلی کمتر موجود است ممکن است آن چیزی مشکوک باشد.

 

11. به توصیه‌های ایمنی به هنگام خرید توجه نمی‌کنند

دنیای اینترنت در معرض کلاه برداری است بنابراین بسیار مهم است که به هنگام انجام هر کار اینترنتی از ایمنی آن مطمئن شوید. شما ممکن است شارژهای دیگر را به حساب نیاورید، فراموش کنید که یک سند چاپ شده را به عنوان مدرک نزد خود نگه دارید، به پست‌های الکترونیکی spam پاسخ دهید و یا از وای فای عمومی برای خرید استفاده کنید که این کارها ممکن است به حریم خصوصی شما آسیب بزند و باعث افشای اطلاعات کارت شما بشود. بنابراین بسیار مهم است که از ایمنی اینترنتی به هنگام خرید در یک وب مطمئن شوید.

 

با وجود اینکه ممکن است شما نهایت تلاش‌تان را بکنید تا از ایمنی مطمئن شوید باز احتمال این وجود دارد که چیزهایی اشتباه شوند. اما اگر در خرید اینترنتی اشتباهاتی رخ داد و مشکلاتی به وجود آمد چه کار باید بکنیم :

البته که پیشگیری بهتر از درمان است. اما اگر برخی اشتباهات احتمالی رخ دادند حداقل شما می‌توانید تلاش کنید تا آن را برطرف کنید. قبل از هر چیز با سرویس خدمات مشتری ارتباط برقرار کنید و شکایت خود را ثبت کنید. بهتر است که علاوه بر ارسال پست الکترونیکی به شرکت یک سند نوشته شده هم داشته باشید. تمام شرکت‌ها سیستم استرداد خودشان را دارند. بنابراین قبلاً با این عبارت‌ها آشنا شوید. توصیه می‌کنیم که عمل خرید خود را به صورت مستند شده داشته باشید بنابراین یک سند به شرکت به عنوان یک مدرک قانونی عرضه کنید.

 

محصول خریداری شده باید در 30 روز از خرید (به جز اجناس مشخص) به دست شما برسد. اگر نرسید شرکت موظف است که مقدار پول لازم را به شما برگرداند مگر اینکه شما با تأخیر موافق باشید. اگر شرکت به شکایت شما رسیدگی نکرد شما می‌توانید شکایت خود را در سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ثبت کنید. از سایت‌هایی خرید کنید که نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند.

 

در بالا لیستی از اشتباهات متعدد که افراد معمولاً به هنگام خرید آنلاین مرتکب می‌شوند برای شما آورده شده بود. اگر شما قربانی چنین اشتباهاتی بوده‌اید تجربه‌های خود را با مصرف کنندگان دیگر تقسیم کنید. ما مصرف کنندگان می‌توانیم به هم دیگر کمک کنیم تا به هنگام خرید اینترنتی امنیت بیشتری داشته باشیم. در حالی که هر کشور قوانین مختلفی برای جرم‌های نرم افزاری و حفاظت از مصرف کنندگان دارد بهترین کار این است که به هنگام خرید اینترنتی از چنین اشتباهاتی اجتناب کنیم به جای اینکه بعداً افسوس و حسرت آن را بخوریم.

 

منبع

 سایت راسخون

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

نوشین دینیاریان |   1395/04/03 23:36:06   |
0     0
مقاله بسیار مفیدی بود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics