تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
رابطه بین شفافیت اطلاعات حسابداری و موجودی نقد

موجودی نقد دارایی مهمی برای شرکت ها است. میزان نگهداری وجه نقد کافی و یا مازاد با توجه به تصمیمات مدیریت و به منظور مواجه نشدن با مخاطرات عدم تقارن اطلاعاتی است. افشای اطلاعات مالی شرک تها به طور شفاف که از طریق صورت های مالی اساسی منتشر می شود، عامل مهمی در جهت کاهش عدم تقارن اطلاعاتی بین
مدیران و مالکان است. عدم تقارن اطلاعاتی منجر به افزایش صرف ریسک و بازده مورد انتظار سرمایه گذاران می شود. از این رو شرکت ها به منظور جلوگیری از افزایش هزینه های خود به اجبار وجه نقد بیشتری نگهداری می کنند. یافته ها نشان می دهد، بین شفافیت اطلاعات و میزان نگهداری وجه نقد رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر شرکت هایی که دارای شفافیت اطلاعاتی بالاتری هستند، وجه نقد کمتری نگهداری می کنند.


واژه های کلیدی: شفافیت سود حسابداری، عدم تقارن اطلاعاتی، مانده وجه نقد.

تاریخ ثبت: 1395/01/31
تعداد مطالعه: 359
تعداد دریافت: 10
حجم فایل : 270.10 KB
گروه: نگهداشت وجه نقد
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

رضایی |   1395/11/26 00:52:04   |
0     0
در این تحقیق به بررسی رابطه بین شفافیت اطلاعات حسابداری و موجودی نقد در شرکت های بورس اوراق بهادار تهران پرداخته می شود. متغیر وابسته تحقیق موجودی نقد و متغیر مستقل تحقیق شفافیت اطلاعات حسابداری است. جامعه آماری در این پژوهش، شامل صنایع غذایی و دارویی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران است که طی سالهای 1389 تا 1393 در بورس حضور داشته اند. تعداد شرکتهای مورد نظر 66 شرکت در نظر گرفته شد و از آنجا که اطلاعات برای هر شرکت در 5 سال یعنی از سال 1389 تا 1393 جمع آوری گردید . بنابراین 330 مشاهده درنظر گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات، داده های مورد نظر پس از جمع آوری از طریق نرم افزار Excel دسته بندی و تلخیص شده سپس متغیر های تحقیق از طریق نرم افزار Eviews مورد پردازش قرار گرفته که بدین ترتیب با رگرسیون که هدف آن اندازه گیری رابطه متغیرهاست و با استفاده از خروجی های مدل بدست آمده ، فرضیه های تحقیق مورد آزمون قرار می گیرند. داده های تحقیق از طریق مراجعه به گزارش های مالی شرکتهای موجود در نمونه و از طریق بانک های اطلاعاتی مربوط به اطلاعات بازار سرمایه و نیز سایت های تخصصی بورس اوراق بهادار و نرم افزار های تدبیر پرداز و رهاورد نوین استخراج میگردد. نتایج تحقیق نشان داد که بین شفافیت اطلاعات حسابداری و موجودی نقد رابطه معکوس وجود دارد.
کلیدواژگان:
شفافیت اطلاعات حسابداری ، موجودی نقد ، بورس اوراق بهادار تهران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics