تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
تاثیر حسابداری زیست محیطی بر شاخص های مالی و عملیاتی شرکت های تولیدی


همگام با رشد اقتصادی، فشار بر سیستم های طبیعی و منابع کره زمین شدت می گیرد. واقعیت تأسف بار این است که اقتصاد به رشد خود ادامه می دهد، اما محیط زیست که اقتصاد به آن وابسته است رشد نمی کند. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر حسابداری محیط زیست بر شاخص های مالی و عملیاتی و تعیین جایگاه حسابداری می باشد.

تاریخ ثبت: 1395/08/25
تعداد مطالعه: 498
تعداد دریافت: 7
حجم فایل : 751.26 KB
گروه: حسابداری محیط زیست
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

محمد رضا زارع |   1395/10/05 23:21:40   |
0     0
تاثیر حسابداری زیست محیطی بر شاخص های مالی و عملیاتی شرکت های تولیدی
همگام با رشد اقتصادی، فشار بر سیستم های طبیعی و منابع کره زمین شدت می گیرد. واقعیت تأسف بار این است که اقتصاد به رشد خود ادامه می دهد، اما محیط زیست که اقتصاد به آن وابسته است رشد نمی کند. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر حسابداری محیط زیست بر شاخص های مالی و عملیاتی و استیودنت در راستای تایید یا عدم تایید – tتعیین جایگاه حسابداری می باشد. در این پژوهش از آزمون فرضیات به کار گرفته شده است.
- مقدمه 1
راهبرد مورد بحث در این پژوهش به تهدیدات و تغیرات آینده توجه دارد که می تواند هزینه های جدید و بیشتری را برای بنگاه اقتصـادی ایجاد کند. راهبرد عملیاتی به کار گرفته شده به هزینـه هایی که شرکت متحـمل شده ولی از وسعت و مقدار آن آگـاه نیست می پردازد. می توان از این راهبرد، صرفه جویی در .)3111،2 هزینه و دیگر روش های پیشنهاد شده، بهره برد تا هزینه ها را مدیریت کرد(بوریت و ساکا انتـظار مـی رود در آینـده برای شـرکت ها هزیـنه های زیـست محیـطی ناشی از فشارهای خارج از شرکت مانند فشارهای دولتی و مشتریان به وجود آید.
- چارچوب نظری وپیشینه پژوهش
هدف از حسابداری زیست محیطی، تهیه اطلاعاتی جهت کمک به مدیران در امر ارزیابی عملکرد، کنترل، تصمیم گیری و گزارشگری برای یک سازمان یا منطقه می باشد. حسابداری زیست محیطی بر اساس مفاهیم، معیارها و ارزش های زیست محیطی و اقتصادی بنا شده است
اهداف تحقیق :
هدف کلی این تحقیق می »شرکت باشد. بررسی دیدگاه های مختلف اساتید دانشگاه نسبت به تأثیر سیستم حسابداری محیط زیست بر شاخـص های عملیاتی و مالی شرکت در نظر گرفته می شود که آیا حسابداری محیط زیست در رابطه با شاخـ صهای عملیاتی و مالی شرکت تاثیر گذار است یا خیر.
در این راستا فرضی ههای پژوهش به شرح زیر می باشند: حسابداری محیط زیست برمیزان تولید شرکت ی تولیدی تاثیر دارد. )0 حسابداری محیط زیست بر نوع کالاهای تولید شده شرکتهای تولیدی تاثیر دارد. )3 حسابداری محیط زیست بر مصرف سالانه انرژی شرکتهای تولیدی تاثیر دارد. )2 حسابداری محیط زیست به عنوان بر نسبت بدهی خدمات (بازپرداخت اصل و فرع بدهی های بلند )1 مدت) به کل بدهی های شرکتهای تولیدی تاثیر دارد. حسابداری محیط زیست بر کمک های بلاعوض فنی بیرون از سازمان به شرکتهای تولیدی تاثیر )5 دارد. حسابداری محیط زیست بر میزان کاهش تولید ضایعات شرکتهای تولیدی تاثیر دارد
روش پژوهش :
در خصوص استفاده از روش های آماری باید خاطر نشان کرد که هر گاه هدف، مقایسه میانگین یک ـ استیودنت استفاده کرد. در این آزمون، فرض tمتغیر یا نمونه با یک مقدار ثابت باشد، می توان از آزمون باشد، براساس قضیه حد مرکزی توزیع نرمال 21نرمال بودن لازم است، (اگر چه اگر تعداد نمونه بیشتر از خواهد شد).
- بحث ونتیج هگیری
نتایج پژوهش نشان داد که بهبود عملکرد مستلزم استفاده بهینه از منابع می باشد؛ حسابداری محیط زیست بر شاخص های مالی وعملیاتی شرکت های تولیدی تأثیر دارد.تاثیربرمصرف سالانه انرژی علاوه برآثار مثبت برشرکت ها درسطح کلان نیز دارای ارزش است.این عامل بیشترین تاثیررا از حسابداری زیست محیطی گرفته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
راضیه منیری پور |   1395/11/14 08:24:44   |
0     0
راهبرد مورد بحث در این پژوهش به تهدیدات و تغیرات آینده توجه دارد که می تواند هزینه های جدید و بیشتری را برای بنگاه اقتصـادی ایجاد کند. راهبرد عملیاتی به کار گرفته شده به هزینـه هایی که شرکت متحـمل شده ولی از وسعت و مقدار آن آگـاه نیست می پردازد. می توان از این راهبرد، صرفه جویی در هزینه و دیگر روش های پیشنهاد شده، بهره برد تا هزینه ها را مدیریت کرد.انتـظار مـی رود در آینـده برای شـرکت ها هزیـنه های زیـست محیـطی ناشی از فشارهای خارج از شرکت مانند فشارهای دولتی و مشتریان به وجود آید.
نتیجه گیری:
نتایج پژوهش نشان داد که بهبود عملکرد مستلزم استفاده بهینه از منابع می باشد؛ حسابداری محیط زیست بر شاخص های مالی وعملیاتی شرکت های تولیدی تأثیر دارد.تاثیربرمصرف سالانه انرژی علاوه برآثار مثبت برشرکت ها درسطح کلان نیز دارای ارزش است.این عامل بیشترین تاثیررا از حسابداری زیست محیطی گرفته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics