تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیأت وزیران در جلسه مورخ 1381.7.3 بنا به پیشنهاد شماره 37316 مورخ 1381.6.31 وزارت‌امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (134) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم - مصوب 1380-،‌آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود که در ادامه به جزئیات این آیین نامه پرداخته می شود:
 

آیین‌نامه اجرایی ماده (134) اصلاحی مالیات‌های مستقیم- مصوب 1380


‌شماره : .33219ت27260‌ه‍
‌تاریخ : 1381.07.10
‌وزارت امور اقتصادی و دارایی - وزارت آموزش و پرورش - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 
‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - سازمان تربیت بدنی - سازمان بهزیستی کشور 


‌آیین‌نامه اجرایی ماده (134) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم - مصوب 1380


ماده 1- ‌درآمد مدارس ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی‌غیرانتفاعی حاصل از تعلیم و تربیت شامل کلیه درآمدهای مرتبط با تعلیم و تربیت طبق مجوز صادر شده از ‌وزارتخانه ذی ربط می‌باشد. 

‌تبصره 1- درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی و غیرمرتبط با موضوع تعلیم و تربیت طبق مقررات مربوط‌و سایر فعالیت‌های خارج از شمول مجوز مذکور مشمول مالیات می‌باشد. 
‌تبصره 2- درآمدهای حاصل از برگزاری فعالیتهای فرهنگی و سمینارها یا دوره‌های آموزشی این گونه‌مؤسسات نیز مرتبط با فعالیت تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و از پرداخت مالیات معاف می‌باشد. 


‌ماده 2- ‌درآمد مؤسسات نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی دارای پروانه فعالیت از مراجع ذی‌ربط،‌بابت نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی از مالیات معاف است. 
‌هرگونه درآمد دیگر حاصل از فعالیت‌های مغایر با پروانه فعالیت طبق مقررات مربوط مشمول مالیات‌خواهد بود. 


‌ماده 3- درآمد باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت‌های‌منحصرا ورزشی از پرداخت مالیات معاف است. 
‌منظور از فعالیت‌های ورزشی، آن نوع فعالیت و رشته ورزشی است که براساس مجوز مرجع ذی ربط‌تعیین می‌شود و توسط باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی انجام می‌پذیرد. 
‌تبصره - ‌درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و سایر فعالیت‌ها یا رشته‌های ورزشی فاقد مجوز و‌همچنین درآمد حاصل از تبلیغات، فروش دارایی‌ها، کمک‌ها و هدایای دریافتی مشمول پرداخت مالیات‌خواهد بود. 
‌محمدرضا عارف - معاون اول رییس‌جمهور

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics