تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیات وزیران در جلسه مورخ 18 خرداد 1382 بنا به پیشنهاد شماره 46 113 24205/12714 مورخ 26 مرداد 1381 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (22) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را تصویب نمود که در ادامه به جزئیات این قانون پرداخته می شود:

نقل از روزنامه رسمی 16988-7 تیر 1382

شماره 15788/ت27055 ﻫ     مورخه 28 خرداد 1382

 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

 

آیین نامه اجرایی ماده (22)

 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

 

ماده 1- نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح (قرار گاه مهندسی خاتم الانبیاء (ص)) که از این پس در این آیین نامه «واحد اجرایی» نامیده می شوند.

    عبارتند از هر واحد مشخص و معین شده از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ( قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء «ص»، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای وابسته به آنها، که برای انجام عملیات اجرایی طرح ها و پروژه های عمرانی قرارداد پیمانکاری منعقد نمایند.

 

ماده 2- دستورالعمل خاص تعیین صلاحیت و رتبه بندی واحدهای اجرایی موضوع این آیین نامه با رعایت رشته کار و سقف مبلغ اعلام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ خواهد گردید.

 

ماده 3- وجوه دریافتی از بابت هر قرارداد اعم از صورت وضعیتها، تعدیلها، مابه التفاوت ها و غیر آن به حساب خزانه واریز می شود و معادل آن از محل اعتبار منظور شده در قانون بودجه سالانه در اختیار واحد اجرایی مربوط قرار میگیرد تا برای هزینه های مرتبط با قرارداد و نیز تقویت واحد اجرایی مربوط و جایگزینی استهلاک ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده قرار گیرد.

تبصره  برای هر یک از واحدهای اجرایی برحسب درخواست آنها، ذیحساب نسبت به افتتاح حسابهای بانکی مورد نیاز اقدام خواهد نمود.

 

ماده 4- به استناد ماده (6) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به دستگاه های اجرایی کشور اجازه داده می شود در قراردادهای پیمانکاری موضوع این آیین نامه علاوه بر تضمین های موجود، تضمین نامه بالاترین مقام واحد اجرایی متضمن تاریخ صدور، مبلغی که باید تادیه شود، نام دستگاه اجرایی گیرنده وجه و تاریخ پرداخت ( اعم از موعد معین یا عندالمطالبه ) با امضاء مقام مذکور را نیز برای شرکت در مناقصه بعنوان ضمانت پیش پرداخت و حسن انجام کار قبول نمایند.

تبصره  در صورت عدم انجام تعهدات موضوع تضمین نامه فوق وزارت امور اقتصادی و دارایی ( خزانه داری کل کشور ) مکلف است با درخواست دستگاه اجرایی و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبلغ تضمین نامه را از محل موجودی حساب درآمد اختصاص موضوع ماده (22) قانون یاد شده به دستگاه اجرایی ذینفع مسترد نماید.

 

ماده 5- واحدهای اجرایی می توانند ضایعات، مصالح اضافی، ماشین آلات تجهیزات واثاثیه کارگاههای مازاد را متناسب با نیاز خود تبدیل یا به فروش رسانند.

تبصره  در حین اجرای قراردادهای پیمانکاری، واحدهای اجرایی موظفند از ایجاد تعهدات مالی، استخدامی و بیمه ای برای نیروهای مسلح ( ارتش، سپاه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) خودداری کنند.

 

محمد رضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics