تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یکی از ضروریات زندگی اجتماعی برقراری ارتباط است. ارتباط عبارت است از فرایند ارسال و دریافت پیام. همه ما برای ارتباط برقرار کردن حرف می زنیم و گوش می کنیم. کسب این مهارت به ما می آموزد برای درک موقعیت دیگران چگونه به سخنان آنان گوش دهیم و...

 

 چگونه دیگران را از احساس و نیازهای خود، آگاه نماییم تا ضمن به دست آوردن خواسته های خود طرف مقابل نیز احساس رضایت نماید. ضعف در مهارت های اجتماعی منشا بسیاری از آسیب ها، از جمله ترک تحصیل، کم سوادی، فقدان موفقیت تحصیلی، خشونت، بزهکاری و اعتیاد است.

 

هر ارتباطی مستلزم حضور دو یا چند واحد اجتماعی است . هدف اصلی برقراری ارتباط، انتقال پیام است . هر گونه اشکال در انتقال پیام منجر به اختلال در ارتباط میشود .

هر ارتباطی شامل دو عنصر اصلی، کلامی و غیر کلامی است . این مهارت، به فرد کمک می کند تا بتواند نظرها، عقاید، خواسته ها، نیازها و هیجان های خود را ابراز و به هنگام نیاز از دیگران درخواست کمک و راهنمایی نماید.

مهارت تقاضای کمک و راهنمایی از دیگران در مواقع ضروری و قدرت برقراری و حفظ روابط دوستانه، در بهداشت روان فردی و اجتماعی اشخاص تأثیر به سزایی دارد. در این زمینه، می توان حفظ روابط مطلوب،‌ صمیمانه و همراه با مسئولیت با اعضای خانواده را نقطة آغاز کسب این مهارت تلقی کرد. زیرا خانواده تکیه گاه و حامی انسان در همه موقعیت هاست پایان بخشیدن به یک ارتباط بین فردی به صورت سازنده و مفید نیز، بخش دیگری از واقعیت های زندگی است که آن نیز به تمرین و تجربه نیاز دارد.

 

 اثرات برقراری ارتباط مؤثر با دیگران :

۱) تقویت اعتماد به نفس

۲) درک متقابل

۳) رضایت خاطر

۴) احساس سودمندی

۵) تقویت رشد اجتماعی، روحی، روانی و عاطفی

۶) تأمین بخشی از نیازهای اساسی انسان

7)انتقال صریح پیام به دیگران

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics