تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

به لطف ایزد یکتا و تلاش انجمن حسابرسان داخلی ایران و پس اخذ مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین مجله الکترونیکی در خصوص حرفه حسابرسی داخلی با عنوان "حسابرسان داخلی" در تاریخ 1393/02/18 در ایران منتشر گردید. این مجله به صورت دوماهنامه می باشد و با توجه به نیاز جامعه حرفه ای کشور به مباحث حسابرسی داخلی و با رویکرد ارتقا سطح حرفه ای اعضا انجمن حسابرسان داخلی ایران از این پس تهیه و منتشر می گردد.
 

 شماره های این دوماهنامه دارای بخش های ناب در خصوص حرفه حسابرسی داخلی شامل گزارش ها، اطلاعات بازار سرمایه ( بورس )، مقالات حسابرسی داخلی، بخش فراسوی مرزها و مآخذ شناسی است.

راهنمای نویسندگان

نشریه‌ی حسابرسان داخلی صرفاً مقاله‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی موضوعات حسابرسی داخلی، کنترل‌های داخلی، راهبری شرکتی، کمیته‌ی حسابرسی و موضوعات مرتبط را منتشر می‌کند. از کلیه‌ی نویسندگان و مترجمانی که برای این نشریه مقاله تهیه می‌کنند درخواست می‌شود ضمن رعایت دقیق ارتباط مضمون مقاله با موارد یادشده در بالا‏، مقالات خود را در یک نسخه فایل ورد به ای میل نشریه ارسال فرمایند. نشریه پس از داوری مقاله در پذیرش، عدم پذیرش، ویرایش و یا کوتاه کردن مقالات برای نشر آزاد است. فقط مقالاتی برای انتشار در نشریه مورد بررسی قرار می‌گیرند که پیش‌تر در نشریات حرفه‌ای یا تارنماهای اینترنتی دیگر منتشر نشده باشند.
راهنمای تنظیم مقاله هر مقاله باید شامل بخش‌های اصلی زیر باشد:
 1- عنوان عنوان مقاله باید در عین اختصار تمام ویژگی‌های کار انجام شده را مشخص ‌کند.
 2- مقدمه و هدف در مقدمه پس از عنوان کردن کلیات موضوع مورد بحث، ابتدا خلاصه‌ای از تاریخچه‌ی موضوع و کارهای انجام شده به همراه ویژگی‌های آن کارها بیان می‌شود. در ادامه، تلاشی که در مقاله و در تبیین کار انجام شده برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود، گشودن گره‌ها یا حرکت به سمت یافته‌های نو صورت گرفته است در یکی دو پاراگراف توضیح داده می‌شود. توجه بفرمایید که حسابرسان داخلی صرفاً مقاله‌های حرفه‌ای مرتبط را متشر می‌کند.
 3- بدنه‌ی اصلی مقاله فصلبندی بدنه‌ی اصلی مقاله باید برمبنای تقدم و تأخر منطقی انجام گرفته شده باشد و در صورت ارجاع متن به دیگر متون ارجاع به صورت زیرنویس و به طور کامل و با اشاره به شماره صفحه ذیل صفحه درج شود و از ارجاع به صورت کلی و با ذکرصرفاً نام نویسنده و تاریخ نشر پرهیز شود.
4- نتیجه‌گیری در این بخش، نکات مهم در کار انجام شده به‌طور خلاصه مرور و نتایج برگرفته از آن توضیح داده می‌شود.
5- منابع منابع به ترتیب حروف الفبا و ابتدا مراجع زبان فارسی و سپس مراجع زبان انگلیسی، به طور مرتب در انتهای مقاله آورده شوند. دقت شود که تمام مراجع در متن مورد ارجاع واقع شده باشند.
 6- قواعد و مقررات
 6-1- نوشتاری بهتر است تلاش شود از جمله‌های رسا, گویا و در حد امکان کوتاه استفاده شود. جداسازی اجزای مختلف متن یک بخش با استفاده از پاراگراف‌بندی نیز کمک زیادی به روانی و سادگی فهم مطلب می‌کند. تا جای ممکن از به‌کارگیری کلمات «می‌باشد»، «گردید»، «بوده باشد» و مانند آنها که تکلف‌آور، و یا غیرشیوا هستند، پرهیز شود. کلمات روان و ساده مانند «است» و «شد» می‌توانند اغلب مفاهیم را به‌راحتی منتقل کنند. درحد امکان سعی شود برای کلمات غیرفارسی از معادل‌های فارسی استفاده شود، به‌ویژه در مواردی که معادل فارسی مصطلح و مفهوم است. برای لغات فنی نیز تا آنجا که ممکن است همین الگو پیاده شود. در این‌گونه موارد چنانچه احتمال عدم آشنایی خواننده با معادل فارسی وجود داشته یا اصطلاح غیرفارسی معمول‌تر است، لازم است در اولین کاربرد کلمه فارسی منشأ غیرفارسی آن به‌صورت زیرنویس و یا اگر تعداد این موارد اندک است، داخل پرانتز () و در مقابل آن کلمه آورده شود. استفاده از کلمات انگلیسی در متن مقاله مجاز نیست, لازم است کلیه‌ی واژه‌ها فارسی شده و در صورت لزوم کلمات معادل انگلیسی در زیرنویس آورده شود.
 6-2- علامت‌گذاری خطوط تیره (Hyphen) همواره از کلمات قبل و بعد خود یک حرف فاصله داشته باشند، مگر آنکه قبل یا بعد آنها عدد باشد که باید به آن بچسبند. دقت شود که تمام نقاط آخر جملات، دونقطه، ویرگول و ویرگول‌نقطه باید به کلمه‌ی قبل از خود بچسبند و از کلمه‌ی بعدی فقط یک حرف فاصله بگیرند.
 6-3- املا درستی نوشتار بر اساس قواعد املای فارسی ضروری است. در اینجا به عنوان مواردی که اشتباه در آن زیاد اتفاق می‌افتد، به چند مورد اشاره می‌شود. لازم است با مراجعه به کتاب‌های موجود در این زمینه، به این موضوع دقت کافی مبذول شود. در افعال مضارع و ماضی استمراری که با «می» شروع می‌شوند، دقت شود که درعین جدا نوشتن، از جزء دیگر فعل جدا نیفتد. برای این منظور باید از نیم‌فاصله‌نویسی استفاده شود. همین طور، در نوشتن «ها»ی جمع، آن را از کلمه جمع بسته شده جدا می‌نویسیم. کلمات فارسی یا لاتین نباید با قواعد عربی جمع بسته شوند؛ پس «پیشنهادها» صحیح و «پیشنهادات» اشتباه است.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics