تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیین نامه اجرایی ماده (7) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شامل 6 ماده می باشد که در ادامه به جزئیات این آیین نامه پرداخته می شود:

نقل از شماره 16691-1 تیر 81 روزنامه رسمی

 

ماده 1- تعاریف

الف- وجوه اداره شده اعتباراتی است که طی قراردادهای منعقد شده با بانک های عامل در اختیار آن ها قرار می گیرد تا با نظارت دولت برای سرمایه گذاری در جهت اهداف قانون برنامه های توسعه و بودجه به صورت تسهیلات در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی قرار دهند.

ب – واگذارنده اعتبار: دستگاه اجرایی (ملی یا استانی) است که با عقد قرارداد با بانک عامل اعتبار لازم را در اختیار بانک قرار می دهد.

ج- بانک عامل: بانک یا مؤسسات اعتباری است که به حکم قانون یا با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده و طرف قرارداد واگذارنده اعتبار است.

 

ماده 2- واگذارنده اعتبار موظف است طبق مفاد موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و براساس قرارداد منعقده شده با بانک عامل اعتبارات مربوط به وجوه اداره شده را در اختیار بانک عامل قرار دهد.

 

ماده 3  ذیحساب دستگاه واگذارنده اعتبار موظف است وجوه پرداختی به بانک عامل را به هزینه قطعی منظور نماید.

 

ماده 4- بانک موظف است سود حاصل از وجوه مذکور و مبالغ دریافتی از بابت بازپرداخت اقساط تسهیلات موضوع این آیین نامه را به حساب خاصی که توسط خزانه داری کل افتتاح می گردد واریز نماید تا به حساب درآمد عمومی کشور منظور گردد.

 

ماده 5- معادل وجوه واریزی به حساب خزانه از محل اعتبارات مربوط در قوانین بودجه سنواتی در قالب وجوه اداره شده در اختیار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار می گیرد.

 

ماده 6- بانک عامل و واگذارنده اعتبار موظف هستند حساب های مربوط به وجوه اداره شده را به صورتی نگهداری کنند که در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آن به تفکیک اصل و سود تسهیلات اعطاء شده و اقساط معوق و میزان وجوه اداره شده مصرف شده قابل تحصیل باشند.

محمد رضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics