تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
اولویت بندی شاخص های حسابداری منابع انسانی بر مبنای رویکرد ارزش گذاری در صنعت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی


چکیده: 
با توجه به گسترش رقابت شرکت ها و در نظر گرفتن نیروی انسانی به عنوان عامل راهبردی موفقیت در فضای رقابتی، مدیران به اهمیت سنجش ارزش نیروی انسانی توجه کرده اند و اطلاعات مربوط به آن به عنوان حسابداری منابع انسانی مطرح شده است. بحث اصلی در حسابداری منابع انسانی این است که آیا نیروی انسانی در بخش دارایی ها قرار می گیرد؛ و اینکه چگونه می توان این دارایی ها را سنجید و گزارش کرد. این پژوهش با هدف شناسایی شاخص های ارزش دارایی نیروی انسانی و اولویت بندی آن ها بر اساس رویکرد ارزش گذاری حسابداری منابع انسانی و با به کارگیری مدل فلام هولتز انجام گرفته است. نمونه آماری شامل 152 نفر از مدیران صنعت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی استان گلستان است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که در شاخص قابلیت، ابعاد خلاقیت، نوآوری، توانایی تطبیق و قابلیت های کار تیمی، در شاخص عملکرد، ابعاد وظیفه شناسی، مشارکت جویی، اطاعت و وجدان کاری، در شاخص پتانسیل؛ ابعاد سن، سلامت، استعداد و تجربه؛ و در شاخص نگرش، ابعاد توفیق طلبی، خوش بینی، صداقت، نوع دوستی و فداکاری به عنوان معیارهایی برای تعیین ارزش دارایی انسانی در سازمان مورد تایید مدیران است. ابعاد مهارت، وظیفه شناسی، استعداد و توفیق طلبی در شاخص های چهارگانه بالاترین اولویت را دارند.
 
کلید واژه: حسابداری منابع انسانی، رویکرد ارزش گذاری، صنعت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

تاریخ ثبت: 1395/07/26
تعداد مطالعه: 427
تعداد دریافت: 7
حجم فایل : 449.17 KB
گروه: حسابداری منابع انسانی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

راضیه منیری پور |   1395/11/14 07:47:42   |
0     0
اندازه گیری های غیر پولی:
اگرچه نحوه عمل حسابداری متداول، پول را واحد اصلی اندازه گیری به حساب می آورد، کمیته انجمن حسابداران آمریکا بیان می کند دلیلی وجود ندارد که واحد پول تنها معیار اندازه گیری به کار گرفته شده در حسابداری باشدو تنها معیار اندازه گیری(ارزش) برحسب واحد پول باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1396/11/10 23:55:59   |
0     0
بحث اصلی در حسابداری منابع انسانی این است که آیا نیروی انسانی در بخش دارایی ها قرار می گیرد؛ و اینکه چگونه می توان این دارایی ها را سنجید و گزارش کرد. این پژوهش با هدف شناسایی شاخص های ارزش دارایی نیروی انسانی و اولویت بندی آن ها بر اساس رویکرد ارزش گذاری حسابداری منابع انسانی و با به کارگیری مدل فلام هولتز انجام گرفته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics