تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
جای خالی آموزش حسابداری دادگاهی در ایران

ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺳﻼﻣﯽ )ﻧﻮﺭ( ﺟﻬﺖ ﺍﺭﺍﺋﮥ ﻣﺠﻼﺕ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ،ﻣﺠﻮﺯ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﻣﺠﻼﺕ، ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﻫﻤﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﺩﯼ ﺑﺮﺁﻣﺪﻩ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻣﻘﺎﻻﺕ، ﻣﺠﻼﺕ ﻭ ﺗﺄﻟﯿﻔﺎﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ، ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ "ﻣﺮﮐﺰ ﻧﻮﺭ" ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺍﯾﻦ، ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻧﺸﺮ ﻭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻧﻮﺷﺘﺎﺭ ﻭ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺎﻏﺬﯼ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ، ﯾﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﻭ ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮﺯ ﻻﺯﻡ، ﺍﺯ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﻣﺠﻼﺕ ﻭ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺳﻼﻣﯽ )ﻧﻮﺭ( ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺗﺨﻠﻒ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﭘﯿﮕﺮﺩ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﮐﺴﺐ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﻭ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻣﺠﻼﺕ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻧﻮﺭ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﺪ.

تاریخ ثبت: 1395/06/31
تعداد مطالعه: 566
تعداد دریافت: 26
حجم فایل : 537.13 KB
گروه: حسابداری دادگاهی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

محمد کاظم سالاری |   1395/08/30 11:36:08   |
0     0
با سلام / علاوه بر اینکه تنها بر اساس تجربه میتوان به کارشناسی پرداخت لیکن کارشناسان هیچگونه برنامه ای مدون جهت رسیدگی های خود ندارند و تنها تجربه مسبری برای اظهار نظر کارشناسیشان می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
راضیه منیری پور |   1395/11/07 23:48:14   |
0     0
پیشینه حسابداری دادگاهی
حسابداری دادگاهی یک رشته نوپدید نیست، بلکه پیشینه آن به ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد در مصر بر می گردد .کاتبان مصر باستان که غلات ، طلا و سایر دارایی های فراعنه را ثبت می کردند ، پیشاهنگ های حسابداران کنونی به شمار می آیند. در آن زمان از تخصص این حسابداران پیشاهنگ برای کشف تقلب موجودی استفاده می شد .تعدادی از حسابداران از قرن ۱۶ در اروپا ،انگلستان و شمال آفریقا به شاهدان خبره زبان زد بودند.
حسابداری دادگاهی از دهه ۱۹۸۰ تاکنون در کانادا و آمریکا رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است . در انجمن های حسابداری آمریکا ،انگلستان ،ولز،استرالیاو نیوزلند گروههای ذینفع خاصی در رابطه با حسابداری دادگاهی و جود دارند .
حسابداری دادگاهی را می‌توان این گونه تعریف کرد: علم گردآوری و ارائه‌ی اطلاعات مالی به شکلی که در دادگاه بر علیه متهم جرائم اقتصادی قابل قبول باشد.تمرکز اصلی حسابداری دادگاهی روی تجزیه و تحلیل تبیین کننده‌ی (علت ومعلولی)پدیده‌ها شامل کشف حقه‌ها و ترفندها ( در صورت وجود) و اثرات آن در حوزه‌ی سامانه‌ی حسابداری است. طبق این تعریف، می‌توان ادعا کرد که حسابداران چشم به اعداد و ارقام میدوزند ، در حالی که حسابداران دادگاهی به پشت پرده‌ی اعداد و ارقام می‌اندیشند .حسابداری دادگاهی ترکیبی از چند رشته است: حسابداری، حسابرسی، مالیات،امور مالی،حقوق، ارزش‌گذاری، عملیات تجاری، فنون کمی، تحقیق ، روان شناسی و رشته‌های مربوط به رسیدگی و بازرسی.
حسابداری دادگاهی را می‌توان به دو حوزه‌ی تخصصی تقسیم‌بندی کرد: پشتیبانی از دادخواهی و رسیدگی به تقلب
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1396/11/08 18:55:51   |
0     0
حسابداری دادگاهی را می‌توان این گونه تعریف کرد: علم گردآوری و ارائه‌ی اطلاعات مالی به شکلی که در دادگاه بر علیه متهم جرائم اقتصادی قابل قبول باشد.تمرکز اصلی حسابداری دادگاهی روی تجزیه و تحلیل تبیین کننده‌ی (علت ومعلولی)پدیده‌ها شامل کشف حقه‌ها و ترفندها ( در صورت وجود) و اثرات آن در حوزه‌ی سامانه‌ی حسابداری است. طبق این تعریف، می‌توان ادعا کرد که حسابداران چشم به اعداد و ارقام میدوزند ، در حالی که حسابداران دادگاهی به پشت پرده‌ی اعداد و ارقام می‌اندیشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics