تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
بررسی رابطه بین کیفیت اقلام تعهدی و عدم تقارن اطلاعاتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده ای از مقاله

در این مقاله،‏ رابطه بین کیفیت اقلام تعهدی و عدم تقارن اطلاعاتی در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این تحقیق،‏ تعیین این موضوع است که،‏ آیا کیفیت اقلام تعهدی،‏ اثر مهم و معنی‌داری بر عدم تقارن اطلاعاتی شرکت‌ها دارد. از این رو تعداد،‏ 346 مورد اعلان سود برآوردی شرکت‌ها در طول سال‌های 1387-1381 مورد بررسی قرار گرفتند. کیفیت اقلام تعهدی به عنوان متغیر مستقل و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان متغیر وابسته محاسبه گردید. به منظور آزمون فرضیه‌ها از روش‌های ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t زوجی بهره گرفته شد. نتایج نشان می‌دهد کیفیت اقلام تعهدی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،‏ تأثیر معنی‌داری بر میزان عدم تقارن اطلاعاتی ندارد.

تاریخ ثبت: 1394/12/07
تعداد مطالعه: 426
تعداد دریافت: 3
حجم فایل : 299.92 KB
گروه: کیفیت اقلام تعهدی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

naeem pazhohesh |   1395/11/17 12:23:50   |
0     0
کیفیت اقلام تعهدی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، تاثیری بر میزان عدم تقارن اطلاعاتی ندارد. همچنین میزان عدم تقارن اطلاعاتی پس از
اعلان سود افزایش مییابد، که با برخی از تحقیقات صورت گرفته در خارج کشور، سازگاری دارد.نتایج برخی از تحقیقاتی که در خارج از کشور صورت گرفته حاکی از آن است که میزان عدم تقارن اطلاعاتی پس از اعلان سود بیشتر از قبل از اعلان سود میباشد. پاتل مدعی شد که پس از اعلان سود، دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام افزایش مییابد. لی و همکاران با استفاده از اطلاعات بین روزی،شواهدی را ارایه نمودند که بر مبنای آن دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام در دوره پس ازاعلان سود به مدت یک روز دارای وسعت بیشتری میباشد و قبل از اعلان سود، شاهد کاهش دامنه قیمت پیشنهادی بودند. کرینسکی و همکاران دریافتند که اعلان سود،عدم تقارن اطلاعاتی را در بازار افزایش می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics