تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در راستای طرح تحول نظام اقتصادی کشور و با هدف ارتقای جایگاه مالیات‌ها در تامین منابع مالی دولت و کاهش وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی و ....، پس از تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال 1388 و تصویب قانون امور گمرکی در سال 1390 و بعد از چند سال بررسی، اصلاحات عمده ای بر روی قانون مالیات های مستقیم صورت گرفته که در 1394/04/31 مصوب شده و از تاریخ 1395/01/01 لازم الاجرا می باشد.

 

با ابلاغ قانون جدید مالیاتی که از ابتدای سال 1395 لازم الاجراست، شاهد تحولات و تغییرات جدی در نظام مالیاتی کشور خواهیم بود.

 

حسن روحانی رییس جمهوری محترم در بیست و هفتم مردادماه سال 1394 قانون اصلاح شده مالیات های مستقیم را که در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب و نیز تایید شورای نگهبان رسیده برای اجرا به وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور ابلاغ نمود.

 

در این قانون، ماده 169 بیش از دیگر ماده ها مورد توجه قرار گرفت چرا که قانونگذار بر اساس این ماده، بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری را موظف کرده است که اطلاعات مورد نیاز پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.

 

 

بر اساس این قانون، به منظور شفافیت فعالیت های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه ی اطلاعات مالیاتی، پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی شامل مواردی نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد می شود.

 

 

برای دریافت فایل جدول مقایسه ای قانون مالیاتی قدیم با قانون مالیاتی جدید مصوب 1394 ، به صورت پی دی اف روی آیکن دانلود کلیک کنید

 

منابع:

 سازمان امور مالیاتی کشور 

 افکار خبر     

 ایرنا مقاله 

 

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مالیات های مستقیم و برخی بخش های مرتبط جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics