تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
رویکرد جنایی به مدیریت سود و کیفیت سود

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

تاریخ ثبت: 1394/12/05
تعداد مطالعه: 419
تعداد دریافت: 10
حجم فایل : 468.95 KB
گروه: کیفیت سود
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

سیدهادی نبی زاده |   1397/11/12 09:33:21   |
0     0
استولوی و برتون (2003) بیان داشتندکه تقلب با مدیریت سود متفاوت است. تقلب خارج از محدوده استانداردهای حسابداری است و زمانی رخ می دهد که شخصی عملی غیرقانونی مرتکب می شود، در حالی که مدیریت سود مطابق با استانداردهای حسابداری است و شکلی از دستکاری حساب هاست. آنها دستکاری حساب ها را اینگونه تعریف کرده اند: اختیار مدیریت در گزینش های حسابداری یا به کارگیری این اختیار به منظور طراحی معاملات به نحوی که انتقال ثروت بین شرکت، صاحبان سهام، تأمین کنندگان منابع مالی و مدیران را ممکن سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عباس ابوالحسنی بهابادی |   1397/11/12 13:31:05   |
0     0
مدل های کیفیت سود
مدل­های رگرسیونی چند متغیره
ه منظور بررسی تاثیر مدیریت سود بر چهار ویژگی­ سود، از مدل‏های رگرسیونی (10) تا (13) استفاده می‏شود:
که در این مدل‏ها، متغیر وابسته به ترتیب نشان دهنده مقدار کیفیت اقلام تعهدی (AQ)، پایداری (Persist)، توان پیش‏بینی (Predict) و هموار بودن (Smooth) سود است که بر اساس مدل‌های (1) تا (5) اندازه‏گیری شده‌اند.
به منظور تعیین اهمیت هر یک از ویژگی‏ها از دید سرمایه گذاران از مدل رگرسیونی (14) استفاده می‏شود. آن ویژگی از سود دارای بیشترین اهمیت است که بیشترین تاثیر را بر هزینه حقوق صاحبان سهام ( ) داشته باشد:
دل (14) برای تمامی چهار ویژگی سود به صورت مجزا برآورد می‌گردد. ضریب تعرآورد مدل‌ها و آزمون فرضیه‌ها

همان طور که قبلاً بیان شد، نمونه مورد بررسی متشکل از 303 شرکت مجزا برای سال‌های 1381-1387 (1530 مشاهده سال- شرکت) است. در نتیجه، ساختار داده­ها، ترکیبی از سری‌های زمانی و مقطعی است. از این رو، استفاده از رگرسیون ساده (مقطعی) یا رگرسیون سری‌های زمانی به تنهایی مناسب نیست. بنابراین، در این تحقیق نیز از روش داده‌های ترکیبی استفاده شده است که سبب می‏شود درجه آزادی افزایش یافته و ناهمسانی واریانس و همخطی بین متغیرها کاهش یابد. تخمین مدل‌های رگرسیونی با داده‌های ترکیبی مستلزم تعیین وضعیت عرض از مبدا (تأثیرات ثابت) در مدل است. به طور کلی، سه حالت زیر را برای عرض از مبدا می‌توان آزمون نمود: (1) مدل تأثیرات مشترک، (2) مدل تأثیرات ثابت و (3) مدل تأثیرات تصادفی.

در ابتدا باید مشخص شود که عرض از مبدا برای همه مقاطع برابر است یا خیر. برای بررسی این موضوع از آزمون F لیمر استفاده می‏شود. فرض صفر این آزمون که به آزمون ترکیب‌پذیری نیز شهرت دارد، به صورت زیر است:

H0 : μi = 0, i = 1, . . .,N.



نتایج آزمون F برای مدل‌های (10) الی (13) و (17) در نگاره (3) ارائه شده است. همان طور که مشاهده می‏شود Prob کلیه مدل‌های برآوردی، کوچکتر از 05/0 است که این به معنی رد فرض صفر و متغیر بودن تأثیرات عرض از مبدا در این مدل‌هاست. در نتیجه، برای تعیین وضعیت عرض از مبدا، از آزمون هاسمن استفاده می‏شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری |   1397/11/12 14:46:40   |
0     0
مدیریت سود وجوه اشتراک بسیاری با کیفیت سود دارد. به طوری که،
مدیریت سود بالاتر، کیفیت سود کمتری را در بر دارد. هر چند عدم مدیریت سود (مدیریت سود کم) به معنای تضمین کیفیت بالای سود است عوامل در کیفیت سود شرکت دخیل هستند،...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics