تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلمه ارزیابی به معنی رویدادی سیستماتیک جهت ترسیم نتایج تعریف می‌شود. دستیابی به اهداف متضمن استفاده از منابع انسانی، مالی و طبیعی می‌باشد.

 

ارزیابی عملکرد طی سال‌های اخیر به‌طور گسترده‌ای به‌ نقد کشیده شده و تعاریف جامعی از اهداف و عملکردهای آن در حوزه مدیریت منابع انسانی ارائه‌شده است. نگاهی گذرا به سیر تکاملی ارزیابی نشان می‌دهد که در مدیریت قدیم و کلاسیک بدان به‌ مثابه کنترل در وظایف و کارکردهای مدیر نگریسته شده است ولی امروزه به‌صورت یک فرایند پویا، مستمر، کیفی و متقابل (مدیر و کارکنان) به‌عنوان پاره سیستم اصلی مدیریت منابع انسانی کارکردی فراتر از اعطاء پاداش، تأکید بر حمایت رفتار، ایجاد ارتباط بین مدیران و کارکنان و بهسازی منابع انسانی در سازمان‌ها دارد.

 

به نظر کهلر عملکرد اصلاح عمومی است و در مورد هدایت فعالیت‌های یک سازمان در طی یک دوره زمانی یا دوره به‌ کاربرده می‌شود که اغلب با توجه به هزینه‌های گذشته و یا پیش‌بینی‌شده، کارایی، مسئولیت‌پذیری یا حساب دهی مدیریت یا شبیه آن می‌باشد. به گفته روبرت آلبانس (1978) کلمه عملکرد در مورد تلاش در جهت دستیابی به اهداف به نحو کارا به‌ کاربرده می‌شود .

 

منبع

 

سید محمد فرهادی ، محمد مهدی رشیدی ، غلامرضا اصیلی(1383)، الگوی مدیریت عملکرد در سازمانهای تحقیق و توسعه ایران و چالشهای نوین فراروی آن، فصل نامه پژوهش وبرنامه ریزی درآموزش عالی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics