تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیریت سود و تاثیر کیفیت سود مرتبط با سطح ورشکستگی (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)

چکیده

این پژوهش به بررسی نحوه اعمال اختیارات مدیریت در گزارشگری سودآوری آتی و تأثیر کیفیت سود در شرکت های ورشکسته بورس اوراق بهادار تهران، بین سال های 1385 تا پایان 1390می پردازد.

ادامه دارد...

تاریخ ثبت: 1395/06/28
تعداد مطالعه: 397
تعداد دریافت: 19
حجم فایل : 3.43 MB
گروه: ورشکستگی و مدل های آن
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

سیدسعید حسینی منش |   1397/11/12 13:59:15   |
0     0
نظریه ی کیفیت سود برای اولین بار توسط تحلیل گران مالی و کارگزاران بورس
اوراق بهادار مطرح شد. آن ها استنباط کردند، سود گزارش شده قدرت سودآوری شرکت ها را آن چنان نشان نمی دهد که به ذهن متبادر گردد. آن ها دریافتند که تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها به دلیل نقاط ضعف متعدد در اندازه گیری اطلاعات حسابداری کار مشکلی است. برای بیان سودمندی در تعیین ارزش شرکت تنها به مقدار گزارش شده نباید توجه کرد، بلکه باید به کیفیت سود گزارش شده نیز توجه نماییم.
منظور از کیفیت سود، زمینه بالقوه رشد سود و میزان احتمال تحقق سودهای آتی است.
اسکیپر و وینسنت مفاهیم را که از ویژگی های زمانی سود ناشی می شود به عنوان کیفیت سود در نظر می گیرند؛ پایداری، قابلیت پیش بینی و تغییرپذیری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
samaneh soltani |   1397/11/13 19:21:13   |
0     0
4 شاخص کیفیت سود:
کیفیت اقلام تعهدی،پایداری،قابلیت پیش بینی، هموار بودن سود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1397/11/14 20:22:34   |
0     0
با توجه به اهمیت دو مقوله وضعیت مالی شرکت ها و دستکاری در حساب ها بر آن شدیم تا ارتباط بین ناتوانی مالی شرکت ها (ورشکستگی) و مدیریت سود که به ترتیب از موضوعات اصلی طبقه بندی شرکت ها و دستکاری در حساب ها می باشند را مورد بررسی قرار دهیم.
از این رو هموارسازی سود را به عنوان بخشی از مدیریت سود به دو بخش واقعی و ساختگی تقسیم بندی نموده و ارتباط هر یک را جداگانه در سه سطح سود (ناویژه، عملیاتی و ویژه) با وضعیت شرکت ها مورد آزمون قرار دادیم. در پژوهش حاضر از داده های 33 شرکت ورشکسته (مشمول ماده 141 قانون تجارت) و 33 شرکت غیر ورشکسته فعال در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 1387-1380 استفاده شده است. فرضیه های پژوهش از طریق آزمون های آماری t و رگرسیون لجستیک آزمون شده است.
نتایج پژوهش نشان می دهد که بین متغیرهای پژوهش در هموارسازی واقعی سود یک همبستگی نسبتا قوی و هم جهت وجود دارد و در ارتباط با هموارسازی ساختگی سود ارتباط معناداری بین متغیرهای پژوهش مشاهده نشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics