تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مسئولیت پاسخگویی و تحولات حسابداری دولتی موضوع بیانیه 34 (GASB)
تاریخ ثبت: 1395/06/29
تعداد مطالعه: 1244
تعداد دریافت: 39
حجم فایل : 973.17 KB
گروه: حسابداری دولتی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

حیدری |   1395/08/23 20:18:43   |
0     0
اگر از چارچوب تحلیلی استوارت برای تکمیل فرآیند مسوولیت پاسخگویی گذر کنیم ، چگونگی ایفای مسولیت پاسخگویی و ابزارهای مورد نیاز برای تحقق این امر مطرح می شود که باید برای آن پاسخی در خور ارائه داد. به عبارت دیگر ، هنگامی که گفته می شود در یک نظام سیاسی مردم سالار ، مردم حق دارند بدانند و مقامات منتخب و منصوب آنها در نهادهای بزرگ بخش عمومی ملزم به تامین این حق هستند و بودجه سالانه نیز حوزه و حدود این حق دانستن و پاسخگویی در مورد آن را تعیین می کند ، حال این پرسش مطرح می شود که ابزار این پاسخگویی چیست. اغلب صاحب نظران حسابداری بخش عمومی بر سر این موضوع اجماع نظر دارند که حسابداری و گزارشگری مالی می تواند نقش در خور ملاحظه و اساسی در فرآیند مسوولیت پاسخگویی ایفا کند و به عنوان ابزاری کارآمد برای تحقق این امر عمل نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محسن یوسف زاده |   1395/10/16 13:00:40   |
0     0
اجرای کامل بیانیه 34 ضمن ارائه اطلاعات مالی جدید می تواند موجب تجدید نظر اساسی در اطلاعات مالی قابل ارائه ازسیستم حسابداری موجود گردد .
هدف این بیانیه افزایش ظرفیت ومسئولیت پاسخگویی وارتقای سطح قابل فهم بودن وسودمندی گزارش های مالی دولتهای ایالتی ست که جهت شهروندان و سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان ارائه میگردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/10/16 13:40:32   |
1     0
طبق بیانیه 34 باید گزارش تکمیلی تجزیه و تحلیل مدیریت بجای نامه ی مدیریت سابق تهیه شود که از زمره ی اطلاعات تکمیلی ضروری است .
این گزارش که باید قبل ازصورت های مالی اساسی قرار گیرد شامل اطلاعات زیر است:
الف)تحلیلی از صورت های مالی
ب)مقایسه صورت های مالی سال جاری وگذشته
ج)تحلیلی از تغییرات با اهمیت در مانده منابع مالی
د)تحلیلی از عملکرد بودجه و......
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics