تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده
شماره: 31753/ 259/ 213
تاریخ: 08/04/1387

 

قانون مالیات بر ارزش افزوده که در اجرای اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 17/2/1387 به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیده و در تاریخ 2/3/1387 توسط شورای محترم نگهبان تاکید گردیده است، با توجه به مواد 42،51 و 53 قانون مزبور و رعایت موارد ذیل به پیوست جهت اجرا ابلاغ می گردد.
1- مطابق ماده 51 قانون مذکور، از اول ماه پس از تاریخ تصویب قانون(ازابتدای خرداد ماه سال جاری)2% مالیات موضوع بند هـ ماده (3) قانون موسوم به تجمیع عوارض حذف و عوارض شهرداری موضوع بند(هـ) ماده یاد شده از یک درصد(1%) به یک و نیم درصد(5/1%) اصلاح شده است.
شایان ذکر است عوارض محصولات صنایع آلوده کننده محیط زیست موضوع قسمت اخیر بند(هـ) ماده مذکور کماکان تا پایان شهریور ماه سال جاری به نرخ یک درصد(1%) قیمت فروش قابل مطالبه و وصول خواهد بود.
2- مالیات نقل و انتقال انواع خودرو و تکالیف دفاتر اسناد رسمی در خصوص تنظیم اسناد مربوط به خودرو از تاریخ تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، مطابق ماده 42 قانون و تبصره های ذیل آن می باشد.
3- مالیات و عوارض نوشابه های گازدار، سیگار و فراورده های نفتی موضوع بندهای (الف)، (ب)، (ج) و (د) ماده 3 قانون موسوم به تجمیع عوارض و همچنین سایر مالیات ها و عوارض موضوع قانون یاد شده تا پایان شـهریـور مـاه سـال جاری کماکان مطابق مقررات و ترتیبات قانون مزبور می باشد.
4- از ابتدای مهرماه سال جاری و با لازم الاجراء شدن سایر مواد قانون مالیات بر ارزش افزوده قانون موسوم به تجمیع عوارض به طور کلی لغو می گردد.و دریافت مالیات و عوارض کالا و خدمات از عرضه کنندگان کالا، ارائه دهندگان خدمات و صادر و وارد کنندگان کالا و خدمات به موجب قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.
 
 
علی اکبر عرب مازار
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics