تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
رابطه سرمایه گذاران نهادی با کیفیت سود

چکیده ای از مقاله

ورشکستگی شرکت‌های بزرگ در دنیا موجب شد تا توجه بسیاری از استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی به‌سوی کیفیت سود معطوف شود. کیفیت سود از جنبه‌های مختلف توسط پژوهشگران مورد ارزیابی و توجه قرارگرفته است. هدف این تحقیق بررسی رابطه بین سرمایه‌گذاران نهادی و کیفیت سود بر اساس ویژگی‌های کیفی چارچوب مفهومی هیئت تدوین استانداردهای حسابداری شامل، داشتن ارزش پیش‌بینی، ارزش بازخورد، بی‌طرفی، به‌موقع بودن و بیان صادقانه است. در این تحقیق داده‌ها به‌صورت سالانه برای دوره‌ی زمانی 4831 تا 4831 و با استفاده از آزمون داده‌های ترکیبی مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که وجود سرمایه‌گذاران نهادی موجب بهبود ارزش پیش‌بینی، ارزش بازخورد و صادقانه بودن گزارشگری صورت‌های مالی می‌شود. همچنین، وجود این سرمایه‌گذاران در ساختار مالکیت شرکت‌ها موجب خواهد شد تا صورت‌های مالی به‌موقع و زودتر گزارش شوند. درنهایت، بین سرمایه‌گذاران نهادی و قدر مطلق اقلام تعهدی اختیاری رابطه معنی‌دار وجود نداشته است.

تاریخ ثبت: 1394/12/05
تعداد مطالعه: 422
تعداد دریافت: 9
حجم فایل : 331.73 KB
گروه: کیفیت سود
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

حسن دستان |   1397/10/30 08:38:49   |
0     0
در تحقیقات گذشته عمدتا برای محاسبه کیفیت سود از قدرمطلق اقلام تعهدی
اختیاری استفاده شده است، بدین صورت که هرچه قدرمطلق اقالم تعهدی اختیاری بالا باشد نشان دهنده پایین بودن کیفیت سود است و بالعکس.
فرانسیس و دیگران )6002 ،)چن و دیگران )6004 ،)ایزدی نیا و نظرزاده )4833.)
اما در این تحقیق برای محاسبه کیفیت سود از ویژگیهای کیفی چارچوب مفهومی هیئت تدوین استانداردهای حسابداری (FASB (استفاده شده است که درزیر به توضیح آنها پرداخته شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1398/03/14 02:35:23   |
0     0
در این مقاله برای محاسبه کیفیت سود از روش دچو و دیچو استفاده شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics