تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاح اطلاعات فرم ثبت نام
شماره:2795
تاریخ:13/02/1389

احـتـرامـا نـظـر بـه ایـنکه برخـی از مـودیان به هـنـگام ورود اطـلاعات در سـامـانه مـالیـات بر ارزش افزوده اشتباهاتی داشته اند که نیازمند اصلاح می باشد. لذا به منظور تسریع در انجام رویه های اجرایی نظام مالیات بر ارزش افزوده و بهره مندی بیشتر از سامانه الکترونیکی، امکان اصلاح برخی اطلاعات ثبت نام در سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان محترم و ادارات کل فراهم گردیده است که نحوه اصلاح و سطوح دسترسی به شرح ذیل تعیین می گردد.
1- اصلاح ثبت نام
1- 1اصلاح توسط مودیان مالیات بر ارزش افزوده
به منظور تسهیل اصلاح اطلاعات مودیان،امکان اصلاح بخشی از آیتم های فرم ثبت نام از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده(evat.ir)، " اصلاح اطلاعات ثبت نام"  در صفحه اصلی سایت برای مودیان محترم فراهم گردیده است که با اصلاح اطلاعات،اطلاعات قبلی در سیستم حفظ خواهد شد ولی ملاک عمل آخرین اطلاعات اصلاحی خواهد بود.
1-2 اصلاح توسط ادارات کل امور مالیاتی
با توجه به عدم امکان اصلاح برخی آیتم های فرم ثبت نام توسط مودیان مالیاتی،این امکان برای کاربران ادارات کل امور مالیاتی از طریق فرم مخصوص اصلاح اطلاعات مذکور در بخش مدیریت عملیات سامانه مالیات بر ارزش افزوده فراهم گردیده است که شامل:
1- استان/شهرستان/شهر در بخش " مشخصات اصلی" فرم ثبت نام
2- (دلایل مشمولیت) و مبالغ فروش در بخش "ثبت نام"
3- میزان فروش معاف در بخش " معافیت و استرداد" می باشد.
لازم به ذکر است ثبت نتایج رسیدگی مبنی بر مشمولیت مراحل اول تا سوم که در قالب فرم های(18)،(19) و (20) موضوع بخشنامه شماره 1231 مورخ 25/1/1389 که توسط ادارات کل به دفتر نظارت بر اجرا و دفتر توسعه سامانه ها این معاونت اعلام می گردید،از این پس توسط ادارات کل قابل اعمال از طریق سامانه خواهد بود.
شایان ذکر است به منظور اصلاح موارد فوق مودیان مالیات بر ارزش افزوده می بایست با اداره کل مربوطه مکاتبه نمایند و در خصوص اصلاح سایر موارد و عدم مشمولیت تا اطلاع ثانوی مکاتبات از طریق ادارات کل با معاونت مالیات بر ارزش افزوده انجام گیرد.
 
2- تعریف کاربران با 4 سطح دسترسی متفاوت
به منظور دسترسی مدیران کل،معاونین با روسای امور مالیاتی، واحدهای حسابرسی و خدمات مودیان به گزارشات و ثبت اطلاعات مرتبط با حوزه فعالیت خود،4 سطح کاربر تعریف گردیده است که میزان دسترسی آنها طبق جداول پیوست خواهد بود.
بنابراین با توجه به فعال سازی بخش اصلاحات توسط ادارات کل، از تاریخ 15/3/89 امکان استفاده از نام کاربر قبلی از سیستم حذف خواهد شد.مقتضی است که ادارات کل از تارخ 18/2/89 لغایت تاریخ 29/2/89 جهت دریافت پاکت های رمز فوق الذکر(سطوح کاربری جدید) با معرفی نماینده اقدام نمایند.
ضمنا به منظور تسریع در انجام امور،دفتر توسعه سامانه های این معاونت آماده هر گونه راهنمایی و پاسخگویی به کاربران محترم در مورد این دستورالعمل می باشد.
 
محمد قاسم پناهی
معاون مالیات بر ارزش افزوده
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics