تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
بررسی رابطه بین اقلام تعهدی غیرمنتظره و محافظه کاری در حسابداری در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده ای از مقاله

هدف این پژوهش بررسی رابطه ی محافظه کاری و اقلام تعهدی غیرمنتظره در بورس اوراق بهادار تهران است. از آن جاکه اقلام تعهدی غیر منتظره بیشتر تحت اعمال نظر مدیریت است، انتظار میرود سطح محافظه کاری ناشی از اقلام تعهدی، بیشتر متأثر از اقلام تعهدی غیرمنتظره باشد و نه اقلام تعهدی منتظره. در پژوهش حاضر از دو مدل جونز تعدیل شده و جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی برای تفکیک اقلام تعهدی به اجزاء منتظره و غیرمنتظره استفاده شده است. نتایج آزمون نمونه ی پژوهش شامل 95 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران طی دوره ی 1380 تا 1385، حاکی از این است که اقلام تعهدی غیر منتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده رابطهی مثبت و معناداری با محافظه کاری دارد؛ اما دربارهی تأثیر اقلام تعهدی غیرمنتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی بر محافظه کاری نتیجه معناداری مشاهده نمی شود.

تاریخ ثبت: 1394/12/07
تعداد مطالعه: 457
تعداد دریافت: 3
حجم فایل : 264.20 KB
گروه: کیفیت اقلام تعهدی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

mohammad |   1396/09/05 23:31:31   |
0     0
در پژوهش حاضر از دو مدل جونز تعدیل شده و جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی برای تفکیک اقلام تعهدی به اجزاء منتظره و غیرمنتظره استفاده شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم مجتهدزاده |   1396/09/06 00:48:45   |
0     0
اقلام تعهدی غیر منتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده رابطهی مثبت و معناداری با محافظه کاری دارد؛ اما دربارهی تأثیر اقلام تعهدی غیرمنتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی بر محافظه کاری نتیجه معناداری مشاهده نمی شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه فراشاهیان |   1396/09/06 16:45:22   |
0     0
در پژوهش حاضر از دو مدل جونز تعدیل شده و جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی برای تفکیک اقلام تعهدی به اجزاء منتظره و غیرمنتظره استفاده شده است. نتایج آزمون نمونه ی پژوهش شامل 95 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران طی دوره ی 1380 تا 1385، حاکی از این است که اقلام تعهدی غیر منتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده رابطه ی مثبت و معناداری با محافظه کاری دارد؛ اما درباره ی تأثیر اقلام تعهدی غیرمنتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی بر محافظه کاری نتیجه معناداری مشاهده نمی شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/09/07 11:12:28   |
0     0
در پژوهش حاضر از دو مدل جونز تعدیل شده و جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی برای تفکیک اقلام تعهدی به اجزاء منتظره و غیرمنتظره استفاده شده است. نتایج آزمون نمونه ی پژوهش شامل 95 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران طی دوره ی 1380 تا 1385، حاکی از این است که اقلام تعهدی غیر منتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده رابطهی مثبت و معناداری با محافظه کاری دارد؛ اما دربارهی تأثیر اقلام تعهدی غیرمنتظره حاصل از مدل جونز تعدیل شده با جریان های نقدی غیر خطی بر محافظه کاری نتیجه معناداری مشاهده نمی شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics