تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پایایی و ناپایایی یک سری از داده ها می تواند تاثیر شدیدی روی رفتار و ویژگی های آن داشته باشد. اگر متغیر های مورد استفاده در برآورد مدل ناپایا باشند، در عین حال که ممکن است هیچ رابطه منطقی بین متغیرهای مستقل و وابسته وجود نداشنه باشد ضریب تعیین به دست آمده آن به اشتباه می تواند بسیار بالا باشدو موجب گمراهی محقق گردد.

آزمون مانایی عمدتاً به منظور جلوگیری از رگرسیون‏های کاذب انجام می‏گیرد. برای جلوگیری از رگرسیون کاذب بایستی متغیرها مانا باشند. در غیر اینصورت بایستی از تفاضل متغیرها که معمولاً مانا هستند، استفاده نمود. مانایی یا نامانایی یک سری زمانی می‏تواند تأثیر جدی بر رفتار و خواص آن داشته باشد. اگر متغیرهای مورد استفاده در برآورد مدل، ناپایا باشنددر عین حالی که ممکن است هیچ رابطه منطقی بین متغیرهای مستقل و وابسته وجود نداشته باشد ضریب تعیین به دست آمده آن می­تواند بسیار بالا باشد و باعث شود تا محقق استنباط­های نادرستی در مورد میزان ارتباط بین متغیرها انجام دهد بنابراین استفاده از داده‏ های نامانا می‏تواند منجر به رگرسیون‏های کاذب شود. در این آزمون، فرضیه صفر مبنی بر وجود ریشه واحد و فرضیه مقابل پایا بودن حداقل یک عضو پانل می ‏باشد.

 

ریشه واحد وجود دارد و متغیر مورد نظر نامانا است H0 : θ =0

ریشه واحد وجود ندارد و متغیر مورد نظر مانا است H1 : θ

منبع:

کتاب تجزیه و تحلیل آماری نوشته دکتر عباس افلاطونی

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث روش های اقتصاد سنجی جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

حضرتی |   1395/10/11 19:25:22   |
1     0
مطالب زیر را می توان اضافه کرد
پایایی (Reliability)یا قابلیت اعتماد یکی دیگر از ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری است. پایایی بدین معنی است که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد و پایدار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics