تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی
تاریخ ثبت: 1395/06/29
تعداد مطالعه: 456
تعداد دریافت: 23
حجم فایل : 453.12 KB
گروه: حسابداری دولتی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

پریناز پارسی مهر |   1397/10/26 15:47:10   |
0     0
مفهوم مسئولیت پاسخگویی در کشورهای با نظام سیاسی مردم سالار از دیرباز جایگاه ویژ ه ای داشته است. در چارچوبی که مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی است هدف حسابداری فراهم آوردن نظامی منصفانه از جریان اطلاعات میان پاسخگو و پاسخ خواه است.این چارچوب بر پایۀ رابطه مسئولیت پاسخگویی میان دو طرف بنا می شود.بر مبنای رابطه بنیادی پاسخگو یی پاسخ خواه حق معین برای دانستن دارد ، در عین حال ،پاسخ گو نیز حق دارد از حریم قانونی خود حفاظت کند.دانستن اطلاعات بیشتر دربارۀ پاسخگو ضرورتاً بهتر نیست.البته شاید از منظر پاسخ خواه بهتر باشد اما لزوماً از منظر رابطه کلی پاسخگویی این گونه نیست چارچوب های مفهومی مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی حق هردو طرف را در نظر می گیردوبه همین دلیل دو سویه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه رستمی |   1397/11/05 20:12:28   |
0     0
در تمام جوامع دموکراتیک مردم به دنبال ارائه خدمات عمومی می باشند و این حق مسلم آنهاست که حقایق مربوط به کارایی و اثربخشی نتایج نهایی فعالیت ها و اقدامات مجریان امور را بدانند و از طرف دیگر ارائه دهندگان نیز خواهان حفظ حریم های قانونی خود هستند، که نوعی رابطه اجتماعی شکل می گیرد و عموم مردم به عنوان پاسخ خواه و مجریان در جایگاه پاسخگو، در دو طرف این رابطه قرار دارند. این رابطه، مسئولیت پاسخگویی نام دارد و تحقق مفهوم واقعیت مسئولیت پاسخگویی، می تواند پاسخ خواهان را در ارزیابی عملکرد افراد پاسخگو یاری دهد و آنها تصمیمات مناسب به موقعی اتخاذ نمایند. همچنین تحقق این مفهوم مدیران دستگاههای دولتی و مجموعه حکومت را به عنوان گروههای پاسخگو در بهبود عملکردشان کمک می کند، که نهایتا باعث افزایش کارایی خواهد شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1397/11/09 21:05:41   |
0     0
لزوم ایجاد چارچوب نظری:
با توجه به مطالب بالا، به نظر می رسد وجود چارچوبی برای توضیح وتشریح آنچه که انجام می دهیم و راهنمایی برای انتخاب درست آنچه که باید انجام دهیم ونیز مواجهه با وقایعی که اتفاق خواهد افتاد، ضرورتی، علمی و منطقی است . به لحاظ علمی و کاربردی نیز مشابه هر موضوعی که آثار اجتماعی دارد ، استانداردهای حسابداری نیزبه لحاظ آثار اجتماعی درنهایت با افکار عمومی برخورد می کند و ناگزیر از توضیح، تشریح و استدلال خواهد بود.به همین دلیل، حسابداری ناچار به تدوین چارچوبی برای تعیین اصول اساسی و منبع اختیارات و مسؤولیت ها برای « مسؤولیت پاسخگویی» از یک سو و « حق پاسخ خواهی » از سوی دیگر است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics