تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
بنیاد منطقی حسابداری منابع انسانی

میلتون فردمن اقتصاد دان معتقد است که ثروت کل شامل انواع منابع درآمد ها و خدمات است.

ادامه دارد...

تاریخ ثبت: 1395/06/28
تعداد مطالعه: 452
تعداد دریافت: 21
حجم فایل : 283.55 KB
گروه: حسابداری منابع انسانی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

راضیه منیری پور |   1395/11/14 08:12:44   |
0     0
با کمک حسابداری منابع انسانی ، تمام اطلاعات مربوط به ارزش منابع انسانی یک سازمان که باید در نظارت و تصمیم گیری های مدیران به کار گرفته شوند ثبت و گزارش می شود.
موضوع اصلی آن نیست که انسان به عنوان دارایی در صورتهای مالی یک موسسه نشان داده شود.
امروزه مدیران اطلاعات وسیعی از منابع مادی و مالی سازمانهای خود دارند، اما در مورد منابع انسانی اطلاعات آنان کم و محدود است.
حسابداری منابع انسان عبارت است از معیار استانداردهای اندازه گیری سرمایه گذاری در نیروی انسانی یک سازمان صنعتی و یا بازرگانی خدماتی با در نظر گرفتن تجزیه و تحلیل کمی و کیفی این گونه سرمایه گذاریها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا تیموری |   1396/01/28 18:03:22   |
0     0
برای کسب موفقیت پایدار، سازمانهای ما نیازمند تغییر و بهبود در حوزه های مختلفی هستند که در میان این حوزه ها، منابع انسانی نقش مهم تر و کلیدی تری را ایفا می نمایند، چرا که عاملین هر نوع تغییر و بهبود در هر حوزه ای، افراد هستند. به همین دلیل منابع انسانی محور دستیابی به اهداف سازمانی اند. اما کدامین منابع انسانی می توانند این نقش را ایفا کنند؟ طبعاً پاسخ این پرسش، منابع انسانی توانمنداست؛ یعنی افرادی که دارای دانش، مهارت و انگیزه کافی برای حل مسائل سازمانی در مسیر اهداف آن هستند.
این گونه است که در مطالعات توسعه هم بر نقش منابع انسانی در توسعه بسیار تأکید شده و توانمندسازی منابع انسانی را راهبردی اساسی برای توسعه ملتها به شمار آورده اند.
در همین راستا بنیاد توانمندسازی منابع انسانی ایران به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و غیردولتی تلاش دارد تا بر اساس مدل توانمندسازی منابع انسانی، رویکردهای نوین حل مسأله را از طریق ارتقاء توانمندی های منابع انسانی (دانش، مهارت و انگیزه) به طور هدف مند و نظام مند در کشور توسعه دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1397/11/12 14:48:26   |
0     0
مفهوم ارزش منابع انسانی مبتنی بر نظریهی ارزش در اقتصاد عمومی است. ارزش فرد عبارت است از ارزش فعلی مجموعهای از خدمات که انتظار میرود فرد در طول دورهی خدمت خود در سازمان ایجاد کند. برای اندازهگیری منابع انسانی دو مرحله ی اساسی وجود دارد. بدین معنی که ابتدا بایستی مفهوم منابع انسانی را به بیان غیرپولی یا کیفی مشخص کنیم تا سپس بتوانیم آن را به بیان پولی جهت نشاندادن در ترازنامهی سازمان ارائه نماییم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1397/11/16 12:02:25   |
0     0
تاکنون مدل جامعی که بتواند تمامی متغیر های دخیل در تعیین ارزش منابع انسانی را مورد توجه قرار دهد وجود ندارد ولیکن روش هایی که برای سنجش پولی دارایی های انسانی ارائه شده است عبارتند از :
1- بهای تمام شده تاریخی
2- بهای تمام شده جایگزین
3- بهای فرصت از دست رفته
4- روش مدل غرامت کار
5- روش دستمزد های آینده تنزیل شده تعدیل یافته
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics