تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻣﺒﺎﻧﻰ ﻧﻈﺮﻯ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻯ ﻗﺎﻧﻮﻧﻰ ﻭ ﺗﻘﻠﺐ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﻫﺎﻯ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻰ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺁ

ﭼﻜﻴﺪﻩ

ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺳــﻌﻰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳــﺖ ﺟﻬﺖ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪﻥ ﻣﻮﺿﻮﻉ، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺗﻘﻠﺐ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﻫــﺎﻯ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻰ، ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎﻯ ﻻﺯﻡ ﺑــﺮﺍﻯ ﻛﺸــﻒ ﻭ ﭘﻴﺸــﮕﻴﺮﻯ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﺗﻘﻠﺐ ﻫــﺎ ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺣﺴــﺎﺑﺪﺍﺭﻯ ﻗﺎﻧﻮﻧﻰ ﻭ ﺗﻘﻠﺐ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺁﻣﻮﺯﺷﻰ ﺩﺍﻧﺸــﮕﺎﻫﻰ، ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻭ ﺑﺮﺭﺳــﻰ ﻗــﺮﺍﺭ ﮔﻴــﺮﺩ .ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ، ﻣﺪﻝ ﺳﺮﻓﺼﻞ ﺩﺭﺳﻰ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺑﺪﺍﺭﻯ ﻗﺎﻧﻮﻧﻰ ﻭ ﺗﻘﻠﺐ ﺑــﺮﺍﻯ ﮔﻨﺠﺎﻧﺪﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩﺭﺳﻰ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻰ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ .ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺟﻬﺖ ﻏﻨﺎﻯ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸــﺘﺮ ﻣﺪﻝ ﺳﺮﻓﺼﻞ ﺩﺭﺳﻰ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷــﺪﻩ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻋﻀﺎﻯ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻯ، ﺩﺍﻧﺸــﮕﺎﻫﻴﺎﻥ، ﻣﺘﺨﺼﺼﻴﻦ ﻭ ﺷــﺎﻏﻠﻴﻦ ﺩﺭ ﺣﺮﻓﻪ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻯ ﻭ  ...ﺗﺸﺮﻳﻚ ﻣﺴﺎﻋﻰ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ .
ﻭﺍژﮔﺎﻥ ﻛﻠﻴﺪﻯ ﺣﺴــﺎﺑﺪﺍﺭﻯ ﻗﺎﻧﻮﻧﻰ، ﺗﻘﻠــﺐ، ﻣﺤﻴﻂ ﻫــﺎﻯ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻰ،ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻯ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩﺭﺳﻰ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻯ.

 

تاریخ ثبت: 1395/06/31
تعداد مطالعه: 374
تعداد دریافت: 27
حجم فایل : 0 bytes
گروه: حسابداری دادگاهی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

راضیه منیری پور |   1395/11/07 23:37:43   |
0     0
طبقه بندی انواع تقلب:
- فساد مالی
سوء استفاده ار دارایی ها
- تقلب گزارشگری مالی
جرم های دیجیتالی( الکترونیکی): این نوع جرم ها به هر گونه تخلف از احکام کیفری اطلاق می شود که با استفاده از تکنولوژی کامپیوتر انجام می شود.
هنگامی که یک جرم مالی در محیط دیجیتالی اتفاق می افتد از آن به عنوان تخلف کامپیوتری یاد می شود.
جرم های کامیپوتری شامل دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده و دستیابی بدون نظارت و دسترسی به هرگونه اطلاعات کامپیوتری حفاظت شده می باشد. نکته: رویه های حسابرسی صورت های مالی هنگامی که کنترل های داخلی در معرض تبانی و یا دستکاری های توطئه آمیز مدیریت در سطح جزئی هستند، نمی تواند مورد اتکاء واقع شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
naeem pazhohesh |   1395/11/08 10:25:08   |
0     0
در حالى که بسیارى از تغییرات در فرآیند حسابرسى مالى ازدستکارى ها و تقلب های مالى تاثیر مىپذیرند اما نتایج تحقیقات گذشــته و معاصر نشان مىدهد که نمىتوان به حسابرسى مالى بــه عنوان ابزارى جهت کشــف تقلب درهر شــرایطى اتکا کرد.انجمن بازرسان رسمى تقلب (ACFE (پژوهشی را تحت عنوان
گزارش ملل ارائــه کردهاند آمار دانان با بررســى این گزارشها (2006 و 2004 و 2002 ACFE (بیان داشتهاند که تقریبا 10الى 12 درصد همه تقلبهاى اتفاق افتاده به وسیله حسابرسان مالى کشف نشده اند.همانطور که از نتایج این گزارشها استنباط مىشود به نظرمىرسد که حسابرسى مالى طورى طراحى شده که جهت کشفً تقلبها مفید نیست. از نظر آمارى استنباط شده است که تقریبا 10 درصد تقلبها، با اهمیت هســتند و نتایج حسابرســى مالى جهت کشف تقلبهاى با اهمیت در صورتى قابل قبول و منطقى خواهد بود که نرخ کشــف تقلبها از 10 درصد یشتر باشد. ازآنجایى که حسابرســى مالى از نظر حوزه و اهداف محدود است حسابرســى مالى و حسابرسى تقلب به طور اساسى جهت انجام یک حسابرسى به رویکردهاى مختلفى نیاز دارد این تفاوت ذاتى باعث شــده که به دانشــجویان آموزش داده شود که هر رویکردحسابرسى را چگونه جهت کشف تقلبات به کار گیرند.دانشــجویان بر این باورند که حسابرســى مالى از یکسرىارزیابىها راجع به ریســک تقلبهاى عمده استفاده مىکند، که این امرمنجربه ایجادرویه اى حسابرسى طراحى شده به منظورشناســائى تقلبهاى عمده بالقوه مىشــود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1396/11/08 18:55:17   |
0     0
از نظر آمارى استنباط شده است که تقریبا 10 درصد تقلبها، با اهمیت هســتند و نتایج حسابرســى مالى جهت کشف تقلبهاى با اهمیت در صورتى قابل قبول و منطقى خواهد بود که نرخ کشــف تقلبها از 10 درصد یشتر باشد. ازآنجایى که حسابرســى مالى از نظر حوزه و اهداف محدود است حسابرســى مالى و حسابرسى تقلب به طور اساسى جهت انجام یک حسابرسى به رویکردهاى مختلفى نیاز دارد این تفاوت ذاتى باعث شــده که به دانشــجویان آموزش داده شود که هر رویکردحسابرسى را چگونه جهت کشف تقلبات به کار گیرند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics