تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
بررسی و رتبه بندی موانع پیاده سازی حسابداری منابع انسانی (مطالعه موردی: مجتمع مس سرچشمه)

چکیده
امروزه پیشرفت سریع فن آوری، تغییرات بنیادی اقتصاد تولیدی و افزایش رقابت جهانی، موجب گردیده تا نیاز به اطلاعات مالی شفاف و با کیفیت مطلوب به منظور انجام تصمیم گیری‌های بهینه اقتصادی ضروری گردد.  هدف از این پژوهش بررسی و رتبه بندی موانع پیاده سازی سیستم حسابداری منابع انسانی در مجتمع مس سرچشمه (به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از سیستم  ERP در ایران) می‌باشد. در راستای این هدف میزان شناخت و آشنایی مدیران (استفاده کنندگان از اطلاعات مالی)، حسابداران (تهیه کنندگان این اطلاعات) و میزان آموزش‌ها در رابطه با این سیستم بررسی و مهم ترین موانع پیاده سازی این سیستم رتبه بندی گردیده است. نمونه مورد نظرازجامعه ی آماری شامل مدیران، روسا، سرپرستان و کارشناسان مجتمع مس سرچشمه انتخاب شده و داده های مورد نیاز پژوهش از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است. برای اثبات فرضیه‌ها ازآزمون z نسبت و برای رتبه بندی از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می‌دهد، فقدان آشنایی و شناخت کافی استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری و تهیه کنندگان این اطلاعات از حسابداری منابع انسانی، کاربردها و اهمیت اطلاعات حاصل از آن و همچنین فقدان ارائه آموزش کافی در جهت معرفی و گسترش این سیستم و اهداف آن و طبقه بندی نکردن منبع انسانی به عنوان دارایی موجب شده سیستم حسابداری منابع انسانی پیاده سازی و اجرا نگردد.
کلیدواژگان
حسابداری منابع انسانی؛ دارایی مشهود؛ سرمایه فکری؛ فرایند تحلیل سلسله مراتبی

تاریخ ثبت: 1395/07/26
تعداد مطالعه: 370
تعداد دریافت: 10
حجم فایل : 364.58 KB
گروه: حسابداری منابع انسانی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

راضیه منیری پور |   1395/11/14 07:58:11   |
0     0
برای رتبه بندی مهمترین موانع پیاده سازی سیستم حسابداری منابع انسانی از فرآیند تحلیل سیستم سلسله مراتبی(AHP) استفاده شده است.
رتبه بندی براساس شاخص آموزش
1- عدم وجود استاندارد حسابداری منابع انسانی
2- کمی تحقیقات
3- کم توجهی محققان و پژوهشگران
4- دوره های آموزش ضمن خدمت
5- مراکز آموزشی و دانشگاهی
6- اولویت سرمایه مالی نسبت به سرمایه انسانی
نتیجه گیری:
حسابداری منابع انسانی، در واقع کاربرد مفاهسم سیستم اطلاعات حسابداری در محدوده مدیریت نیروی انسانی است. حسابداری معیار سنجش و گزینش هزینه و ارزش گذاری نیروی انسانی به عنوان منابع اصلی هر موسسه است. منابع انسانی و کارکنان مهمترین منابع یک سازمان محسوب می شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1396/11/10 23:56:37   |
0     0
رتبه بندی براساس شاخص آموزش
1- عدم وجود استاندارد حسابداری منابع انسانی
2- کمی تحقیقات
3- کم توجهی محققان و پژوهشگران
4- دوره های آموزش ضمن خدمت
5- مراکز آموزشی و دانشگاهی
6- اولویت سرمایه مالی نسبت به سرمایه انسانی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics