تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
رابطه اقلام تعهدی اختیاری و انگیزه های مدیریت با نوسان های جریان های نقدی

چکیده ای از مقاله

در مطالعه حاضر رابطه اقلام تعهدی اختیاری و انگیزه های مدیریت با در نظر گرفتن نوسان های جریان های نقدی مورد بررسی قرار می گیرد. انگیزه های مدیریت بر اساس سه معیار اندازه شرکت، ریسک شرکت و مالیات بردرآمد اندازه گیری و برای تجزیه و تحلیل اقلام تعهدی اختیاری از مدل جونز استفاده شده است. جامعه آماری متشکل از 125 شرکت تولیدی، قلمرو زمانی سال های 1378 تا 1387 و قلمرو مکانی شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جهت آزمون فرضیه ها، 3 مدل رگرسیون تدوین و داده ها با استفاده از روش پانل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول حاکی از آن است که که بین انگیزه های مدیریت با نوسان های وجه نقد و هموارسازی سود رابطه معنی داری وجود دارد. از سوی دیگر نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم نشان می دهد که بین انگیزه های مدیریت با اقلام تعهدی اختیاری و هموارسازی سود رابطه معنی داری وجود دارد.

تاریخ ثبت: 1394/12/07
تعداد مطالعه: 451
تعداد دریافت: 1
حجم فایل : 272.68 KB
گروه: کیفیت اقلام تعهدی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

محمد جواد والانیا |   1396/04/07 06:06:30   |
0     0
در این مطالعه برای اندازه گیری اقلام تعهدی از مدل جونز استفاده شده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم مجتهدزاده |   1396/09/06 00:59:53   |
0     0
انگیزه های مدیریت بر اساس سه معیار اندازه شرکت، ریسک شرکت و مالیات بردرآمد اندازه گیری و برای تجزیه و تحلیل اقلام تعهدی اختیاری از مدل جونز استفاده شده است. جامعه آماری متشکل از 125 شرکت تولیدی، قلمرو زمانی سال های 1378 تا 1387 و قلمرو مکانی شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جهت آزمون فرضیه ها، 3 مدل رگرسیون تدوین و داده ها با استفاده از روش پانل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول حاکی از آن است که که بین انگیزه های مدیریت با نوسان های وجه نقد و هموارسازی سود رابطه معنی داری وجود دارد. از سوی دیگر نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم نشان می دهد که بین انگیزه های مدیریت با اقلام تعهدی اختیاری و هموارسازی سود رابطه معنی داری وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه فراشاهیان |   1396/09/06 16:52:15   |
0     0
انگیزه های مدیریت بر اساس سه معیار اندازه شرکت، ریسک شرکت و مالیات بردرآمد اندازه گیری و برای تجزیه و تحلیل اقلام تعهدی اختیاری از مدل جونز استفاده شده است. جامعه آماری متشکل از 125 شرکت تولیدی، قلمرو زمانی سال های 1378 تا 1387 و قلمرو مکانی شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جهت آزمون فرضیه ها، 3 مدل رگرسیون تدوین و داده ها با استفاده از روش پانل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول حاکی از آن است که که بین انگیزه های مدیریت با نوسان های وجه نقد و هموارسازی سود رابطه معنی داری وجود دارد. از سوی دیگر نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم نشان می دهد که بین انگیزه های مدیریت با اقلام تعهدی اختیاری و هموارسازی سود رابطه معنی داری وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics