تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
ضروت تدوین استادنداردهای جداگانه برای گزارشگری مالی و حسابداری بخش عمومی
تاریخ ثبت: 1395/06/29
تعداد مطالعه: 655
تعداد دریافت: 18
حجم فایل : 547.64 KB
گروه: حسابداری دولتی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

مرضیه قدیری |   1395/08/23 23:04:29   |
0     1
به نظر برخی از محققین قبل از تدوین چارچوب نظری و استانداردهای حسابداری برای نهادهای بخش عمومی باید با انجام مطالعه‌ای علمی از فراهم بودن زمینه لازم برای اصلاحات بنیادی اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، از بین شیوه‌های گوناگون تدوین بیانیه‌های مفاهیم نظری و استانداردهای حسابداری، روشی پذیرفتنی و متناسب با شرایط خاص نهادهای بخش عمومی کشور انتخاب و به مورد اجرا گذاشته شود
محققین اعتقاد دارند که انجام مطالعات تطبیقی در حوزه‌های مختلف حسابداری نهادهای بخش عمومی، نقشه راه به نسبت مناسبی برای تدوین بیانیه‌های مفهومی و استانداردهای حسابداری این بخش فراهم می‌کند و مبانی نظری آن را از انسجام کافی برخوردار و اجرای آنها را تسهیل می‌کند. برای تحقق چنین رویکردی، تخصیص زمان و بودجه کافی امری اجتناب‌ناپذیر می‌نماید که به‌نظر می‌رسد رویکرد انتخابی کمیته تدوین استانداردهای حسابداری بخش عمومی مستقر در سازمان حسابرسی با آن مطابقت چندانی نداشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/10/29 15:23:29   |
0     1
وجود ضوابط معتبر برای اطمینان از کیفیت مطلوب گزارش های مالی یکی از مهم ترین پایه های نظام پاسخگویی بخش دولتی است و استانداردهای حسابداری هسته اصلی این ضوابط را تشکیل می دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/10/29 15:32:18   |
0     0
بخش عمومی یا بخش دولتی بخشی از اقتصاد است که بودجهٔ آن از بخش عمومی تأمین شده و خدمات اوّلیّهٔ دولتی را ارائه می‌کند. ترکیب بخش دولتی بسته به هر کشوری، متغیر است ولی در بیشتر کشورها بخش دولتی شامل خدماتی چون پلیس، ارتش، ترابری عمومی، راه‌های عمومی، آموزش ابتدایی و بهداشت عمومی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics