تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیات وزیران در جلسه مورخ 23 مرداد 1381 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، موضوع نامه شماره 101/86432 مورخ 12 مرداد 1381 سازمان مذکور و به استناد ماده (21) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب 1380 – آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب نمود که در ادامه به جزئیات این قانون پرداخته می شود:

نقل از شماره 16745-3 شهریور 1381 روزنامه رسمی

شماره 22763/ت26978 ﻫ    مورخه 27 مرداد 1381

 

وزارت دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح  سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

 

آیین نامه اجرایی ماده (21)

 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

 

ماده 1- در این آیین نامه منظور از صندوق تعاون و سرمایه گذاری، صندوق های تعاون و سرمایه گذاری بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می باشد.

ماده 2- سهم هر یک از صندوق ها از اعتباری که به همین منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می شود با توجه به میزان سرمایه گذاری ماهیانه و متناسب با تعداد پرسنل فاقد مسکن و داوطلب شرکت در طرح تأمین مسکن خواهد بود که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می گردد.

ماده 3- میزان کمک ماهانه دولت در چهارچوب اعتبارات مصوب به ازای هر فرد از پرسنل کادر شاغل سپرده گذار نیروهای مسلح، برابر با یک چهارم میزان سرمایه گذاری پرسنل داوطلب خواهد بود که از پنج درصد (5%) مجموع حقوق و فوق العاده شغل وی بیشتر نخواهد بود.

ماده 4-   بهره مندی از تسهیلات موضوع این ماده مانع از جذب تسهیلات بانکی توسط بنیادهای تعاون و صندوق های قرض الحسنه و همچنین پرسنل متقاضی نخواهد بود.

ماده 5- در جهت تأمین مسکن پرسنل نیروهای مسلح، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری ها و بانک ها همکاری لازم را با نیروهای مسلح به عمل خواهند آورد.

ماده 6- آن دسته از پرسنلی که قبلاً زمین یا مسکن دولتی دریافت کرده باشند در شمول این آیین نامه قرار نمی گیرند.

ماده 7- پرسنل نیروهای مسلح از مزایا و تسهیلات این آیین نامه تنها یک بار در طول خدمت بهره مند می گردند.

ماده 8- اعتبارات مورد نیاز این آیین نامه از محل اعتبارات ردیف خاصی که هر ساله در قانون بودجه سنواتی که به همین منظور پیش بینی می گردد تأمین خواهد شد.

ماده 9- سپرده گذاری پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی و وجوه پرداختی دولت به ازای اینگونه سپرده گذاری نزد یکی از بانک های عامل یا صندوق های تعاون و سرمایه گذاری نگهداری خواهد شد.

ماده 10- وجوه سپرده و سرمایه گذاری شده موضوع این آیین نامه صرفاً برای خرید یا احداث مسکن قابل استفاده است و چنانچه پرسنل سپرده گذار تا زمان رهایی از خدمت از وجوه مذکور بدین منظور استفاده ننموده باشند، وجوه سپرده گذاری شده عیناً به پرسنل ذینفع و در صورت فوت به خانواده آنان مسترد خواهد شد.

ماده 11- منظور از مسکن موضوع این آیین نامه، واحدهای مسکونی هستند که در آن ها الگوی حمایتی وزارت مسکن و شهرسازی رعایت شده باشد.

ماده 12- صندوق های موضوع ماده یک، مکلفند گزارش عملکرد این آیین نامه را هر شش ماه یک بار به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.

 

محمد رضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics